Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 172 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2009-01-16 06:53 | |
![]() | Nea Osäker och fumlar ..... kan ju vara kul, då få du lära upp honom själv -- kan bli en jättehit - om man själv inte är för osäker förstås. | |
| micro113 | 2009-01-16 06:55 | |
![]() | Mest avtändande tycker jag är en kille som är nonchalant och ointresserad, utom när det handlar om sängkammaren. Jag vill inte bli behandlad som ett osynligt bihang, eller som en kompis, av min partner. | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-01-16 09:37 | |
![]() | snåla killar (som tur är har jag inte råkat ut för såna) | |
| rosa_kanin - Ej medlem längre | 2009-01-16 09:39 | |
![]() | Kvinnor som förväntar sig att mannen ska stå för fiolerna jämt och ständigt. Vart tog jämställdhets debatten vägen helt plötsligt? | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-01-16 09:42 | |
![]() | snåla tjejer (som tur är har jag inte råkat ut för såna) | |
| Mysteriet - Ej medlem längre | 2009-01-16 09:44 | |
![]() | Tjejer som har en rottweiler och kallar rasen för rottis. | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-01-16 09:46 | |
![]() | killar som bara pratar å pratar ...om sig själva | |
| 123 hopp - Ej medlem längre | 2009-01-16 09:50 | |
![]() | strumpor i sängen och skitiga kalsonger | |
| micro113 | 2009-01-16 09:55 | |
![]() | Rosa Jag har inte en aning om var den debatten tog vägen. Här hemma klipper karlarna gräset, mekar bil, bär kassarna från butiken, lastar ur bilen, tvättar, städar, lagar mat och diskar..... ....så den där debatten har alltid känts lite överflödig för mig.. | |
| rosa_kanin - Ej medlem längre | 2009-01-16 09:57 | |
![]() | stackars förtryckta kvinna, fast i stereotypa könsroller.. | |
| micro113 | 2009-01-16 10:04 | |
![]() | rosa *garvar* Jo- det är jättesynd om mig, som har en karl som försöker underlätta och ta hand om mig, och som tack vare äktenskapet fick möjlighet att utbilda mig... Jämlikhet för mig är annat än kronor och ören, och milimeter rättvisa -- det handlar om respekt och omtanke och att få vara den man är... | |
| micro113 | 2009-01-16 10:06 | |
![]() | Kom på en sak...... erkänner; Det är jag som fött barnen *så erhört konvetionellt och kvinnoförtryckande i dessa tider -- borde ju karln ha skött åtminstonde varannan gång* | |
| ralfus | 2009-01-16 10:28 | |
![]() | slynor | |
| Paco-Loco | 2009-01-16 10:29 | |
![]() | Byråkrati är avtändande... | |
| Eomin | 2009-01-16 10:37 | |
![]() | Rosa: Som jag skrev på sidan innan, jag vill inte bli bjuden, jag tycker det är avtändande. Jag kan ju för fasen betala för mig själv, så jag ser inte meningen med att jag ska få gratissaker som dras från någon annans lön. | |
| micro113 | 2009-01-16 10:47 | |
![]() | Eomin Jag kan självklart också betala för mig -- men om en kille bjuder ut en tjej på middag, så tycker jag det är självklart att han betalar för middagen. Så är jag fostrad, och så är min man, min bror och mina söner fostrade. En kille måste ju kunna uppvakta en tjej utan att det skall bli en jämlikhetsdebatt... | |
| Eomin | 2009-01-16 10:56 | |
![]() | micro113: För mig handlar det inte om en jämställdhetsdebatt utan om min egen stolthet. Jag kan betala för mig själv, jag vill betala för mig själv och om jag gör det slipper jag stå i skuld till någon för är det något jag märker på mina tjejkompisar som är positiva till att bli bjudna är att klimatet förändras då de blivit bjudna, då förväntas de åtminstone hålla killen sällskap så länge killen vill. Och jag vill göra allt på mina villkor och då betalar jag själv. Skulle jag vara säker på att det är en person jag kommer kunna bjuda tillbaka till hade jag säkert kunnat stå ut, men innan jag är det känns det bara ytterst obehagligt. Dessutom tycker jag det är fel att killen ska bjuda enligt normerna, känns som att det ska vara upp till var och en. Även män kan ha det knapert. Förstår inte varför det ska vara självklart att killar ska bjuda på middag och drinkar. | |
| Kirk Hamster | 2009-01-16 11:04 | |
![]() | En av de stora nackdelarna med att vara man, vi förväntas tydligen vara rika och därmed kunna betala allting. Jag skulle nog säga att det är ganska avtändande när tjejen förväntar sig att killen ska betala. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-01-16 11:09 | |
![]() | Kan bara hålla med dej Eomin!! | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-16 11:16 | |
![]() | Samtliga som bytte bild då ordis rekommenderade det. Oj oj oj | |