Spelrum
Giraffen | 24 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 11 |
Inloggade | 35 |
Mobilspel
Pågående | 19 062 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-20 21:37 | |
![]() | Ett värde över medel, är det "bra"? | |
apbur | 2010-05-20 21:45 | |
![]() | Saarloos Wolfhound låter som en ras eller blandar men regelbundet in varg? | |
Cluelessjess | 2010-05-20 21:47 | |
![]() | Beror ju på vad det är för värde, tittar vi på skärpa och vad vill DU ha i din hund? Jag är inte intresserad av mycket skärpa i min och inte heller intresserad av rädsla, framförallt inte skotträdsla. Det tråkigaste jag vet är att se utpräglade bruksraser med stor rädsla. Tittar vi på socialt/leklust ex. ja det vill jag ha mycket av i min, för det passar för vad jag vill göra med min hund, dvs. träna och tävla lydnad. Väldigt svårt att jobba med hundar utan något som helst föremålsintresse exempelvis. Det är lite som jag försökte förklara ovanför, MH är inget TEST utan en BESKRIVNING av hunden, sedan är vissa egenskaper naturligtvis att föredra. Men så många MH:n jag gått med på och tittat och alla ägare ser det på olika sätt, för de ser också till vad de vill göra med sin hund. | |
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-05-20 21:51 | |
![]() | Apbur: Ja det är förbjudet att ha hybrider. Det behövs inte många generationer för att de inte längre måste kallas hybrider. Det kallas hybrid och är olagligt fram tills fjärde generationen eller nåt sånt. Sen är det fullt lagligt. | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-20 21:52 | |
![]() | Ett exempel: ett högt värde på "skott", innebär det att hunden är mer eller mindre skotträdd? | |
Cluelessjess | 2010-05-20 21:58 | |
![]() | Den godkändes av SKK 2007 vill jag minnas, nej, man blandar inte in varg regelbundet för då skulle den ses fortfarande som en varghybrid. Den femte generationen räknas det som ok. Nu tackar jag för mig för idag, behöver min sömn, kul å bubbla med er! | |
Cluelessjess | 2010-05-20 22:04 | |
![]() | Electric Eye: Har lite svårt att sluta prata hund, men skotten vill man (iaf jag) ha ett lågt värde på, dvs. 1. 1=Visar ingen berördhet. Snabb kontroll och sedan helt oberörd. 2=Kontroller som försvinner efter första skotten. Bryter men upptar startad aktivitet. 3=Avtagande reaktioner på skotten/riktar intresse mot skytten/återgår till aktivitet/passivitet. 4=Avbryter aktivitet/låser mot skytten. Kan ej återgå till lek/passivitet 5=Kvarstående oro efter flera skott. Avbryter efter tydliga flykt-tendenser/avstår skott | |
apbur | 2010-05-20 22:12 | |
![]() | Var kan man läsa detta? | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-20 23:01 | |
![]() | ElectricEye= Har lite svårt att minnas ditt inlägg i sin helhet, det var, måste jag säga hmm,,,,ointressant. Dessutom framställer du dig inte som en vidare intelligent person om det nu var din tanke. Låter sina barn leka med okända hundar gör man givetvist inte, däremot kanske man låter sina barn vistas i samma lägenhet Vad det gäller hundar och deras beteende så tror jag knappast att du behöver upplysa mig om orsaken till att de lägger sig på rygg, eller något som rör hundar överhuvudtaget;) Det jag menade, som jag utgår ifrån att de allra flesta förstod är att dessa hundar inte är intresserade av en undergivelse från den andra hunden utan istället hugger, blottad strype eller ej. Men som sagt alla har olika åsikter, detta är min: Bort med pitbullblandningar, gör dem olagliga i Sverige! När det gäller dig så är du definitivt inte person att dela ut sk dumstrutar, ha dina åsikter, låt andra ha sina, och försök inte läxa upp människor i onödan, det får bara dig själv att se dum ut! | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-20 23:22 | |
![]() | NOUBA, har dina vänner haft några problem med sina pitbullar i relationen med deras barn? Om inte, varför misstror du pitbullar som familjehundar? | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-20 23:29 | |
![]() | Lita aldrig på en pitbull! | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-20 23:40 | |
![]() | Ska jag bedöma saken så är svaret JA, deras egna bedömning är väl att det fungerar hyfsat. Hundarna visar dominans gentemot barnen. Jag skulle aldrig ta med MINA barn hem till dem utan att först stänga in hundarna. Den ena hunden har dessutom utan förvarning huggit emot min hund, som hon dessutom lekt med sedan hon var valp. Jag har sett många pitbullblandningar i otäcka situationer av alla dess slag. En kullbror och syster släpptes ihop på en stor äng för att kunna leka av sig, ägarna tyckte det ar hemskt kul att de lyckats få tag på varandra, både mycket seriösa lite äldre hundägare. De flög ihop och hanen bokstavligen slet tiken i stycken, hon dog. Fruktansvärt att bevittna och NEJ det hade inte kunnat hända med ilken ras som helst! Jag | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-20 23:43 | |
![]() | Koppla hunden för fan! | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-20 23:44 | |
![]() | Men vad bra. Ännu ett bombastiskt, grundlöst uttalande. Det finns självklart pitbullar man kan lita på. Min granne hade världens finaste pitbull. Alltid glad, stor och ståtlig, kraftfull som en pansarvagn och världens snällaste. Tre gånger blev den påflugen av andra hundar. Gjorde inte en ansats att bita tillbaka. Till slut lämnade hon bort hunden för att hon inte klarade av nervpåfrestningen av att gå och vänta på när hennes hund skulle bli påhoppad nästa gång. Hunden däremot tog det med berömvärt jämnmod. Det var en hund man kunde lita på i ALLA väder. anneli72:s uttalande påminner inte så lite om de som förfäktar tanken att alla män är potentiella våldtäktsmän. | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-20 23:46 | |
![]() | Om de visar dominans gentemot barnen funkar det INTE bra. | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-20 23:46 | |
![]() | Nja.jag tänkte på fågellivet. | |
ElectricEye - Ej medlem längre | 2010-05-20 23:48 | |
![]() | Huggit eller huggit emot? Det är stor skillnad på en hund som markerar och en som försöker bita. | |
anneli72 - Ej medlem längre | 2010-05-20 23:49 | |
![]() | jo | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-20 23:54 | |
![]() | Nej det är det inte! En kopplad hund som "lufthugger" i försök att hugga/nå den andre individen, helt oprovocerat, får man utgå ifrån har avsikten att skada. | |
-NOUBA- - Ej medlem längre | 2010-05-20 23:57 | |
![]() | Electric: Är detta din hjärtfråga så du aldrig lämnar denna forumstråd, eller finns det något vis att se från sin sida när trådar man deltar i uppdateras? | |