Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 156 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| stuvelsberg | 2013-06-26 05:51 | |
![]() | Dags då för nån erkänd ateist att ständigt när chansen erbjuds göra pr för det välgörande med att vara fri och förnuftig. | |
| stuvelsberg | 2013-06-26 06:29 | |
![]() | Rimmar dessutom dåligt med allas påstående att vad man har för tro är privat, pyttsan. | |
| siwu | 2013-06-26 08:29 | |
![]() | Det är väl bara att slå på tvn så hör o ser du någon som gör reklam för sitt liv som ofrälst, svordommar, sex skämt och allmänt förtal. Sådant provocerar mig. Carola är ärlig o härlig, tycker jag. | |
| siwu | 2013-06-26 08:31 | |
![]() | Provocerar är fel ord, gör mig illa berörd passar bättre. Ja jag vet att inte alla troende är oskyldiga, det låter ännu värre när de håller på. | |
| stuvelsberg | 2013-06-26 08:39 | |
![]() | Men snälla du, svordomar och sexskämt har väl knappast med detta att göra??? Skulle det vara pr för ateism? Hahahaha,, sry men DET är ett skämt. | |
| siwu | 2013-06-26 08:52 | |
![]() | Nä, det är inget skämt, om du känner till något om sund kristen tro och vad det innebär att följa Jesus så skulle du fatta. Att vara kristen är en livsstil där diverse missbruk inte hör hemma. | |
| stuvelsberg | 2013-06-26 09:02 | |
![]() | Ja i så fall kanske man ska begrunda att med hänsyn tagen till bibeln notera att säga "men herre gud" är betydligt värre än jävlar, helvete etc. | |
| stuvelsberg | 2013-06-26 09:02 | |
![]() | Och har givetvis inget med ateism att göra, befängt. | |
| Sote | 2013-06-26 09:59 | |
![]() | siwu-även detta verkar vara väldigt individanpassat. vi har ju en av dom väldigt kristna förespråkarna här på beta som ofta och gärna svär rätt ordentligt. Så det verkar vara som med precis allt annat inom religionen, anpassat efter hur var och en tycker att det ska vara med tex vad som räknas som synd, homosexualitet, svordomar, abort ,giftemål,skilsmässa, sex före äktenskapet,barn utom äktenskapet, you name it, listan kan göras oändlig. Hur man väljer att tolka verkar som sagt vara VÄLDIGT flexibelt beroende på samfund och personliga val. | |
| stuvelsberg | 2013-06-26 10:01 | |
![]() | En av farorna med religionen.Finns massor till. | |
| Gunilla _ | 2013-06-26 10:08 | |
![]() | Skulle Carola tacka sin familj eller vänner för [vad det nu må vara] så skulle jag tycka betydligt mycket bättre om henne. Då skulle hon kännas som helt normal trots att hon är så speedad. | |
| Gunilla _ | 2013-06-26 10:28 | |
![]() | Innan nån (frivilligt) missförstår; nej, jag säger inte att de som gillar gud för husbehov är onormala - för mig är det dock betydligt vettigare att tacka och tala om nära och kära. | |
| siwu | 2013-06-26 10:46 | |
![]() | Sote, du har en poäng där. Hoppas ingen tror att jag levt ett perfekt liv utan misstag. Kära nån vad livet suger ibland, och då kan man göra val man sedan ångrar. Men Gud är en nådefull Gud, den Guden jag tror på iallafall. | |
| stuvelsberg | 2013-06-26 11:23 | |
![]() | För att få en sund inställning till religionen skulle jag vilja rekommendera er att läsa Ingemar Hedenius bok:Tro och vetande.Det finns naturligtvis mer att läsa men en bra början. | |
| Rultatultan | 2013-06-26 13:13 | |
![]() | @siwu Gud ÄR nådefull och visst är det fantastiskt att vi får ta del av den nåden! :) | |
| Claysune | 2013-06-26 13:44 | |
![]() | instämmer med rultatullan | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-06-26 13:54 | |
![]() | Ha ha! Ni är ju för roliga. Det är NI själva som är nådefulla och förlåtande. Mot er själva. :D | |
| Rultatultan | 2013-06-26 14:01 | |
![]() | @Littlestalin Tyvärr kan jag inte säga det om mig själv. Varken mot andra eller mot mig själv. Men en gör så gott en kan! ;) | |
| stuvelsberg | 2013-06-26 14:03 | |
![]() | Ingen kommentar på Hedenius? Lika hett som för 64 år sen? | |
| omeganoll | 2013-06-26 16:27 | |
![]() | stuvelsberg - Hedenius ville gärna betrakta kristendomen som ett alternativ till vetenskap och det föll liksom på eget grepp eftersom den moderna definitionen på vetenskap utesluter, på förhand, varje utomvärdsligt inflytande. Om denna definition vore mindre exklusiv, skulle situationen se annorlunda ut. | |