Spelrum
| Giraffen | 41 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 65 |
Mobilspel
| Pågående | 18 812 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LisaLong | 2010-10-15 11:37 | |
![]() | le-lou har inte hunnit läsa allt, men blir upprörd över det lilla jag hunnit med. Har man en förmåga oavsett om det handlar om medialitet eller att kunna bygga hus är det väl INGEN som gör det gratis | |
| LisaLong | 2010-10-15 11:38 | |
![]() | LL sen om nån blir hjälp av honom oavsett om det är bluff eller inte är väl bra...förstår mig rätt nu...många sjuka går till kyrkan....men vem säger att inte Jesus va en bluff, och han om nån har haft tid att ge bevis | |
| LisaLong | 2010-10-15 11:43 | |
![]() | LL det där med autografen lät iofs väldigt olikt Terry | |
| Stenknäck | 2010-10-15 12:21 | |
![]() | Fakatiskt jag har också haft kontakta från andra sidan. Min man sitter mittemot och dricker kaffe så vi har fin kontakt:-) Livlig fantasi är nog vad du har. | |
| _abc_ | 2010-10-15 12:46 | |
![]() | __1__: Jag var rädd för att folk som dig skulle missförstå den stora skillnaden dessa ämnen/begrepp emellan, men du gör felaktiga slutsatser grundade på förutfattademeningar (som vanligt?) : "Det är kul att _abc_ ramlar i egen fälla vad gäller storpolitiken - se apokalypstråden, där diskutteras i princip samma frågeställningar med ungefär samma argument, den lilla skillnaden är att ni kan byta ut "andra sidan" mot "cia" eller "världsomvälvande konspiration"." Den väesntliga skillnaden de två åsikterna emellan är att jag grundar min åsikt på fakta som skiljer sig mot mainstream/officiella källorna. Du gör en felaktig koppling till att medias bild av något är lika vattentätt som vetenskaplig teori. Där skillnaden mellan mig och dessa i tråden som tror på olika saker grundar sin tro på helt andra saker än vad jag grundar min åsikt på kring 9/11 osv. Dessa har en blind tro till någonting och detta har förstärkts genom att de fått uppleva vissa saker och att de hittar likasinnade som också förstärker deras tro. En blind tro inom medias storys är det motsatta till vad jag har. DET hade varit en bättre jämförelse. Såna personer som dig. BLind tro är det ingen skillnad på, oavsett om det handlar om förmågan av att se sin döda faster eller blind tro på att allt som media lägger fram som den officiella sanningen är 100% sant, i samtliga fall. | |
| LisaLong | 2010-10-15 13:24 | |
![]() | Stenknäck va det mig du syftade på? Var det det så skrattar jag bara och rycker på axlarna, jag vet vad jag sett, jag vet vad jag kan...få se om du skrattar lika mycket när du kommer till andra sidan:) | |
| Leopardhonan | 2010-10-15 13:39 | |
![]() | 1. Terry Evans would give accurate, detailed and personal information, pertaining only to the addressed individual. Terry gjorde JUST det i denna seans. Han talade noggrant om att alla inte kommer "få kontakt" eller att vilja prata.. Han känner vem som vill komma fram (anden,själen,spöket vad fan det nu är.....) och riktar sig sen mot den det handlar om i publiken. Under seansens gång vände han sig till just Linda och gav henne informationen att hennes morfar var där och ville prata med henne. "Han hälsar att du måste laga fönstret på vinden". Hon hade då försökt stänga fönstret på vinden varje dag i en längre tid.. Jag kan inte förklara det, men att Terry skulle kunna gissa sig till plats i huset, just ett fönster och att just veta att Lindas morfar, som för övrigt precis gått bort innan denna seans, är död. Hur undrar jag om han skulle vara en bluffare.. Och till alla som tycker att vi som berättar våra historier är arroganta? Det är ju ni som är arroganta som inte klarar av att hantera våra ståndpunkter och blir otrevliga mot oss... Låt oss prata om det vi upplevt, ni kan starta en egen tråd som heter "fake kontakt från andra sidan"..... Om ni läser den som satte igång trådens första inlägg och vad den skulle handla om så förstår ni nog.. Ha en bra dag alla spöken här på forumet! ;-) | |
| 945LTT - Ej medlem längre | 2010-10-15 13:46 | |
![]() | Det finns ingen "andra sidan". Efter döden upphör "jaget" enligt bilogisk och vetenskaplig modell! Medvetandet upphör - punkt slut! Svårt att förstå för många sökare som istället konstruerar olika modeller som himmel, helvete, jannah, skärselden, skymningszonen etc... | |
| le-lou | 2010-10-15 13:56 | |
![]() | Ok. kritik av idoler gick alltså inte hem. Leopardhonan - om du går in på den länken jag postade i inlägget där så står det betydligt mer om seansen och hur Terry verkligen gör. Läs igenom allt istället så kan man fortsätta debattera. | |
| bj-olle | 2010-10-15 14:03 | |
![]() | wow, det här är ju lätt det ämne som är det mest kontroversiella i sverige! varenda tråd, samma visa. någon som röstade på SD, annars? någon som jobbar med sin pedofili? bring it on! | |
| __1__ - Ej medlem längre | 2010-10-15 14:17 | |
![]() | Ikväll kanske man ska stuva lite slättoppskivling och ta en titt på andra sidan. | |
| LisaLong | 2010-10-15 14:36 | |
![]() | 945LTT då frågar jag dig så här....om du har en volvo tex som rullar på bra etc. Du tar bort motorn av en anledning, även om den inte rullar är det väl trots allt ändå en Volvo? | |
| EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2010-10-15 15:18 | |
![]() | 945LTT:"Det finns ingen "andra sidan". Efter döden upphör "jaget" enligt biologisk och vetenskaplig modell! Medvetandet upphör - punkt slut!" Problemet är delvis att "vetenskaplig modell" är just, och enbart, en modell och inte så "skaplig" i såna här frågor. Mitt inlägg nyss pekade på företeelsen med "själar" som säger sig ha lämnat kroppen och kan redogöra för samtal som försiggått i helt andra rum på ex.vis sjukhuset just vid den tid patienten ifråga haft hjärtstillestånd. Detta finns redovisat från flera håll och utgör i sig ett "bevis" på att det inte är slut efter döden. Om man hoppar över, bortser, från såna händelser när man resonerar sig fram så är man alltså knappast intellektuellt hederlig, eller hur? | |
| le-lou | 2010-10-15 15:21 | |
![]() | LisaLong, va ? Vad menar du nu? Nu blir jag intresserad. Med volvoexemplet - Du menar att tar man bort kroppen från människan så är det fortfarande en människa, men utan kropp? Då har vi själen kvar med andra ord. Vad är själen då enligt dig? Är vi överens om att människan har ett medvetande? Jag utgår i alla fall från att själen är det vi kallar för medvetande och det är genom den vi får våra upplevelser. Eller? Så ett medvetande kan alltså finnas utan kropp, det är det du vill säga i princip? Ett medvetande kräver inte en hjärna utan existerar utan fysisk form med andra ord? Har jag förstått ditt resonemang rätt? Sorry, jag förstår inte alls liknelsen med volvon. Volvon har fortfarande en fysisk kropp även utan hjul. Tar du däremot och bränner upp hela volvon så att inget finns kvar - ingen massa så har du ju ingen volvo. | |
| LisaLong | 2010-10-15 15:29 | |
![]() | LL själen är "jag" min kropp har jag bara till för att vara i | |
| LisaLong | 2010-10-15 15:31 | |
![]() | När det gäller Volvon.... min jämförelse var mer att tar man bort hjärtat ur en människa dör kroppen, men själen/jaget finns kvar. Precis som om du tar bort motorn ur en volvo | |
| LisaLong | 2010-10-15 15:33 | |
![]() | Å andra sidan har ju inte ett dött ting någon själ. Hade volvon haft det skulle det efter den brunnit upp finnas en volvo själ som fortfarande "existerade"....*skrattar * det låter roligt när man skriver det, humoristiskt faktiskt, men du förstår nog hur jag menar:) | |
| le-lou | 2010-10-15 15:47 | |
![]() | Men..om man tänker sig att själen faktiskt måste vara medvetandet.. och det bör man ju tänka sig def när det gäller andar för de kommer ju och tar kontakt, tex med sina anhöriga - alltså har de sina egna upplevelser med sig och minns sina anhöriga osv.. aja i alla fall. Så - människan har sitt medvetande i någon annanstans än i hjärnan då med andra ord? Fråga: Blir dementa människor också andar? Eftersom rent kroppsligt borde inte något påverka dem eftersom medvetandet och själen inte finns i hjärnan då uppenbarligen? För övrigt haltar volvoexemplet ordentligt. Du vill säga att volvon fortfarande är en volvo om man tar ut motorn. En maskin äger ingen själ - alltså inget medvetande så man har ju bara namngett en maskin. En människa har ett medvetande där vi samlar upplevelser. Det är ju detta som ni påstår kan leva kvar på nåt sätt, utan fysisk kropp då. Jag skulle vara intresserad av att höra vad ni själva tror den så kallade själen sitter för det första? Är själen inte JAG:et? Mina tankar, upplevelser, minnen? Allt det som då sägs kunna leva vidare, utan kroppen? I exakt VAD förvaras alla dessa minnen, tankar, förmåga att utföra vissa saker, tankesätt, kommunikation? Ni vet hur vi människor är uppbyggda ? Vi består av - googla. För det andra - Lisa, är tex en hjärndöd människa fortfarande en människa? För mig är det en kropp, det finns inget medvetande kvar. Själen/medvetandet är redan borta. Likadant blir det enligt hur jag ser det när man dör. När hjärnan dör är du och din "själ" borta. | |
| le-lou | 2010-10-15 15:50 | |
![]() | och när jag frågar i VAD denna själ förvaras i, när det inte finns en kropp( hjärna) är för att jag verkligen inte får ihop det. Jag föreställer mig faktiskt att ni ser det som att själen är ett vitare sken som fladdrar omkring i rummet och får saker att hända. Som att något som inte finns i fysisk form, kan känna känslor, få saker att röra på sig, kommunicera med oss. Det är faktiskt helt absurt om ni tänker efter. | |
| 945LTT - Ej medlem längre | 2010-10-15 16:12 | |
![]() | När skapas denna sk "själ"? Vid äggets befruktning? I embryot? I fosterstadiet? Vid födseln? I 3-årsåldern? Eller smyger den sig på bara? Och varifrån kommer själen? Ni kärringar som "vet" allt om detta - berätta för mig! | |