Spelrum
Giraffen45
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
28
Inloggade73
Mobilspel
Pågående19 524

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Dersu2011-04-19 00:36
Antal inlägg: 461

Apbur: Nu pratar du om ytterligheter igen. Det är ju inte 'suparfest' med barnen vi diskuterat. Jag tror du rätt med pa vad vi menar egentligen, precis som manga sagt innan sa handlar det om att ha ett nyanserat synsätt och en situation inte behöver vara enbart positiv eller negativ.

Gautama2011-04-19 00:37
Antal inlägg: 6854

koksiken på vilket vis måste du försvara att du inte vill dricka när dina barn är med?
Har någon alls sagt att man måste dricka när barnen är med? Jag tycker nog att det är vi som dricker när barnen är med som får skiten i denna tråd och inte alls ni som avstår.
Jag har i alla fall inga som helst problem med de som avstår. Det är som sagt upp till var och en hur man gör.

Dersu2011-04-19 00:39

Koksiken: Sorry, missade att det var ett namn. Läste ett inlägg Gautama gjorde och fattade inte vad hon menade med ordet 'koksiken' hela tiden. Blev liksom ingen ordning pa det men nu förstar jag :)

apbur2011-04-19 00:39
Antal inlägg: 9699

Aggressiva "fulla med skit"-biten. Vad pratar du om?

le-lou2011-04-19 00:40
Antal inlägg: 17500

enligt dig så räcker det med endast alkoholintag för att man ska bli personlighetsändrad .......och i så fall japp.
Du har svårt att ta in detta, men jag har inte förespråkat suparfest nån gång någonstans i tråden.

le-lou2011-04-19 00:40

va, blev du provocerad den här gången? som du noterar så är det mellanrum i det jag skrev. Mitt första var till dig.

apbur2011-04-19 00:41

Ok, jag tycker det är helt bedrövligt oansvarigt och slapphänt. Jag skulle aldrig tillåta något liknande.

Uisge-beatha - Ej medlem längre2011-04-19 00:42
Antal inlägg: 1338

Är det inte viss skillnad på att lämna sitt barn med en barnvakt som tar några glas, än att föräldern gör det? Visst kan det väl rimligen vara så att förälder och barn känner varandra så pass väl att den förändring som kommer av ett par glas vin inte behöver vara skrämmande? Jag kan iaf se den skillnaden. En liten förändring pga av alkohol hos dagispersonal eller en barnvakt är inte riktigt jämförbart, anser jag.

koksiken2011-04-19 00:43
Antal inlägg: 304

Gautama:
Nej, jag hoppas verkligen inte att man måste dricka när barnen är med... det måste vara ena riktiga skitungar om man måste dricka för att kunna vara med dem!
=)

Det finns de som tycker att man måste visa barnen ett normalt drick-beteende för att de ska få en normal syn på alkohol och inte utveckla någon slags trauma när det gäller sprit.

koksiken2011-04-19 00:44

Le-lou: är dagisfröken barnvakt eller kompis? Betalar du för tjänsterna som hon utför? Drar du av för dessa tjänster? I så fall gäller nog inte försäkringar om hon dricker vin under vaktandet... OM något skulle hända, vilket det så klart inte gör, för det gör det nästan aldrig

le-lou2011-04-19 00:44

nej, det är ju ditt val.

Se det så här. Ditt barn ska till farmor och farfar över helgen. Farfar gillar att ta en öl framför tv:n. Du får veta att han tänker göra det denna helg också & sätter stopp för helgsovandet hos farmor och farfar. Du menar att det är nyanserat beteende som gynnar barnet? Jag ska säga en sak, och det är att när man väl får barn, så börjar man inse att det faktiskt finns gråzoner i livet. Allt är inte så som det står i böcker, allt blir inte som man har tänkt och nej, man blir inte den man helst skulle vilja bli när man var 20. Det duger bra så.

Gautama2011-04-19 00:45
Antal inlägg: 6854

Håller med uisige! Det är en enorm skillnad att lägga ansvaret över huvud taget på någon annan för ens barn än att själv ta hand om sitt barn som man känner utan och innan.

koksiken2011-04-19 00:45

Dersu: då förstår jag vad du inte förstod!
=)

Larvbrud - Ej medlem längre2011-04-19 00:46
Antal inlägg: 4050

Jag tror inte att det alltid är skadligt att barn till alkoholister får se föräldrarna dricka för mycket. Det kan ju vara bra att ha insikt i varför saker är som de är i familjen. Jag anser inte att allt i livet måste döljas för barn.

le-lou2011-04-19 00:46

jag tycker detta är något otroligt överdrivet och fyrkantigt minst sagt.

Måns_E2011-04-19 00:46
Antal inlägg: 12028

Jag tror mest att det är snack faktiskt. Kanske för att det i vissa kretsar anses vara tabu att ens nämna alkohol i barns närhet.

Men om någon prompt tycker att någon annan skall dricka alkohol i sina barns närhet mot dennes vilja så är det precis lika fel som motsatsen.

Dersu2011-04-19 00:53

Lite offtopic:
Kommer vara tillbaka i Sverige nästa vecka efter att ha varit borta ett ar. Samtidigt som det ska bli skont som fan är jag lite rädd för den sida av Sverige som skapar just det fenomenet vi diskuterar här. Sverige är väldigt öppet pa manga sätt men samtidigt sa jävla stängt pa andra :P Det är sa mycket som borde vara sa enkelt men blir krangligt som fan för att det är Sverige.

BrottArne2011-04-19 00:54
Antal inlägg: 198

Så länge man vet vad man gör så får det stå för sig själv, börjar det där emot spåra ur så kanske man borde gripa in.

Uisge-beatha - Ej medlem längre2011-04-19 00:55
Antal inlägg: 1338

Ja, jag tycker också det är fyrkantigt. Däremot kan jag någonstans förstå varifrån den här fyrkantigheten kommer, och att min syn kan betraktas som slapphänt och oansvarig. Det är ok på något sätt.

Man bör ju aldrig gå emot sin egen intuition och känsla om man tror att det kan skada ens barn på något vis. Kanske har de som är jätterädda för att ta med sina barn på fester där det finns alkohol goda skäl till det? Det kan ju iaf aldrig bli fel om man låter bli. Däremot tror jag att en annan unge i en annan familj inte får bekymmer av samma tillställning alls. En sund förälder känner väl själv vad som är bäst att göra och inte för sitt barn. Antagligen beroende av ens egna erfarenheter, och hur man själv som vuxen hanterar situationen.

apbur2011-04-19 01:02

le-lou, jag har inga problem att förstå att saker och ting inte blir som man tänkt sig alla gånger.
Det hindrar mig fortfarande inte från att hävda att det är bättre och mindre egoistiskt att avstå alkohol i barns närvaro än att inte göra det.
Jag har inte ens sagt _hur_ dålig man är om man väljer att inte avstå alkohol, jag har bara sagt att det är sämre. Ändå blir en hel hög människor jättekränkta och måste försvara sig.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?