Spelrum
Giraffen20
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
16
Inloggade36
Mobilspel
Pågående18 819

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Miss_jk2010-06-18 06:27
Antal inlägg: 8941

Jag tar gärna emot tips på mer psykologiska skräckisar, typ Blair witch, och många av de japanska. Fast det känns som att jag sett allt tyvärr...

Prefixen2010-06-18 08:39
Antal inlägg: 421

dannyzyko - hellre lite "nyare" filmer :)

källargubben - frågar jag i denna tråden så är det nog skräck/rysare jag letar efter :)

bj-olle2010-06-18 08:57
Antal inlägg: 3350

miss_jk då har du säkert sett spanska tesis?

www.imdb.com/title/tt0117 883/

dannyzyko2010-06-18 09:10
Antal inlägg: 22

prefixen,
den här lite nyare, men inte så speciellt originell eller ovanlig, så skräckfilmsfantaster som ni är har ni säkert redan sett den.
men den japanska dark water är den film som skrämt mig mest under hela min skräckfilmstittar-karriär .

triangle är också en kuslig och fascinerande film som fick det att krypa i ryggen på mig (när man slutade irritera sig på att huvudrollsinnehavaren var så menlös och blöö).

triangle borde funka för dig också miss_jk om det är lite psykologiska saker du söker.

sedan kan jag lägga till två guilty pleasures också, som fast det är rätt dåliga filmer, trots allt både skrämmer och underhåller mig.
och det är ghost ship och house on haunted hill.

mycket nöje!

Prefixen2010-06-18 17:34

dannyzyko - ska se om jag hittar den där triangle, kan nog fungera.

De andra du nämnde är redan avklarade :) (tittar nästan bara på skräck/rysare)

dannyzyko2010-06-18 19:06

prefixen, då hoppas jag du hittar triangle minsann!

en sanslöst underhållande (om än ej speciellt läskig) skräckfilm med halloween-tema är Trick 'r Treat.

en.wikipedia.org/wik...%2 7r_Treat

klart värd en titt även om man inte blir direkt livrädd.

Marika19872010-06-18 19:27
Antal inlägg: 399

Ett tips till er som gillar att skrämma upp er lite är "The fourth Kind".

Det är en verklighetsbaserad film. Handlar om närkontakt med utomjordingar. Scener ur verkligheten finns inklippta och det är dom som är obehagliga!

Trailer: www.youtube.com/watc...VR HOhLP-aA

Prefixen2010-06-18 23:02

dannyzyko - har sett den med, helt okey. lite kul i slutet när man upptäcker att det går "runt" om man säger så :)

Marika1987 - e inte det en scifii / thriller ? om jag inte minns fel ...

------------

Vi kollade på "Legion" idag, jag tyckte den var värdelös, sambon tyckte väl den var ok. Gav upp skräckfilmerna och kollade på "ryktet om morgans" eller vad den heter istället :)

Källargubben - Ej medlem längre2010-06-19 07:31
Antal inlägg: 665

Prefixen: Har också sett Legion och håller med dig dig, den är sorgligt jättejävladålig att jag nästan blir lite förbannad. Vad är det för fel på sambon som tyckte att den var ok? No offense :)

Igår såg vi Pandorum som enligt mig är lite av en scifi-skräck, den var rätt bra faktiskt :)

dannyzyko2010-06-19 11:33

prefixen,
ja jag tycker dom knyter ihop allt väldigt snyggt faktiskt. ofta med den typen av berättelser lämnas det för många lösa trådar. men triangle gör ett fint jobb att få det att kännas vettigt.
en film lite i samma stil, om än mer sci-fi än skräck (dock rätt kuslig) är timecrimes. den kan jag rekommendera varmt.

jag har inte läst hela den här tråden så jag vet inte riktigt vad det har tipsats om, men en psykologisk skräckfilm som verkligen får det att krypa i kroppen på mig är session 9. långsamt tempo, inga "nån hoppar fram bakom ett hörn samtidigt som musiken skräller till"- skämslar.
och såna billiga knep för att locka fram rädsla är riktigt skönt att slippa ibland.

Källargubben,
pandorum höll jag faktikst på att somna av. jag sögs inte alls in i berättelsen, vilket var lite tråkigt, då det på pappret lät så väldigt spännande.

Miss_jk2010-06-19 13:15

Kanske har skrivit det förr, men The Strangers är en av de bästa jag sett.

pressylta2010-06-19 20:35
Antal inlägg: 23

Psycho 1 kommer alltid att vara min favorit, 2:an och trean är också bra. Annars tycker jag gamla b-skräckisar är inte fel.

Prefixen2010-06-19 22:45

dannyzyko - har precis kollat klart på triangel, njaaaaa - den var så där 2/5 i betyg. Session 9 får samma betyg. Pandorum var inte heller bra, tror jag löste korsord samtidigt som den rullade.

källargubben - min sambo gillar fantasy filmer, jag gillar inte dem, det är nog enda förklaringen jag kan ge :)

vet inte om jag har sett för många skräck så jag tycker att de typ inte finns några bra ...

dannyzyko2010-06-20 10:53

prefixen,
båda de filmerna är stabila treor hos mig. inga mästerverk, men goa grejer.
pandorum gav jag en etta. isch usch äsch en sån besvikelse.

ja nog kan man bli lite skräckfilmsskadad ibland. men för mig blir det mer så att inget känns direkt läskigt och skrämmande. men trots det kan jag ändå tycka väldigt bra om vissa filmer (som trick r treat som jag tipsade om förut).

så vill jag avsluta med ett litet icke-tips, eller varning kanske man ska säga.
igår såg jag pathology, en sanslöst osammanhängade, ologiskt och orealistiskt film om läkarstudenter som beter sig som tuffa gänget i högstadiet och kan leka runt hur dom vill på sjukhuset. den får ett minus i betyg.

Maja G2010-06-20 10:55
Antal inlägg: 10730

Såg filmen "Them" igår och den var riktigt bra enl. mig

dannyzyko2010-06-20 12:02

M_Gräddnos

them, påminnen väldigt mycket om the strangers som miss_jk skrev om tidigare. så den kanske kan vara något för dig då.
den första scenen i them är något av det otäckaste jag någonsin sett. resten av filmen håller inte måttet dock enligt mig.
huvudpersonerna beter sig oerhört korkat även med skräckfilms-mått mätt. men ja. den där första scenen. urk och fy!

Prefixen2010-06-20 12:57

dannyzyko - pathology var lite mer som greys anatomy, alla ******* alla :)

Nietsmmar - Ej medlem längre2010-07-01 15:58
Antal inlägg: 229

Jag gillar be-skreckisar.

Miss_jk2010-07-01 18:47

Nu har jag sett "Them" och den var precis i min smak! Tack för det tipset!

p_warnberg2010-07-01 19:38
Antal inlägg: 129

Svårt att säga var gränsen mellan thriller och skräck går ibland.

Mina favoriter är i varje fall:
- The Shining med Jack Nicholson
- Alien med Sigourney Weaver
- Psycho med Norman Bates

Sen finns det ett tusental som tävlar om sämsta skräckrullen. Skräckfilm är egentligen inte något för mig.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?