Spelrum
Giraffen34
Krokodilen2
Elefanten2
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
20
Inloggade58
Mobilspel
Pågående19 189

Forumkategorier

Användare Inlägg  
MissyElliott2010-06-23 03:36
Antal inlägg: 125

jag förstår att du inte förstår nouba

vad jag ifrågasatte om du tyckte det var seriöst att välja att äta kött ENBART för att det är sexigt, läs noga nu!

eller i ditt fall, om man kan ta en person seriöst för att den väljer att äta kött ENBART för att du ska tycka denne är sexig?

jag skrev, återigen, inte att man tycker det är sexigt att äta kött som åsikt i sig....utan som orsak till valet att äta eller inte äta kött.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-23 03:38
Antal inlägg: 2212

Man skall äta kött för att bli stor och stark, det sa min pappa alltid till mig. Jag kör nog bara på det. GODNATT

MissyElliott2010-06-23 03:42

när jag skrev till apbur att jag ska försöka låta bli att skriva om henne när hon inte närvarar, var det med ironi, och jag tror att hennes intelligensnivå klarade av att uppfatta det, speciellt som hon själv skrev ironiskt att hon skulle gå o lägga sig så att folk visste inte att skriva om henne.

och jag diskuterar inte apburs inlägg, utan ditt bemötande till hennes inlägg eftersom jag tycker du själv gör ungefär samma sak.

och skulle apbur vilja yttra sig om vad jag har skrivit, är jag säker på att hon klarar av att logga in igen och läsa det som skrivits, det försvinner inte över natten.

och det är minst lika nedlåtande att säga till nån att gå o lägga sig som om man inte kunde välja själv, som tex att citera en person av o an?

MissyElliott2010-06-23 03:43

inte att du citerade mig nyss, utan i tråden om porr där ngn citerar dig...

MissyElliott2010-06-23 03:45

meningen var inte att diskutera ålder på krogen, utan idiotiska inlägg / seriöst diskuterande....sorry alla som läser i onödan :)

Larvbrud - Ej medlem längre2010-06-23 03:49
Antal inlägg: 4050

Är du full nu?

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-23 03:54

Missy Jag sänker mig inte till den där nivån du är på, du är bara patetisk. Jag hoppas du inser det själv imorgon bitti. Från min sida blir det till att Igga dig-----

MissyElliott2010-06-23 05:06

apropå sakfrågan, så tycker jag det är himla svårt.

jag önskar jag hade civilkurage nog att sluta äta kött, eller att alltid åtminstone köpa den närproducerade maten som ofta kostar det dubbla...iaf nöt, på gris är det inte lika stora skillnader...jag väljer närproducerad av transportsträckornas orsaker, det behöver inte vara att de bli bättre uppfödda alltid.

däremot tänker jag som så att jag gärna väljer tex ekologiskt samt närproducerad mat i den uträckningen plånboken tål ( ok jag blir inte bankrutt av en köttbit, men vad jag tycker är ok att betala för kött)
om man ändå ska "synda" och äta kött.
det är ungefär som m kläder, man vill ha snygga kvalitativa kläder, som inte kostar skjortan och ska väl helst inte vara barn som tillverkat det? kanske dålig jämförelse men iaf.

mkt som inte är bra väljer man att göra ändå, som att äta kött ( griskött i detta fall)...

hur många kollar om deras smink är testat på djur? listan på missförhållanden både för djur och människor kan bli lång.

det gäller för var och en att välja en väg där man ska göra så många bra val som möjligt. om inte det bästa så lite bättre, tex ett enkelt val att välja ägg fr frigående höns utomhus istf fr burhöns, eller varför inte rättvisemärkt kaffe?

MissyElliott2010-06-23 05:09

by the way, jag bor mestadels tunisien numera där det inte finns särskilt mkt tillgång t griskött, så det har blivit enkelt för mig att inte äta det...och jag kan inte påstå att det drabbat mig särskilt mkt :)

MrLitzkie2010-06-23 09:43
Antal inlägg: 109

Kött är gott.
Djurhållning skall vara kärleksfull.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-24 01:46

Jag håller med Nickidocka.
Människor som slutar äta kött gör absolut ingen skillnad för djuren.
Jag hoppas dock att dem sover bättre om natten än vad vi köttätare gör, det är dem väl värda!

Eventuellt förre grisar som lever hemska liv, är fortfarande grisar som lever hemska liv. Alltså är det attityden kring djurhållningen som måste förändras, inte det faktum att människor är köttätare.

Import och export av kött tex, vad tycker ni om det?

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-24 01:49

Att sluta äta kött är för övrigt något som direkt drabbar djuren, jag ville bara att ni skulle få veta det.

ElectricEye - Ej medlem längre2010-06-24 01:55
Antal inlägg: 3604

Ah, du kanske vill utveckla det där?

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-24 02:01

Allt för dig EE, vilken del ville du ha invecklad sa du?

le-lou2010-06-24 10:45
Antal inlägg: 17500

mm. trevligt att se min tråd igen. Jag äter en liten del griskött fortfarande, men köper inte i affärerna.
På vilket sätt drabbar det djur att vi inte äter kött? Förvirrande men vill gärna veta.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-24 11:13

Dels så skulle det öka exporten snarare än minska antalet köttdjur, jag tror att djurhållningen med det skulle bli om ens förändrad så rimligtvis till det sämre.
Skulle exporten inte öka så skulle vi ha ett antal köttbönder som har svårt att få sin försörjning att gå ihop, alltså måste de förmodligen tvingas ta ytterligare inriktining och få ändå mindre tid och resurser att lägga på sina matdjur.
Att inse att det inte hjälper djuren att enbart sluta äta kött, tycker jag är solklart.
Jag tycker det visar på att vi skiter lite i djuren bara vi själva slipper äta dem, alltså med det, lite krasst en egoistisk handling.
Att som köttätare tillsammans gå ihop och ställa krav på köttindustrin och det kött vi skall äta tror jag är den enda lösningen.
Ni vegetarianer och veganer är i dag inte konsumenter av kött alltså är ni i det stora hela ganska oviktiga och era åsikter likaså.
Ni får för mig dock gärna leva i illusionen att ni gör någon skillnad, om ni mår bra av det.

le-lou2010-06-24 11:43
Antal inlägg: 17500

Jag tycker Nouba är något på spåren.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-24 11:48

Sen är det lite elakt av er vegetarianer att äta upp djurens mat.

kajix2010-06-24 11:55
Antal inlägg: 7767

tja, djuren äter ju upp deras. det är djungelns lag där ute!

bj-olle2010-06-24 12:12
Antal inlägg: 3350

det är torsdag och alltså marknad på torget nedanför lägenheten här. grönsaker och ost och kött och grejer.
såg ett stånd där de sålde bison-produkter. mest korv. såklart.

ska jag prova?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?