Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Kuralo | 2013-06-25 13:50 | |
![]() | Det kan nog ingen idag levande människa med säkerhet beskriva. Men får jag säga vad jag tror? Jag tror att jag fortsätter mitt lärande, att jag tar med mig en bit av mitt medvetande men är utan kropp. Att lärandet fortsätter oavbrutet även i den värld som inte är fysisk. När jag sen inte behöver gå ner i kött mera utan lärt klart så förenas jag med min Gud i evigheten. | |
| Sote | 2013-06-25 14:24 | |
![]() | Ja om man tror på riktigt att folk i riktigt fattiga länder blir "frälsta" för att dom verkligen känner att det här är grejej för mig då borde man nog sätta sig ner och fundera en riktigt lååång stund. Självklart väljer man att gå till det stället som erbjuder mat, vård, skola och någon sånär trygghet i en värld som hittills enbart har erbjudit svält, fattigdom,krig och ett helvete. Sen om det är kristna,muslimer, hinduer, eller Bamseklubben spelar ju absolut ingen som helst roll. Man säger sig väl tro på det som ger en trygghet i brist på annat. Inbilla er inte att det handlar om någonting mer. Jättebra att dom jobbar för att hjälpa folk i nöd , säger ingenting negativt om det men som sagt, det är inte den andliga biten som är primär. | |
| Rultatultan | 2013-06-25 15:15 | |
![]() | @bengtbedrup (härligt nick btw!) Gud hör bön, ja. Att han hör innebär inte att han svarar på bön så som vi önskar. Jag förstår inte hur du menar när du skriver att kristna borde leva längre än icke kristna. Varför då? | |
| Rultatultan | 2013-06-25 15:17 | |
![]() | @Sote Jag tror personligen att det som i någon form missionerar bland människor som inte har det så gott ställt som vi i västvärlden har det, missionerar och hjälper både utifrån att man vill hjälpa rent praktiskt, men också visa på Kristus. | |
| siwu | 2013-06-25 15:20 | |
![]() | Frälsningsarmens grundare hade väl mottot att först ge mat, värme.....husrum? Sedan predika om Jesus William Booth | |
| Rultatultan | 2013-06-25 15:35 | |
![]() | @siwu Kan nog stämma | |
| Sote | 2013-06-25 15:54 | |
![]() | Jag säger heller inte att det inte är det dom i första hand gör. Det jag säger är att om dom som då får hjälp sedab blir kristna på köpet så beror inte det i första hand på att dom verkligen behövde bli det utan just för att dom fick hjälp. Nu råkade hjälpen ha kristus som stöttepelare och då blev dom kristna, hade det varit muhammed så hade dom bett till allah istället eller Bamseklubben och gått runt i blå mjukisdräkter. Man kan alltså inte säga att dom kristna i världen ökar just pga frälsningen utan på grund av att dom som blir frälsta i första hand var i akut behov av vilken hjälp som än erbjöds. | |
| Rultatultan | 2013-06-25 16:07 | |
![]() | @Sote Ah...då förstår jag hur du menar :) | |
| Claysune | 2013-06-25 18:57 | |
![]() | Till Kajix: Läs boken "himlen finns på riktigt" Köp/lån. Din bok/ Bibliotek. Mycket intressant bok!!! Med vänlig hälsning c-s | |
| Hällekis | 2013-06-25 19:09 | |
![]() | siwu - soppa, tvål och frälsning var det han sa. (jag gjorde ett specialarbete om Frälsningsarmén på gymnasiet, bodde då granne med ett par som var medlemmar i Frälsis.) Men för övrigt, det som fascinerar mig med den här tråden är att så många har synpunkter på något som somliga håller för sant och lever för och andra säjer är lögn och inbillning. "Var och en får bli salig på sin fason" lär Fredrik den store ha sagt. Jag håller med honom. Är för det mesta t o m artigt och vänligt avvisande mot Jehovas vittnen när dom knackar på | |
| Gunilla _ | 2013-06-25 20:38 | |
![]() | Och där är hon igång igen, Carola. Jag blir så gräsligt provocerad av henne! F'låt..? :p | |
| Kuralo | 2013-06-25 21:40 | |
![]() | Jag håller helt med om att man ska och bör vara artig mot alla vad de än må ha för tro. Bott granne med ett par jehovas, hur trevliga som helst, vanliga människor. Fick en dag besök på dörren av två amerikanska killar som var mormoner, de stod i dörren och pga att min hund hela tiden försökte klämma sig ut så bjöd jag in dem i hallen. Då frågade den ena killen om jag var ensam hemma,när jag svarade ja på den frågan så sa de båda att de inte kunde gå in,det gick inte an att gå in till en ensam kvinna. Jag blev snopen men inte alls illa berörd - tvärtom. Det är bra att kunna acceptera alla fast man kanske inte förstår. Gunilla: Vad beror det på att du blir så provocerad av Carola? Pga hennes gudstro eller hennes sätt att vara? | |
| Gunilla _ | 2013-06-25 21:57 | |
![]() | Hennes evinnerliga gudsreklamande. Urk! | |
| Göran A | 2013-06-25 22:02 | |
![]() | Märkligt att någon man inte tror på kan väcka sådana känslor. | |
| Gunilla _ | 2013-06-25 22:08 | |
![]() | Märkligt? Det är ju just därför det är irriterande. Jisses... | |
| Sote | 2013-06-25 22:13 | |
![]() | Gunilla . Jag förstår PRECIS vad du menar. Får gåshud av helt fel anledning när hon sätter igång. Urk....kan hon inte bara få kronisk stämbandsinflammation en gång för alla? | |
| Claysune | 2013-06-25 22:17 | |
![]() | Såg Carola på tv, hennes Gudstro högaktar jag. Hon tar alla tillfällen som ges för att tala om Gud. Bra gjort av Måns också!!! | |
| Mollee2 - Ej medlem längre | 2013-06-25 22:19 | |
![]() | Har alltid haft svårt för Carolia, till jag såg en intervju med henne inför eurovision. Hon verkade vara väldigt lugn och sansad under den intervjun, fick en känsla av värme från henne. Sedan dess har jag inget emot henne... | |
| Rultatultan | 2013-06-25 22:31 | |
![]() | Jag är familje- och barnlös. Min väninna har man och en hel drös med ungar + x antal hundar. Hon talar ofta om sin familj. Ofta och gärna. Den betyder otroligt mycket för henne. Det är något viktigt - och hon ger uttryck för hur viktigt det är. Carola - eller troende öht - ser sin tro som lika viktig som min väninna ser sin familj och ger uttryck för den. Jag förstår inte hur man kan reta sig på att människor talar om och för det de älskar? | |
| Kuralo | 2013-06-25 22:43 | |
![]() | Nej jag förstår inte det heller faktiskt. Att hon ibland kan upplevas som spänd tror jag mer beror på att hon alltid förväntar sig på att hamna i blåsväder. Hennes gudstro är inget fel det ger henne styrka. | |