Spelrum
Giraffen33
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade55
Mobilspel
Pågående19 113

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Örn-Björn - Ej medlem längre2010-06-29 17:10
Antal inlägg: 1086

snacka om att gå in på djuuuuupet

slånbär2010-06-29 17:16
Antal inlägg: 5539

Minta -puss på dig.Dammen får en också... Och nej jag sitter inte och gråter för att alla inte förstår mina inlägg. Alla har helt enkelt inte varit med om så mycket i livet att man kan förstå och känna empati även för en som har klivit rejält snett i livet. Nu pratar jag inte om AÖ i synnerhet eftersom jag inte är tillräckligt insatt i hennes fall ,inte känner henne och heller inte var med när allt begav sig, utan i allmänhet om människor som hamnar rejält snett. Även A O som tråden handlar om. Någon skrev att hon inte skulle kunna sommarprata för att hon är sjuk och behöver vård. Kan så vara men det är samma sak där- hellre lyssnar jag på en som har varit med om något som jag inte kan föreställa mig ens en gång än en som fixar fester åt dom rika och privilegierade.
Jag tror för övrigt att sonen till AÖ också blev ett offer i det hela. Men han räknas väl kanske inte eftersom hans mamma fick skylla sig själv?Och nu är han ju död i alla fall.

Källargubben - Ej medlem längre2010-06-29 17:20
Antal inlägg: 665

Skall vi kanske ta och släppa Anna Östeberg och kolla på Anna Odell som tråden faktiskt handlar om. Är det någon som har koll på vad hon ville ha sagt med sitt sk konstverk "Okänd, kvinna 2009-349701"?

ElectricEye - Ej medlem längre2010-06-29 17:40
Antal inlägg: 3604

Att man kan få en helt vanlig människa att bli kriminell bevisades med eftertryck i dramadokumentären "Ombytta roller".

bulimi32010-06-29 17:41
Antal inlägg: 187

Annika kommer att göra ett kanonbra jobb med sitt sommarprat i radion
Jag tycker alla ska lyssna

ElectricEye - Ej medlem längre2010-06-29 17:45

nouba, vi väntar FORTFARANDE på de utlovade länkarna kring folkstormen i USA angående AÖ. Hur blir det med dem?

slånbär, jag vill också ha en puss! :)

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-29 19:33
Antal inlägg: 2212

EE nu är det inte så att du tilldelar mig arbetsuppgifter, dem finns att inhämta, sök själv!

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-29 19:37

AO "spelade" så vitt jag förstått galen för att få en debatt kring psykvården samt att deklarera för hur det kan gå till. De gånger hon själv varit i faktiskt behov av vård så har hon kanske varit så pass sjuk att hon i efterhand inte kunnat dokumentera händelsen.
Hon skapade en debatt och har fått deklarera hur det gick till i hennes "fall" så jag tror hon är ganska nöjd.

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-29 19:39

Nu har jag spridit min åsikt med vinden här inne, och känner mig tillfreds med det, jag utgår härmed ifrån denna tråd. Hej svejs.

slånbär2010-06-29 20:07

Ibland tror jag faktiskt att Gud hör bön ;-)

slånbär2010-06-29 20:08

Electric- men självklart ska du också ha en stor smällkyss!!!

ElectricEye - Ej medlem längre2010-06-29 21:47

ElectricEye 2010-06-26 13:21:
"nouba. du kan väl skicka lite länkar som exempel på folk-/mediastormen i Kalifornien?"

-NOUBA- 2010-06-26 13:24:
Ja det kan jag göra, jag ska först bara koncentrera mig på att vara bakis en liten stund.

Du, det var en redig baksmälla du hade! Jag förstår om du är grinig! :)

slånbär2010-06-29 21:54

Electric-För det inlägget får du en till smällkyss!!!

ElectricEye - Ej medlem längre2010-06-30 02:17

Tackar!

Dammen2010-06-30 12:22
Antal inlägg: 646

Annika Östberg och Anna Odell har gjort saker som upprör människor - även mig - skall tilläggas. Men för detta skall de inte beläggas med munkorg för resten av livet. Det finns mycket mer i en människas ryggsäck som inte utomstående ens anar. Det finns ett gammal uttryck om jag nu minns rätt - "Du måste ha gått i en människas fotspår i minst 10.000 steg, för att helt förstå den personen" - eller nåt liknande. Detta säger mycket tycker jag.
Min älskade kusin B. hade en dotter I. I hade i sin tur en pojkvän X. I tog studenten, I var en enkel arbetare. I ville göra slut. Gick hem till X som satt och festade tillsammans med en kompis. X blev upprörd och stack ner I som dog. X fick 10 år tror jag att det var, men kom ut efter 6-7, djupt ångerfull. Då begrep jag mig aldrig på på min kusin som kunde förlåta X. Men numera har jag ändrat min uppfattning, men tyvärr lever inte heller min kära kusin.
Så har vi Normalmstorgsdramat där samtliga??? i gisslan nästan ställde sig på gisslarnas sida.
Själv hade jag en patient ur Bader Meinhofligan på min avdelning och jag var den som skulle skicka hem honom till Tyskland. Jag kommer aldrig att glömma hans ångestfulla ögon när han begrep vad som var i görningen. På detta sätt har jag ändrats under livets gång. Från att ha haft ganska tvärsäkra åsikter till att ha blivit en mer luttrad person som tycker att: Lär Dig livets svåra gåta, älska, glömma och förlåta. Med detta avslutar jag mina inlägg i denna tråden och skickar en Kyss tillbaka till slånbär - som förresten är väldigt gott - det också.

Dammen2010-06-30 12:23
Antal inlägg: 646

X var en enkel arbetare....skall det stå

Ursäkta

slånbär2010-06-30 13:09

Dammen - Det är just detta jag försöker påpeka genom trådarna. Man kan inte säkert veta när livet vänder så man ska inte döma andra utan att som sagt först ha gått ett tag i deras skor.
Själv har jag från början vistats i bottenskiktet redan i barndomen med psykiskt sjuka föräldrar, alkoholism, misshandel, utanförskap svår sjukdom och död, men jag har aldrig sett mig själv som ett offer utan tvärtom. Utan mina erfarenheter skulle jag nog också resonerat som en del här men jag är så tacksam över att livet har varit tufft för jag kan idag ge mina barn en bra uppväxt i trygghet men ändå är jag noga med att dom ska förstå alla inte har det så och att dom aldrig får döma en annan människa. Jag ser mina söner växa upp till starka ,empatiska och fina unga män.

Måns_E2010-06-30 20:00
Antal inlägg: 12046

Ja det var väl det där med att tänka utanför boxen?

SUPERDONNAN12010-06-30 20:27
Antal inlägg: 86

Dammen: hade en patient ur BM, hur gammal är du egentligen? Vad var din poäng egentligen med ditt inlägg?

-NOUBA- - Ej medlem längre2010-06-30 20:48

Dammen försöker bara förklara vilken himla bra människa han/hon är, Slånbär likaså. SUmmasummarum vi som tycker annorlunda har levt våra liv i skyddade verkstäder och vet inget om livet, vilket egentligen innebär att våra åsikter är ur direkt okunskap och ondska. Lite så!

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?