Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 985 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| cisplatin | 2011-10-16 11:26 | |
![]() | Till Juholts försvar måste man väl ändå påpeka att han och Waidelich i sin skuggbudget föreslår ett samhällskontrakt som förbinder den enskilde ”att i moralisk mening, utöver det som lagen reglerar, ta ansvar för att inte överutnyttja de tjänster som det offentliga tillhandahåller och inte heller medvetet tänja på skattelagstiftning och andra regelverk för snöd ekonomisk vinning”. | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-10-17 07:15 | |
![]() | Men Delikatorsk, det är ju för att de andra hade ännu värre grejer i bagaget.. | |
| monalee | 2011-10-17 07:39 | |
![]() | JAAAA!!! | |
| monalee | 2011-10-17 07:40 | |
![]() | Hatar fiffel!! | |
| Guianan - Ej medlem längre | 2011-10-17 07:41 | |
![]() | Till Zezzo mfl. Jag förstår inte varför ni förfasar er över Jimmi Åkesson härinne. Ok för att SD har en del märkliga åsikter, men det behövs rensas upp i invandrarpolitiken. Det är inte fel på invandrarna, det är fel på systemet som det är nu. Googla och se vilka helt galna summor invandringen kostar. | |
| emiland | 2011-10-17 07:49 | |
![]() | Skönt att han får sitta kvar. Ser med spänning fram mot nästa valrörelse när en sosse inte kan ta ordet bidrag i sin mun. Till det ska läggas bilden av Juholt som en potentiell stadsminister. En bidragsmyglande stadsminister med en bedrägeridömd sambo som first lady. Vilken underbar bild... får ju sverige att se ut som en riktig bananrepublik. | |
| Guianan - Ej medlem längre | 2011-10-17 07:49 | |
![]() | Jag hittade en intressant länk och hoppas den inte tas bort, för man får inte ha några åsikter längre i detta landet. www.svd.se/opinion/b..._6 1728.svd | |
| ektis - Ej medlem längre | 2011-10-17 08:07 | |
![]() | herregud vad de tjatar om honom. intressantaste 'nyheten' nu visst... hmm. | |
| TurnerXP - Ej medlem längre | 2011-10-17 08:22 | |
![]() | avgåååååååååååååååååååååå ååååååååååååååååååååååååå ååå | |
| zezzo - Ej medlem längre | 2011-10-17 09:18 | |
![]() | Guianan 2011-10-17 07:41 "Till Zezzo mfl. Jag förstår inte varför ni förfasar er över Jimmi Åkesson härinne. Ok för att SD har en del märkliga åsikter, men det behövs rensas upp i invandrarpolitiken. Det är inte fel på invandrarna, det är fel på systemet som det är nu. Googla och se vilka helt galna summor invandringen kostar." Hahhahha Jomenvisst. :) Ha en bra dag, du. :) *flabbar än* :D | |
| zezzo - Ej medlem längre | 2011-10-17 09:22 | |
![]() | - Å apropå trådens ämne... Avgå behöver han väl inte göra, men han som statsminister?! Åherregud. Hoppas att DET aldrig händer. | |
| MrAtomic | 2011-10-17 09:43 | |
![]() | Om man ser till frågan så har Juholt: Lämnat in kvitton i form av hyresavi där både parterna står som registrerade på hyran. Rätt svårt att säga att man undanhåller information eller försöker mygla då. För det andra finns inga regler och inte ens en tydlig praxis för sambo gällande ersättning av hyra. Då kan man bara prata om moral, men att då enskilt ta upp Juholt som något specialämne gällande att utnyttja ersättningarna för riksdagsledamöterna är ju lite absurt. Till exempel kan man ju fråga sig om det skulle vara bättre om han flyger emellan sin hemort och Stockholm som en skottspole som vissa riksdagsmän gör. De kostar staten betydligt mer. En granskning av reglerna och möjligheterna att få ersättningar tror jag alla skulle välkomna. Mer oroväckande är att det finns intern kritik inom partiet och jag tror att Juholt har mycket att lära sig för att bli en bra organisatör.. och för sådant måste han ha en bra stab runt sig. Det bästa han kunde göra är att byta ekonomisk talesman.. en sådan färglös person som nästan ger ett osäkert intryck är knappast bra att ha i en central position. | |
| magnusito | 2011-10-17 09:54 | |
![]() | Tycker mest media gjort bort sig så här i efterhand! | |
| Måns_E | 2011-10-17 10:05 | |
![]() | Media har väl gjort det de brukar göra. Jag kan fortfarande inte förstå hur man kan vara så dumdristig att som statsministerkandidat med en månadslön på över 140 000 i månaden ta ut boendebidrag ö h t. Varför vilja verka gniden? Det kan väl aldrig vara en bra strategi för en sosse? | |
| lenni | 2011-10-17 10:12 | |
![]() | Janne "Tycker det är lite märkligt att ingen tråd skapats angående Juholts fiffel som är klart värre än Monas. Bör han avgå eller kan han sitta kvar." Janne: "Så svenskt att förringa detta. Förstår du inte vidden av hans fiffel när han dessutom är sambo med en person som tidigare dömts för förskingring." Läste också Lyckobaronen "Han säger att han inte kände till reglerna. Då måste han ju istället ha förlitat sig på sin moral; Hej moralen, är det ok att låta skattebetalarna pynta min tants lya? - Hmm, ja det känns schyst, kör på!" Har ni överhuvudtaget läst vad det handlar om? har ni läst mer än rubriker i tidningarna? en stilla uppmaning. TÄNK EFTER. Monas fiffel var att handla privata grejer med jobbkreditkortet. Inte bara en toblerone utan ganska mycket grejer för betydande belopp. Dessutom var där pböter och annat med i bilden. Så på vilket sätt är detta värre Janne? Svenskt att förringa detta? Kunde inte vara mer fel! Du har uppenbarligen väldigt dålig koll på omvärlden. Rätt svar: totalt supersvenskt att göra stor grej av detta. Något som bottnar i en bra sak, Sverige är ett av världens absolut minst korrupta länder. Tror du någon hade brytt sig i Italien, Ungern, USA eller Spanien? "Pynta min tants lya?" vad pratar du om? var det inredningsbidrag? nope. Så vad är det egentligen som har hänt? Jo Juholt har boende utanför Stockholm och behöver därför även boende i Stockholm. För detta finns bidrag han kan få av sin arbetsgivare. Han fyller i detta. Får bidrag. Nu visar det sig vara så att om han har sambo så ska hon stå för sin del av kostnaden själv. Uppenbart? njae faktsikt inte. Varken enligt moral eller enligt regelverket. Betalar Filippa för sin del av sagerska palatset? knappast och förväntar mig inte att hon ska behöva göra detta heller. Den som läst reglerna, som jag har gjort, vet att de knappast framgår glasklart från dessa hur man ska göra. Har han försökt luras? nej! i de papper han skickat in framgår klart att dom är två som bor där. Så hur tusan kan detta vara totalt vedevärdigt fusk? Är medveten om att många ogillar socialdemokrater och Juholt. Men för guds skull försök att ha lite reson. | |
| le-lou | 2011-10-17 10:42 | |
![]() | "Nu visar det sig vara så att om han har sambo så ska hon stå för sin del av kostnaden själv. Uppenbart?" Helt jäkla uppenbart faktiskt. Vad gäller Sagerska så är det statsministerns tjänstebostad. Det spelar ingen roll vem som är Statsminister, om det är en sosse eller en moderat - statsministern bor alltid i sagerska palatset. Gratis. Med familjen. Göran Persson däremot.... när han boddde i Sagerska. Undrar om det sitter i själva ideologin att mörka saker ? mobil.aftonbladet.se...e& amp;nr=0 www.expressen.se/nyh...ja tteklipp www.svd.se/nyheter/i..._8 1720.svd | |
| le-lou | 2011-10-17 10:48 | |
![]() | Juholt är en äkta kappvändare och borde stiga ner med den lilla heder han nu kan ha kvar i behåll. Det finns väldigt många mer kompetenta människor inom (S) som borde få chansen istället för denna låtsasjournalist. | |
| magnusito | 2011-10-17 10:50 | |
![]() | Kan hålla med er i det. | |
| le-lou | 2011-10-17 10:51 | |
![]() | jag följer den här bloggen och bloggaren har tydligen sitt säte i oskarshamn och en lång erfarenhet av juholt. dackecountry.blogspot.com / jag kan säga att den har bjudit på extremt många skratt, så det är ett tips om ni vill veta mer om vad juholt har "lyckats" att prestera på hemmaplan. | |
| lenni | 2011-10-17 10:56 | |
![]() | varför är det helt jäkla uppenbart? enligt reglerna är det långt ifrån självklart så alltså skulle det vara någon princip. Den principen borde ju vara densamma för statsministerns tjänstebostad eller? han får bo där gratis men andra får betala? Jag tycker inte det men det är väl en hyffsat snarlik situation. En av de intressanta sakerna i denna situation är att effekterna av att media till 90 procent är borgerlig blir så klar. När aftonbladet började detta drev hakar alla på, skjuter med alla kanoner och vips så har halva Sverige inbillat sig att han medvetet fuskat till sig stora summor pengar. Jämför detta med när vår arbetsmarknadsminister anklagas för något värre, sexköp. Då går nästan en enad media till angrepp mot avslöjarna aftonbladet istället för mot Sven Otto. Ingen ville att det skulle påverka valet får man anta. För inte tusan gjorde aftonbladet speciellt många fel där inte. De söker honom för en kommentar om det påstådda sexköpet, dagen efter, som en blixt från klar himmel, avgår han. Han snyftar och säger att han vill vara mer med familjen... säkert vad gjorde han sedan då, jo han åkte ensam till USA. | |