Spelrum
| Giraffen | 46 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 18 803 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| le-lou | 2011-03-29 23:49 | |
![]() | inte jag heller - jag tror inte det är ditåt folk vill. | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-03-30 00:02 | |
![]() | Jag tycker iofs att det är ytterst oklart vad han är. Undrar om han själv vet. | |
| micro113 | 2011-03-30 00:18 | |
![]() | Tillsättningen av Tommy Waidelich talar ju emot att Juholt skulle vara en typisk "vänster-sosse". Juholt har också redan uttalat sig emot skattehöjningar, men vill göra en översyn av systemet. Och jo - Waidelich dömdes till dagsböter som femtonåring - för trettiotvå år sedan för att han och några kamrater värmde sig i en skola - Hmmm vad säger det månne om Juholt. ;) | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-03-30 00:21 | |
![]() | Jag är säker på att Juholt i detta nu sitter och bestämmer vad han ska tycka i alla frågor som inte är försvarsfrågor. Så fort han är klar kommer han meddela oss. | |
| le-lou | 2011-03-30 00:29 | |
![]() | "Juholt har också redan uttalat sig emot skattehöjningar, men vill göra en översyn av systemet." Ja genom att säga att man måste förändra skatterna. Förändra-kan det verkligen innebära något annat än höja eller sänka skatterna? I så fall är jag idel öra om nån vet. Sänka lär ju inte komma på frågan iaf. | |
| felix-w - Ej medlem längre | 2011-03-30 00:34 | |
![]() | Håkan sa i radion idag att han tänker sänka skatterna. På så vis kommer människor att arbeta mer sa han. | |
| Snoosy | 2011-03-30 00:45 | |
![]() | sossarna vinner nästa val vare sig ni hägermänniskor vill det eller inte. Fråga mig inte varför, det bara är så. | |
| Snoosy | 2011-03-30 00:45 | |
![]() | *höger | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-03-30 00:54 | |
![]() | Whatever, Snoosy www.betapet.se/forum...=6 #1021831 | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-03-30 00:55 | |
![]() | Den här snoosy-profetian är iofs ännu bättre: www.betapet.se/forum...=- 0#995428 | |
| le-lou | 2011-03-30 00:58 | |
![]() | Jag är av uppfattningen i alla fall att för att vara en politiker av lite rang här....så behövs utbildning främst inom: ekonomi. Detta verkar vara lite svår att hitta bland politikerna här i landet, ....åsikter finns det ju gott om, men något riktigt fundament - var finns det? och i den form av marknadsekonomi som landet trots allt befinner sig i, så är det ju under all kritik egentligen.... hur otroligt lite kunskap våra politiker som sitter i riksdag och regering har om den...och det gäller naturligtvis inte endast Juholt, skulle gladeligen byta ut hela högen mot kompetens och kunskap. Jag är så trött på att lyssna på floskler och på urtida slagord som låter bra, men som inte har en grund i nåt som har med verkligheten att göra... å sen, så verkar det som att en del tycker att blåfolk har en närapå elitistisk syn på utbildning och kunskap (som att det skulle vara ....inte bara lite fult, utan också ganska onödigt att ha) och så hyllar man då folklighet och humor-men det går enligt min mening, dåligt hand i hand med att både säga och sträva efter att sverige ska vara en "kunskapsnation" genom att i nästa stund förkasta betydelsen av den? dessutom... blir det inte lite av ett hyckleri med alla satsningar på "högre utbildning för alla" ? Varför ska det behövas? Klart vi ska ledas av en rolig man, förebilden av att humor ger jobb och ekonomisk grund. Ja i Sverige kan vem som helst bli politiker och det är beklagligt. | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-03-30 01:09 | |
![]() | Lite ostrukturerat för att vara du, le lou. Är du full? | |
| le-lou | 2011-03-30 01:10 | |
![]() | nej men så förkyld att jag inte kan sova. och trött. | |
| le-lou | 2011-03-30 01:11 | |
![]() | det finns en orsak till högutbildade oftast väljer att rösta på... vad ? | |
| le-lou | 2011-03-30 01:13 | |
![]() | kan utbildning och kunskaper inom ekonomi vara ett likhetstecken med förståelse för vad som helt enkelt måste göras för att få 1+1 = 2? | |
| Dumblondin - Ej medlem längre | 2011-03-30 01:24 | |
![]() | Faktum är, lelou, att det inte finns en sådan överdriven tendens för högutbildade att rösta på borgerliga partier. Du har rätt såtillvida att många högutbildade röstar på Moderaterna och det är ju inte konstigt eftersom plånboken ligger närmast hjärtat på vissa människor och ju högre lön du då har ju viktigare blir ju en sådan politik - om du är lagd åt det hållet. För övrigt är i akademikerkretsar stora partier också Socialdemokraterna och Miljöpartiet (som till stora delar har tagit över Vänsterpartiets roll som akademikerparti). Statistiken hittar du förstås på SCB:s hemsida. | |
| Måns_E | 2011-03-30 01:28 | |
![]() | Fast blir det inte lite tjatigt att alltid hävda att folk röstar efter sin egen plånbok så fort de röstar borgligt? Själv röstade jag på det mest regeringsdugliga partiet i senaste valet, och det var inte socialdemokraterna. | |
| le-lou | 2011-03-30 01:31 | |
![]() | jag har läst statistiken. Hur var det nu, borgarna röstar efter plånboken som alltid, medan den empatiska vänstern röstar efter ideal? | |
| jaapconrad_ - Ej medlem längre | 2011-03-30 01:33 | |
![]() | Bland samhällsvetare finns en viss övervikt mot högern. ekonomistas.se/2011/...po litiskt/ Jag förmodar att det omvända gäller för humanister. Var naturvetarna står har jag ingen aning om. Piratpartiet, kanske. | |
| Måns_E | 2011-03-30 01:33 | |
![]() | Hm, är det verkligen statistik? Det låter mer som en Betatråd för inte så länge sedan, som inte gick att ta på så stort allvar :) | |