Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 178 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| -Nephelia- | 2010-06-07 21:40 | |
![]() | pandanr9: Vad jag hört så blev inte en enda israelisk soldat allvarligt skadad, och hade någon blivit det så hade det kablats ut i media, garanterat. Men läs här: svt.se/2.22584/1.202...ik _2029724 'Resultatet från obduktionen visar att 60-årige Ibrahim Bilgen sköts fyra gånger i tinningen, bröstet, höften och ryggen. Den 19-årige Fulkan Dogan, som också var amerikansk medborgare, sköts fem gånger från ett avstånd på mindre än 45 centimeter. Han sköts i ansiktet, i bakhuvudet, två gånger i benet och en gång i ryggen. Två andra män sköts med fyra skott. Fem av de dödade sköts antingen i bakhuvudet eller i ryggen, säger Büyük till tidningen' Så du menar, att dessa personer blev skjutna som ett resultat av att de slog soldaterna med järnrör och att de agerade endast i självförsvar? Uhhm. Skulle inte tro det. | |
| pandanr9 | 2010-06-07 21:43 | |
![]() | Nej, du skulle inte tro det, men vet du det? Nej, alltså bör du inte uttala dig. | |
| pandanr9 | 2010-06-07 21:50 | |
![]() | Förresten så menar jag inte någonting, jag var inte där, alltså kan jag inte ta ställning till vad som hände. Alla situationer är komplexa. Det här verkar ha varit en oerhört komplex situation som jag inte skulle drömma om att försöka tycka något om om jag inte varit på plats. | |
| -Nephelia- | 2010-06-07 21:51 | |
![]() | pandanr9: Jaså, du talar om för mig om jag bör och får uttala mig? Intressant. Och korkat. Jag anser att det finns tillräckligt mycket fakta för att jag ska kunna ta ställning i frågan. Och jag gör det. Om det stör dig, läs inte mina inlägg. Bry dig inte. | |
| pandanr9 | 2010-06-07 21:55 | |
![]() | Vad är fakta för dig? | |
| -Nephelia- | 2010-06-07 21:59 | |
![]() | pandanr9: Och nu talar jag inte endast om Ship på Gaza och händelserna kring det, utan hela palestinakonflikten. Det är för mig väldigt självklart för mig vilken sida jag står på och varför, och ja, jag har varit i Palestina, mött Israeliska soldater och sett alldeles tillräckligt för att ta ställning. Jag blir innerligt trött på folk som fortfarande inte ser, inte vill se, som tar parti för Israel i detta läge. Ärligt talat, det får mig att må illa. Och...vad jag än skulle säga nu, så skulle du göra allt ditt bästa för att motsäga mig, inte så mkt för sakfrågan, utan för att du inte tänker ge dig. Så jag ger mig. Men jag har rätt att uttrycka mina åsikter utan att bli påhoppad eller kommenderad av dig. | |
| pandanr9 | 2010-06-07 22:06 | |
![]() | Tycker du jag hoppar på? Då ber jag om ursäkt. Jag vill också klargöra att jag inte tar parti. Jag har inte varit i vare sig Palestina eller Israel. Jag har inte varit på några toppmöten, inte i några bosättningar, inte vid några granatattacker mot endera sidan. Alltså tar jag inte ställning. Att det är synd om massor av enskilda människor är oerhört hemskt tycker jag såklart (jag är inte elak) men jag vet inte vems fel det är. | |
| Minta | 2010-06-07 22:11 | |
![]() | Men om man inte kan ta parti i konflikten? Om man tycker att båda parter gör/gjort fel? Israel har ett klart överläge och missbrukar det, men den palestinska sidan är inte utan del i konflikten. De hade ingen del i eller makt när det gällde bildandet av staten Israel, men jag vet inte om man kan säga att de tagit vara på möjligheter till fredliga lösningar heller. De har ju nu ett sådant underläge att man kanske inte kan tala om dem som en part i alla fall inte en jämbördig part, men de är nu sådana fiender att det inte finns ett uns förtroende från någondera sidan. Man kan ju inte återta staten Israel och ogöra den. Hur ska man då nå fred? Det är den stora frågan. Israelerna väljer hårdföra ledare och detsamma gör palestinierna. | |
| pandanr9 | 2010-06-07 22:13 | |
![]() | mycket klokt Minta. | |
| Candino2 | 2010-06-07 22:32 | |
![]() | Konstigt att Israel inte går med på en internationell opartisk utredning om vad som hände? | |
| af81 - Ej medlem längre | 2010-06-07 22:33 | |
![]() | Inte särskilt konstigt eftersom den stora massan har fördömt deras handlande, de har inget att vinna på det. | |
| Keiward | 2010-06-07 22:37 | |
![]() | Incu: Det är rätt uppenbart att aktivisterna på fartyget Mavi Marmara gick in för en våldsam konfrontation mot de israeliska soldaterna. Utrustade med skottsäkra västar, militärknivar och metallstänger. Många ombord var beredda på att möta döden. IHH var ju mer än nöjda med utfallet. Detta var en propagandaseger och där det nu har blivit legitimt för Iran att skicka militära krigsfartyg mot Israel. | |
| lyyydia12 | 2010-06-07 22:45 | |
![]() | micro 113 "Det är väl knappast någon som uttryckt sin glädje över nio människors död." Det är precis det svenska rinte kan fatta, att det ingår i islamisternas krigföring att dö martyrdöden. Låter sjukt och är sjukt, men tyvärr sant. Läste i en arabisk tidning om hur anhöriga till en avliden från mamara festade eftersom han blivit martyr. Se gärna på Al-jazeera också, tom de visar mer än svensk media, om hur galet det är med islamister. | |
| stefanpbb | 2010-06-07 22:47 | |
![]() | www.youtube.com/watc...OG G_osOoVg | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-06-07 22:47 | |
![]() | Nästa gång vi är med på ship to Gaza får fan svenska militären ställa upp! | |
| lyyydia12 | 2010-06-07 22:47 | |
![]() | Blir så trött på svenskar som inte fattar någonting om hur det står till i världen. Det är så lätt att sitta här i trygghet och vara moralisk. Kanske borde ta reda på lite mer om hur det står till i världen innan ni skriker på Israel. | |
| Candino2 | 2010-06-07 22:49 | |
![]() | Ska Israel stå utanför internationella lagar och regler för att dom anser att alla är emot dom? | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-06-07 22:49 | |
![]() | Ja,därför tar vi med oss militären nästa gång,Lydia. | |
| lyyydia12 | 2010-06-07 22:52 | |
![]() | Candino2 "Ska Israel stå utanför internationella lagar och regler för att dom anser att alla är emot dom?" nej, de tror inte att alla är emot dem. Men de tror att omvärlden inte fattar att de har martyrälskande islamister att slåss emot, påhejade av Iran som bara väntar på tillfället att kasta ur Israelerna. | |
| stefanpbb | 2010-06-07 22:54 | |
![]() | www.youtube.com/watc...OG G_osOoVg | |