Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
30
Inloggade54
Mobilspel
Pågående19 499

Forumkategorier

Användare Inlägg  
anneli72 - Ej medlem längre2009-05-04 16:45
Antal inlägg: 11612

Jag vet inte om jag håller med.

Måns_E2009-05-04 16:50
Antal inlägg: 12058

Min uppfattning är att fler "nysvenskar" faktiskt anstränger sig MER än vad svenskar gör. I regel så är det underbetalda arbeten som ingen annan vill utföra som invandrare sysslar med (jag har en god vän som har städbolag, han har mestadels invandrare anställda t ex), eller också så startar de eget och arbetar mer eller mindre jämnt. När sågs exempelvis en svensk pizzeriaägare?

Dessutom så finns det en dokumenterad diskriminering som påvisar att det är svårare att få arbete om man har ett konstigt efternamn och inte härstammar från Sverige. Och då spelar det ingen roll hur mycket du har pluggat och vilka meriter du har.

Så att påstå att det bara är bortskämda slynglar, och att resten av samhället inte har något ansvar ö h t är minst sagt trångsynt om du frågar mig.

dudeniro - Ej medlem längre2009-05-04 17:52
Antal inlägg: 6214

fuego - jag tycker med fog att det går att anklaga vissa här för främlingsfientlighet, inte för att de uttrycker samma sak som (inte förvånandsvärt) många av de boende i Rosengård - utan för att de uttrycker det med en helt annan agenda.

Skillnaden är att de i området säger "hårdare tag!", medan vissa debatörrer här säger "jävla invandrpack". Hårdare tag behöver inte betyda att man skuldbelägger "invandrare" (Detta fantastiska ord som ju betyder "någon som inte kommer från sverige utan 180+ andra länder") och talar om bristande kulturell respekt, utan att man faktiskt tycker att de som är ansvariga skall ställas inför ansvar. Det är ju fullständigt logiskt och faktiskt också vad vi kan förvänta oss i en rättsstat.

Goliath II - Ej medlem längre2009-05-04 18:24
Antal inlägg: 460

För vissa kanske jag kan räknas som främlingsfientlig, men jag anser mig bara vara idiotfientlig. Sen får idioten se ut hur som helst och komma från Östersund, Iran, Parteboda eller Madrid, jag ogillar henom oavsett..

Som överallt i samhället så finns det rötägg även i Herrgården. Se till att sätta dem inom lås och bom om de är svennar numer eller skicka "hem" dem om de ännu inte blivit det. Vad är det som är så jäkla svårt?

dudeniro - Ej medlem längre2009-05-04 18:51

Då så goliath. Det behöver inte vara så jäkla svårt alls. Du behöver ju inte känna dig träffad, eller?

Ditt problem med att ogilla idioter ser jag som ditt livsval och inte mycket för mig att orda om.

Goliath II - Ej medlem längre2009-05-04 18:57
Antal inlägg: 460

Frågan om hur svårt det kan vara var mer en fråga till hur svårt kan det vara att göra nåt åt eländet där!?

dudeniro - Ej medlem längre2009-05-04 19:10

Det är väl en smaksak, om du tror att det löser problemet genom att sätta ungdomarna inom lås och bom och att "skicka hem dem som ännu inte blivit det", så får det stå för dig.

Jag har skrivit det förut, att jag håller med närpolischefen i Rosengård att problemet inte löses med förstärkt polis, utan med andra lösningar. Härav mitt förslag att sätta press på dem som äger fastiheterna att förvalta dem väl och att möjligen riva en del hus och bygga nya hus. Det är ju cementerade förhållanden i Herrgården, och jag är övertygad att om man låser in några ungdomar så kommer det bara nya. Det är ju överbevisat så det räcker i vårt samhälle att vi inte kommer åt problemen genom att låsa in folk.

Och så länge samhällets åtgärder inte är baserade enkom på vad som "känns bra" så hoppas jag att man tar tag i problemet på allvar, vilket både handlar om rättsliga konsekvenser som en rejäl fysisk och social upprustning av Herrgården.

stol2009-05-06 21:22
Antal inlägg: 1015

Varför ska herrgården rustas upp, det uppskattas ändå inte.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?