Spelrum
Giraffen | 29 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 12 |
Inloggade | 41 |
Mobilspel
Pågående | 20 411 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Zickzacker | 2009-05-25 21:27 | |
![]() | Skojade bara. | |
Snoosy | 2009-05-25 23:14 | |
![]() | sotfinger, ja prova ansiktsmasken. Tänk på att det är vätskan från vatten/havreblandningen som man gnuggar lite försiktigt in i ansiktet efter ångandet. När det torkar i ansiktet kommer du känna hur det drar ihop sig och kliar. Havregrynsvattnet dödar alla bakterier i ansiktet. Lycka till. | |
Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-25 23:27 | |
![]() | lol dijonsenap :D zz: puss | |
ynnest | 2009-05-26 02:04 | |
![]() | Sen kan man ju köra barhuvat, dvs raka skallen. Tvål ska man nog använda, det binder och för bort smuts och bakterier. Deodorant under armarna är ju ett måste om man inte vill utmärka sej med svettdoft, men under semestern brukar jag skippa det och det tar flera dagar innan jag börjar svettas under armarna trots dagliga bad. | |
kissed - Ej medlem längre | 2009-05-27 18:43 | |
![]() | Jag har dragit mej ur projektet. Kände mej inte ren i håret och det kliade. Gav det kanske inte tillräckligt med tid. Får se om jag går på det igen längre fram:-) | |
Sotfinger | 2009-05-27 19:00 | |
![]() | Synd kissed! Fast du var ju förvarnad om att de första 2-3 veckorna är jobbiga. I morgon är det en vecka sen jag tvättade med bikarbonat första gången. Sen dess har jag sköljt med äppelcidervinäger en gång. Jag trodde att jag skulle måste gnugga med havregryn för att hårbotten började kännas fet, men det gick liksom över! | |
Tello69 | 2009-05-28 11:59 | |
![]() | = ) har nu sen åtta dagar tvättat med, först bikarbonat två ggr, sen med balsam och sköljt med äppelcidervinäger mitt hår har blivit underbart!!! aldrig mer schampo. tack BB = ) | |
mz_lzrd | 2009-05-28 12:24 | |
![]() | Men hur i fridens namn dödar havregrynsvatten alla bakterier? Vad grundar du denna egendomliga slutsats på??? | |
Sotfinger | 2009-05-28 12:47 | |
![]() | Idag har jag testat att tvätta med balsam (kollade noga på innehållsförteckningen!). Det funkade också bra, håret känns rent, mjukt och lent. Men jag tycker nog att bikarbonatet kändes effektivare, gjorde att själva hårbotten kändes väldigt ren och fräsch. Nu har jag iofs inget problemhår, det är väldigt kortklippt, med lite självfall och har alltid varit lätt att sköta. Jag har heller aldrig utsatt varken hår eller hårbotten för varken silikon eller mineraloljor vad jag vet, mest använt billigt schampo och knappt ens balsam. Så det finns liksom inte så mycket rester att få bort. | |
uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-05-28 12:50 | |
![]() | Jag tror inte det är någon som sagt att havregryn dödar bakterier. Jag tror det fungerar ungefär som torrschampo och suger upp det feta ur hårbotten, mellan de grundliga tvättarna med bikarbonat. | |
uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-05-28 12:51 | |
![]() | Aha - missade ett inlägg :) Jag var så inne på hårtvätt. | |
zagg - Ej medlem längre | 2009-05-28 14:13 | |
![]() | Zizzi. Tips: prova ekologiska krämen "Eilas Aloekräm torr hud". Den har iaf hjälpt mig i flera års tid nu när hårbottenproblem tar sig ner i ansiktet. Hjälper bättre än kortison. Finns på Eilas, tel 08-7155002. www.eilas.se/ | |
Sotfinger | 2009-05-29 18:31 | |
![]() | Jag var till frissan idag för klippning.... hon höjde lite på ögonbrynen men var ändå positivt intresserad när jag bad henne att inte schamponera utan bara använda ett balsam utan silikon. | |
uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-05-29 18:44 | |
![]() | Jag var också på mitt månatliga besök hos min pratglada frisörska idag. Hon såg redan i dörren att mitt hår genomgått en transformering. Jag trodde att det bara var jag som kände skillnad - inte att det syntes. MEn det gjorde det uppenbarligen. Vad roligt det var att berätta för henne att det var tack vare att jag slutat med hennes produkter som håret repat sig :) | |
krysopras | 2009-05-29 19:53 | |
![]() | Jag har också börjat med balsammetoden nu, inspirerad av den här tråden. Hittills har jag i af märkt att mitt hår inte har varit trassligt och tovigt bak i nacken som det annars alltid är när jag stiger upp på morgonen. | |
Mimikryp | 2009-05-29 21:08 | |
![]() | u.b.; *skrattar* Vad svarade hon på det? | |
uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-05-29 21:18 | |
![]() | Faktum är att hon skulle prova själv (trots att hon själv säljer svindyra produkter). Det får mig att i hög grad misstänka att hon inte har kapacitet att bli den vassaste schampoförsäljaren i Sydsverige. | |
Gimp2 - Ej medlem längre | 2009-05-29 21:27 | |
![]() | hon kan ju sälja designat bikarbonat | |
uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-05-29 22:58 | |
![]() | Haha...Ja - jag ska komma dit som återförsäljare för "mirakelrengöring". Nu har jag förresten tillverkat ett eget schampo i mitt laboratoriekök. Jag har använt ett recept, men tagit bort de hårda tensiderna och och använt en pytteliten del mildare variant. Resultat: Ljuvligt doftande (av en salig blandning eteriska oljor) och en skön, lagom tjock och lite löddrande konsistens. Problemet är att det är några dagar kvar till ordentlig hårtvätt - så jag vet inte om det fungerar :P | |
Sotfinger | 2009-05-30 00:07 | |
![]() | ub: kan man få receptet? :-) | |