Spelrum
Giraffen | 35 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 3 |
Grisen Böjningslistan | 35 |
Inloggade | 73 |
Mobilspel
Pågående | 19 686 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
totravel - Ej medlem längre | 2016-01-02 17:19 | |
![]() | Någon mer än jag som tycker att detta inlägg är ett slagt rekord i förvirrat svammel? "Många av mina inlägg syftar till att visa på vilka problem vårt samhälle står inför. (De består mest av negativa enstaka exempel, kritik mot sittande regering, kritik och nedvärdering av forumdeltagare och dystopiska framtidsvyer *min anmärkning) Våldsutvecklingen i sig är allvarlig, men nästan lika allvarligt är att många av er verkar blunda för fakta. (Jag har ännu inte sett någon som blundar för den fakta som finns tillgänglig i form av statistik och liknande. Jag har däremot sett många som vill nyansera och problematisera den negativa bild som förmedlas av vissa tråddeltagares ständiga återfall i att länka till enskilda händelser *min anmärkning). Varför man blundar kan jag bara gissa. Måste vara någon snedvriden politisk vilja att försöka påvisa att alla människor är snälla, särskilt dom som nu kommer in i landet i mängder. (Överdriven slutledning och en närmast karikatyrisk beskrivning av forumdeltagares ståndpunkter *min anmärkning). Och är dom inte snälla redan så blir dom det så fort dom sätter sin fot i Sverige och kommer i kontakt med vår värdegrund. Som bortblåst är alla gamla ruttna fördomar och konflikter, och framför oss står en grupp människor som inget hellre önskar än att bidra till uppbyggandet av det svenska demokratiska samhället. (Återigen en extremt överdriven slutledning, förenkling och en klart karikatyrisk beskrivning av meningsmotståndares åsikter i tråden *min anmärkning). Dom enda riktig stygga människor som man kan hitta i Sverige, det är dom som röstar på SD. Enkel och praktisk världsbild. (Ännu en extremt överdriven, förenklad och karikatyrisk beskrivning av vad denna tråd innehåller *min anmärkning). Min poäng är inte att alla svenskar är hederliga, rekorderliga människor. Men dom som bott i Sverige sen födsel eller åtminstone ett tiotal år, har lärt sig hur ett svenskt samhälle fungerar och agerar förhoppningsvis efter detta. Gör dom inte det finns det möjligheter att lagföra dom, men vi behöver inte mer av medeltida värderingar, och vi behöver inte heller era försvarstal och bortförklaringar över situationen." (På temat: Jag har så mycket fördomar om människor så att det snart börjar droppa ur öronen på mig *min anmärkning) | |
janne121212 | 2016-01-02 17:22 | |
![]() | Måns, jag skulle kunna berätta något med bäring på detta som min grabb råkade ut för i helgen, men det är inte polisanmält och därför svårt att diskutera. Men vi finns, vi som ser problemen i vitögat och lever med dom. Finns dock alltid personer som råkar ännu värre ut. Tror att dom som är mest benägna att förringa problematiken lever långt från densamma. | |
Måns_E | 2016-01-02 17:25 | |
![]() | Ok, din grabb har åkt på däng, och du kopplar det till att vi har för mesiga asylskäl? Det får stå för dig. Jag känner också folk som har blivit misshandlade. Vad nu det har för bevisvärde. | |
Lågintensiv | 2016-01-02 17:28 | |
![]() | Det var en konstig slutledning. Om hans son åkt på däng så borde han väl koppla det till lägre trygghetsnivå, inte mesiga asylskäl. | |
Måns_E | 2016-01-02 17:30 | |
![]() | Jag kan ju bara spekulera då han inte skriver något mer. Folk har förövrigt åkt på däng i alla tider, även när vi hade i princip noll muslimer i landet. | |
janne121212 | 2016-01-02 17:33 | |
![]() | Måns du skrev så här. "I den här tråden så tycks det i a f inte vara de som "lever med problemen runt knutarna" som yttrar sina allra djupaste farhågor." Ville bara visa på att det visst finns folk i den här tråden som " lever med problemen runt knutarna". Mitt inlägg har inget att göra med asylskäl och var inte menat så heller, det trodde jag du fattade. | |
janne121212 | 2016-01-02 17:34 | |
![]() | Förr i tiden vågade man anmäla den här typen av händelser. | |
Lågintensiv | 2016-01-02 17:38 | |
![]() | Jo, det har de. Min pappa åkte på däng tidigt sextiotal när han flyttade från Göteborg till bonnhålan Lindome. Han chockades av hur primitiva man var på vischan, umgicks i gäng och slogs mot dem som inte hörde till rätt grupp. Grejen är att den här sortens primitiva flockbeteende har civiliserade människor lagt bakom sig (jag räknar inte fotbollssupporters som civiliserade). Dit vill vi inte återvända. | |
Måns_E | 2016-01-02 17:40 | |
![]() | Janne, det var alltså bara ett inlägg om problem? Som inte hade med flyktingar att göra? Något ospecificerat hände med din son under nyårshelgen, som inte är polisanmält. Ledsen, men det är svårt att koppla ihop med något alls. | |
Lågintensiv | 2016-01-02 17:41 | |
![]() | Jag såg kopplingen tydligt, Måns. | |
janne121212 | 2016-01-02 17:42 | |
![]() | Ja vi nöjer oss med det Måns, du kan glömma det hela som du väl ändå förhoppningsvis redan gjort. | |
Måns_E | 2016-01-02 17:45 | |
![]() | Lågintensiv, att allt är muslimernas fel? Eller vadå? Ja Janne, vi kan släppa det, om du inte vill vara mer specifik. | |
janne121212 | 2016-01-02 17:48 | |
![]() | Varför tjatar du om muslimer, vem har nämnt muslimer? | |
Lågintensiv | 2016-01-02 17:52 | |
![]() | Vad Janne menade var att han har problemen han diskuterar "runt knuten". Gissningsvis har hans pojke blivit hotad/misshandlad av en eller flera, och vågar nu inte anmäla av rädsla för repressalier. Hoppas det går bra med det hela, Janne. Trist. | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-01-02 17:52 | |
![]() | Lågintensiv: Menar du på allvar att svenskar har slutat slåss?? | |
Locomondo - Ej medlem längre | 2016-01-02 17:53 | |
![]() | Lågintensiv: Att barn slåss är väl inget unikt? Vad är problemet i just det här fallet? | |
Frasse2 - Ej medlem längre | 2016-01-02 17:55 | |
![]() | Vill man förhindra att folk åker på däng vore det bästa att folk slutade dricka alkohol. | |
Lågintensiv | 2016-01-02 17:56 | |
![]() | Locomondo. Fotbollssupporters är svenskar. Ödsla inte min tid. | |
janne121212 | 2016-01-02 17:56 | |
![]() | Ganska bra sammanfattning lågint. Tackar för din sympati, men rädslan finns kvar. | |
Lågintensiv | 2016-01-02 17:58 | |
![]() | Absolut, frasse. Men våld av typen "däng mellan enskilda efter krogen" (där alkohol är en faktor) har väl minskat medan grupprelaterat mer utstuderat våld (där våld är en "politisk" markering) ökat. | |