Spelrum
Giraffen21
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
2
Inloggade23
Mobilspel
Pågående19 235

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Malla132009-06-30 18:04
Antal inlägg: 1810

Mr R. exakt!! Så blir alla nöjda!!

mommesfrites - Ej medlem längre2009-06-30 18:05
Antal inlägg: 7605

Vi klubbar det, Mr R.
Topless vissa dagar, vissa tider.
I våra badhus häromkring, har vi ibland öppet bara för tjejer i alla åldrar som av religiösa eller andra skäl inte vill bada ihop med killar.

y not2009-06-30 18:35
Antal inlägg: 9014

"Det mest intressanta i den här tråden tycker jag är att det verkar som om det är fler killar än tjejer som tycker att det är helt ok!"

Jag håller med. Det är verkligen märkligt att kvinnor i så hög utsträckning har ont av att se bara bröst.

Malla påstår, liksom påståtts tidigare att det är otillåtet för kvinnor att vara topless i stad. Styrk gärna det.

" I brottsbalken finns visserligen en gummiparagraf mot förargelseväckande beteende.
Men bara bröst leder inte längre till böter."
www.gt.se/nyheter/1....ba ra-brost

"Under Pride-festivalen får kvinnor till exempel tydligen gå med bara bröst i Stockholms stadskärna, man får spela kubb med dildos och ägna sig åt andra synnerligen absurda och suspekta aktiviteter i det demonstrationståg som årligen kablas ut i svenska medier."
www.captustidning.se...am p;id=591

BrB 16:16
"Den som för oljud på allmän plats eller annars offentligen beter sig på ett sätt som är ägnat att väcka förargelse hos allmänheten, döms för förargelseväckande beteende till penningböter."

y not2009-06-30 18:40
Antal inlägg: 9014

Blodredbird:
"Idiotiskt. Vissa kroppsdelar är mer laddade än andra, tänker vi förneka det kan vi väl börja gå nakna allihop?"

"Medan vi har världens mest odramatiska syn på nakenhet, kan kvällstidningarna höja sina upplagor på blotta ordet NAKEN...

...Sanningen kan vara att halvnakna människor som normalt inte är avklädda offentligt är mycket mer spännande att titta på än helnakna modeller som har som jobb att vara just nakna."
www.svd.se/nyheter/i...13 6221.svd

UlfTjur2009-06-30 18:44
Antal inlägg: 807

Viva befrielsefronten Befria Brösten även känd som BBB

Gimp2 - Ej medlem längre2009-06-30 18:47
Antal inlägg: 2385

nä påklädd på stranden som sagt

nina_nilsson2009-06-30 18:49
Antal inlägg: 30

Varför är bröst så jävla farligt undrar jag?

Bröst kan va jävligt snyggt eller minst lika otäckt men då får man väl titta åt ett annat håll?

Visa alla bröst ni vill, mej rör det inte i ryggen!!!

UlfTjur2009-06-30 18:50
Antal inlägg: 807

ser att tråden kommit till en slutsats nu, de som vill att vi ska få bada som gud skapade oss eller de som vill att vi skall bada iklädda anonyma blåställ

för min del låter jag denna tråd gå i träda

Malla132009-06-30 19:21
Antal inlägg: 1810

Y not: Du är jätte duktig på att komentera vad alla andra skriver här inne men du har inte själv delat med dig av dina tankar! Märkligt!

Mr R - Ej medlem längre2009-06-30 19:35
Antal inlägg: 69

Y not: En förseelse som leder till böter torde vara olaglig, eller hur?
Jag håller med Malla om att du borde komma med lite egna åsikter istället för att citera diverse tidningskrönikörer. Jag tror att dina tankar är minst lika intressanta som deras.

Mr R - Ej medlem längre2009-06-30 19:38

Förlåt, jag läste fel. Krönikören menade visst att bara bröst på allmän plats INTE längre leder till böter. Ett påstående jag emellertid tar med en nypa salt, då naturligtvis varje enskilt fall behandlas utifrån dess förutsättningar.

BorderBeta2009-06-30 20:09
Antal inlägg: 233

Ja, om det kan främja att avsexualisera bröst så in absurdum som de är nu, så ja, ja, ja!
På stranden förstår jag inte hur man vill ligga i kläder. *ryser*
Naket är uuuuuunderbart skönt! *nope - INTE sexuellt skönt jag menar*

lejonmix - Ej medlem längre2009-06-30 20:13
Antal inlägg: 2692

ja, avsexualisera - el kanske ta bort tabu't med nakna kroppar. Särskilt finns ingen anledning till upprördhet om ingen sexuell aktivitet pågår.

inte för att jag blir upprörd av sex då=)

Mr R - Ej medlem längre2009-06-30 20:15

Hösten är nice med kjolar, nylonstrumpor och högklackade stövlar.

Heba2009-06-30 20:21
Antal inlägg: 14

herregud! måste erkänna att jag inte kommer orka läsa alla inläggen. Jag var en av initiativtagarna till nätverket Bara Bröst som gjorde/gör badaktionerna i Malmö. Tänkte bara säga några få saker;)

1. Varför är det så provocerande med ett par nakna kvinnobröst? Det har skrivits 23 sidors debatt här på beta om det nu, och det är väl bevis nog för att folk känner sig hotade av några kvinnors vilja att simma precis på samma villkor som halva befolkningen redan gör.

2. Som någon nämnt så är det en jämställdhetsfråga, en principfråga först och främst. Man ser nakna kvinnobröst ÖVERALLT, på affischer, i reklam, i tidningar, allt fullt synligt ute på staden. Men av någon anledning så blir det helt plötsligt inte okej att naturliga kvinnobröst syns, trots att männens bröst, som inte allt är speciellt annorlunda från kvinnornas (de har tillochmed mjölkkörtlar i dem också), inte alls väcker uppseende. Anledningen till att vi i nätverket ville skapa denna debatt var för att visa just att kvinnors kroppar, med bröst som exempel, är sexualiserade på ett sätt som männens inte är. Man spelar på kvinnors sexualitet, man tjänar pengar på det. Därför är det provocerande när kvinnor själva inte VILL vara sexiga i alla sammanhang. Jag är gärna sexig, men vill bestämma NÄR själv.

3. Oavsett vad man tycker om dessa fenomen kallat "kvinnobröst" kan man inte förneka att debatten har väckts, och kanske är det dags att fråga sig varför man tycker det är så konstigt? Vad är det som gör att man inte kan vara topless nu och här men man kan det i andra kulturer och tider? Det var inte länge sen anklar ansågs vara väldigt sexigt i sverige, varför är det inte så nu?

Så, det var mina kommentarer, hoppas jag inte återupprepat vad någon redan skrivit.

Mr R - Ej medlem längre2009-06-30 20:37

En sak torde vara ganska säker, det skulle inte dröja särskilt länge innan vi vande oss vid att se bara bröst och inte längre såg det som något problem. Något problem är det inte för mig personligen idag heller, men om jag fick välja skulle kvinnorna fortsätta att skyla sina bröst. Lite hemligheter ökar (den goda) spänningen mellan könen, anser jag.

BorderBeta2009-06-30 20:41
Antal inlägg: 233

Mm, så kanske ammande mammor och deras hungriga små barn äntligen kan få lite lugn och ro också...

lejonmix - Ej medlem längre2009-06-30 20:44

vad mkt bra en del skriver i Toplesstråden- myspruppen , kissed, larvbrud, Robban (Mr R, the Rob ev mfl) och borde beta.

lejonmix - Ej medlem längre2009-06-30 20:46

lusdrama skriver en del bra oxå, men inte så flitigt. men hon är värd att nämnas, samt Safflor

Myspruppen - Ej medlem längre2009-06-30 20:47
Antal inlägg: 5000

;)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?