Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 7 |
| Inloggade | 22 |
Mobilspel
| Pågående | 19 167 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2010-06-03 23:25 | |
![]() | MissMurrig Har du hört och sett hur övertagandet gick till? Jag menar vittnesmål från dem som var där? Israelernas egna bilder på hur attackhelikoptrar och militärbåtar tar över skeppen? De BAD inte om att få kontrollera lasten. DOM attackerade och tog över fartyget. Frågan om kontroll av båtarna på internationellt vatten hade redan kommit från Spanien och fartygen hade gett klartecken, det var okej att kontrolleras. Istället bordades de i en militärattack natt(morgontimme) i mörkret av israelisk militär. Det kom aldrig någon fråga från Israel om att få titta i lasten, det kom bara en attack. | |
| Måns_E | 2010-06-03 23:25 | |
![]() | Det är väl inte så konstigt att man inte vill att en ockupationsmakt skall lägga beslag på de varor som skall komma in i Palestina. Problemet är ju att Israelerna blockerar att vissa saker förs in, vilket har medfört humanitära problem i området. Israel skulle ju knappast ta hela lasten och bara lämna över till Palestinierna, hela anledning till att de skeppar de varor som de gör är ju att de saknas där. | |
| bove | 2010-06-03 23:25 | |
![]() | Sporten4: Tack för värdefull och saklig input. MissM 23.01: Smart inlägg. Tillåt mig travestera: "Folk som klagar på vårt apartheidsystem och inte själva har varit i Sydafrika, vad vet de? Jag har själv sett svarta människor råna vanliga vita människor, sådant gör aldrig vita. Bojkotta Sydafrika, vad är det liksom!?" | |
| MissMurrig | 2010-06-03 23:25 | |
![]() | Blam me: Jag har inget emot Palestinier eller muslimer, men jag har något emot de som skriker "Bojkotta Israel", "Död åt Israel", "Kasta ut Israelerna", när Israelerna själva inte har gjort något utan lever i landet de föddes i, de har det inte bra ställt (Ja Ja Palsestinierna har det säkert värre), speciellt om man inte har något med konflikten att göra själv. Vilket du uppenbarligen har, det har jahg inte sagt något om. Och vi behöver inte räkna döda, det var du som började med det. Ledsen för dig och din familj, men det betyder inte att det inte är synd om mpnga Israeler som också förlorat när och kära, inklusive barn. Och det är säkert oerhört dåligt av mig, men min sambos familj i Israel betyder mer än en palestinsk familj jag inte känner, så självklart vill jag att de ska få bo kvar i det land de föddes i. Det bästa skulle vara en 2-statslösning tycker jag, men Hamas har gjort det klart att e inte är intresserade av det. Och Hamas är ledarna för palestina, så man får väl anta att det är det palestina tycker också. | |
| micro113 | 2010-06-03 23:28 | |
![]() | krill_master Gör du dig dum nu? Exakt vad tror du att Palestinierna skulle kunna säga om den saken. Det är ju härligt att du har åsikter, du verkar ju insatt. | |
| MissMurrig | 2010-06-03 23:32 | |
![]() | Micro. Ja vad jag har läst så blev de varnade och allt möjligt. De gick ombord och blev attackerade, har sett filmer på det, jag såg ingen Israel som sköt eller attackerade någon innan de gick ombord. Men precis som DU så vet inte jag heller mer än det jag sett och läst i media. Bara för någon svensk författare säger att "det var så hemskt de kidnappade oss", så behöver det inte vara sant. Kan vara publicitetgrej. Media är vinklat, alltid. Man får väl välja det media som är på ens sida... | |
| MissMurrig | 2010-06-03 23:33 | |
![]() | Nä, tack för snacket. Ska sova nu.. måste upp med min lille delvis israeliske son tidigt imorn. God natt. | |
| blame me | 2010-06-03 23:37 | |
![]() | Jag orkar inte diskutera via inlägg längre men 14 pers samtidigt men jag har ingen sympati för israel så nu vet i vart jag står man kan rabbla upp fakta och sen kommer en ny person in i diskutionen som droppar samma fattiga argument för stormakten israels rätt att döda palestinier och ockupera deras mark mitt råd är att folk läser på om konflikten och väljer sin ståndpunkt. jag har väldigt svårt att se vad som ska komma ur denna "debatt"... Skål vänner! | |
| Måns_E | 2010-06-03 23:39 | |
![]() | Öh, var det inte Israel som störde ut alla radiokommunikation? Varför skall man vika sig för att staten Israel inte tycker en viss sak? Om vi vänder på steken skulle England och USA låtit bli att invadera Frankrike under D-Day om tyskarna hade sänt ut varningsmeddelanden? Det känns som att det knappast gör Israels agerande särskilt mycket mer legitimt. Visst Israel tyckte inte om hjälpsändningarna, men det innebär inte att de har rätt att attackera dom på internationellt vatten (faktiskt inte ens på nationellt vatten, även om de hade fått genomsöka lasten där). | |
| micro113 | 2010-06-03 23:43 | |
![]() | MissMurrig Man kan testa annan media än bara svensk också. Dessutom garanterar jag att vare sig USA EU, FN eller Säkerhetsrådet hade lyssnat på någon svensk författare innan de gjorde sina uttalanden. | |
| Sporten4 | 2010-06-03 23:48 | |
![]() | Måns_E, du verkar veta hur allt till gick till, var du på plats? Det du läser i tidningarna är nog inte hela sanningen. Bara att se hur svenskarna som var där nere uttrycker sig i media, väldigt överdrivet enligt min åsikt. Gardell kanske också ryms i roddbåten. Om aktivisterna på båtarna inte gjort något vid bordningen så hade inget hänt. Man kan undra varför de inte fick genomsöka båtarna fredligt. | |
| Måns_E | 2010-06-03 23:54 | |
![]() | Det jag har påstått är att Israel har brutit mot internationell rätt, att bibeln innehåller korkade citat om kvinnor, att Israels regering inte är några duvungar och att blockaden mot Palestina inte är något som hela världssamfundet ställer sig bakom. Israel hade inget på båtarna att göra, och hade ingen rätt att attackera de på internationellt vatten. FN, EU och Sverige regering (som när jag senaste kollade efter inte är särskilt röd) har i starka ordalag kritiserat Israel för det som de har gjort. Hur svårt skall det vara att förstå att Israel är skurken i den här dramat? | |
| bove | 2010-06-04 00:00 | |
![]() | Israel gick på internationellt vatten ombord på ett fartyg, lastat med förnödenheter, saker som vi i Sverige och överallt annars i västvärlden ser som självklarheter, avsett för ett område utsatt för en hänsynslös och olaglig blockad. Där dödade de nio personer. Det är fullständigt oväsentligt om så besättningen hotade soldaterna med luftvärnsraketer, soldaterna inte hade något där att göra, de kapade fartyget. Det är en no-brainer och inget att diskutera överhuvudtaget. | |
| remvanrijn | 2010-06-04 00:09 | |
![]() | ja, Måns är dujtigt att hitta korkade citat ur bibeln. är du lika duktigt att peka ut 1 kristet land som tillämpar buden som sådant? Behöver du hjälp av mig för att peka ut 5 länder( muslimska) i mellanöstern där straff utdöms enligt koranbuden stefanpbb(?) la fram för dig? Du kallde det lösryckta fragment ur koranen.. well, själv läser du bibeln som fan, för du glömmer NT betydelse,; " jag kom inte för att upphäva lagen, men tar straffet på mig ".. | |
| Måns_E | 2010-06-04 00:33 | |
![]() | Nya testamentet gäller inte för judar så vitt jag vet. Och så vitt jag vet så tillämpas inte heller sharialagar i Palestina, så vad vill du ha fram med det? Är det i något av de länder som man bär palestinasjal som tillämpar sharia-lagar? | |
| Måns_E | 2010-06-04 00:35 | |
![]() | Som sagt, min poäng var att man inte skall plocka ur saker ur sitt sammanhang, i de allra flesta muslimska länder så dömer man inte efter Koranen, precis som man inte i västländer dömer efter bibeln. Så att påstå att "kvinnoförtryck" är ett argument mot att bära palestinasjal är ju bara löjligt. | |
| remvanrijn | 2010-06-04 03:34 | |
![]() | mitt inlägg, MånsE,gällde din avslutande sats.. " inte lastar man väl kristna stater eller israel för det" Israel är ingen kristen stat. du hänvisar til straff omskrivna i koranen kontra l bibeln och den består av 2 delar. Är du helt säker på vad de har för klädsel i SaudiArabien?, somalia? i Iran? syrien? du borde nog ta en titt på google bilder lite oftare. behöver jag oxå berätta vilka straff som utdöms i dessa länder för nämda brott? | |
| remvanrijn | 2010-06-04 04:12 | |
![]() | politisktinkorrekt.w...-g oteborg/ där! | |
| remvanrijn | 2010-06-04 05:09 | |
![]() | ja..sent på natten skall man inte sitta här, glömde ju resten.. ..en fin bild på en islamistisk stridsherregrupp från ett land där de i 2009 införde sharialagar. Vad har de på huvudet månsE??? diskhanddukar??? | |
| stefanpbb | 2010-06-04 07:57 | |
![]() | Israel har enligt jurister och folrättsforskare ICKE brtytit mot internationell lag.Skeppen var en klar provokation mot Israel.Israel hadde föreslagit andra sätt att leverera godset .Nu välkommnar Israel en utredning. | |