Spelrum
Giraffen | 20 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 11 |
Inloggade | 31 |
Mobilspel
Pågående | 19 994 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
slånbär | 2012-01-29 18:05 | |
![]() | Äggsmet-bra att du ätit klart nu-jag väntar på ett bra svar....tror även att det var lite det som arbetslinjen var inte på med kommentaren om att du undviker frågor du inte kan svara på. Det är nämligen så här jag ser det-om man har en klar och tydlig ståndpunkt så som du säger dig ha gällande det här med datumet så gäller det ju att vara konsekvent. Man kan ju inte tex hävda att man är vegetarian och nån gång ibland äta en hamburgare för få är man inte trovärdig. Visst vad var och en gör är upp till dom men så fort man tar sig in i en diskussion och framhäver en viss åsikt som man säger sig stå för då måste man vara konsekvent annars är det ingen som bryr sig om vad man säger. Du hävdar att du absolut inte äter något där bäst före datumet är passerat och det är ju upp till dig men du bygger det inte på kunskap kring livsmedelshantering utan mer kring nån äckelkänsla du har kring detta. Min fråga angående hur du gör när du äter ute och hos andra har du inte lyckats besvara och jag misstänker att det helt enkelt beror på att den inte går att svara på-det går nämligen inte att kontrollera det och känna sig säker. När jag var vegetarian så kände jag direkt om det var någon som bara hade plockat bort skinkan från mackan eller salladen och lät således bli att äta den. När jag var utomlands så visste jag att även om jag beställde vegetarisk mat så var risken väldigt stor att den hade tillagats med tex köttbuljong, stekt i samma olja som köttet osv. det fick jag helt enkelt leva med för annars hade jag inte kunnat äta ute och fått låta bli att resa-om jag nu hade valt att vara konsekvent. | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-01-29 18:08 | |
![]() | Har jag sagt att jag ätit klart? Nädu, nu har jag maten i ugnen. Det tar tiiid att laga god, fräsch mat vetdu. | |
slånbär | 2012-01-29 18:09 | |
![]() | Då har du ju tid att svar då-om maten står i ugnen-seså få höra nu. Det verkar vara fler än jag som är nyfikna på hur du bär dig åt för att vara konsekvent i din syn på detta. | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-01-29 18:15 | |
![]() | "Min fråga angående hur du gör när du äter ute och hos andra har du inte lyckats besvara och jag misstänker att det helt enkelt beror på att den inte går att svara på-det går nämligen inte att kontrollera det och känna sig säker." Vet du vad....OM du hade läst mina repliker här i tråden, så skulle du ha _nästan_ hela svaret redan klart för dig. | |
apbur | 2012-01-29 18:19 | |
![]() | "Vet du vad....OM du hade läst mina repliker här i tråden, så skulle du ha _nästan_ hela svaret redan klart för dig." Nu får du det att låta som att dina svar faktiskt skulle besvara något. Så är ju inte fallet. | |
slånbär | 2012-01-29 18:28 | |
![]() | det finns ju ingenting i dina inlägg som ger svar på den frågan. Men ok jag ska läsa igenom tråden en gång till och se vilket av dina inlägg du kan tänkas mena. Annars kan du ju ta och försöka dig på ett tydligt och rakt svar på frågan. Vi är ju fler som undrar. | |
slånbär | 2012-01-29 18:50 | |
![]() | Sådärja äggsmet-nu har jag läst igenom alla dina inlägg och hittade endast två där du nämer något kring att äta ute nämligen följande: "Här blir det restauranglunch. Hos goda vänners sådan, så jag vet precis hur god och fräsch mat jag kommer att få Skräpätare!" Ok så då har du bara en restaurang som du kan gå till? Hur gör du om du är ute och reser eller på tex konferens eller liknande? Har med matlåda? Nästa ställe du nämner att äta ute var detta- "Det låter exempelvis på er som att ni tycker att det är helt ok att äta på vilken snuskrestaurang som helst. Är det verkligen så? Går ni bara in på första bästa utan att alls kolla in om de är fräscha? Uhh. Det här blir bara bättre och bättre." Hur gör du för att kolla att restaurangen inte är en "snuskrestaurang"? Sedan hittade jag mest nedsättande grejer i dina inlägg och roade mig med att kopiera en del av dom för att ge en liten bild av hur det är du bemöter dom som inte tycker som du. "Men herregud. Finns det bara sopätare på det här stället *kräks* apbur och nulltj Ni har säkert aldrig ens hört talas om uttrycket "du är vad du äter". :) Om du bara visste hur hemskt det låter med dina slemmiga korvar. Säg mig, bjuder du ofta folk på middag? Och du, dessutom är ju Hemköp dyr. Du kan ju köpa FÄRSK, fin mat om du byter butik (säkert för nästan samma - låga - pris, som din slemmat). förskräckliga slemmat. Ni tycks ju vara emot det mesta som har med vettig mathållning att göra. Maskvarning ju. Dagens kräktråd? Och nej, gammalt är inte gott, bara hemskt äckligt. Usch och blä. Ja så ser det ut i dina inlägg och mycket lite av det bygger på kunskap som jag ser det. Och inget svar på min fråga i något inlägg heller. | |
Behringer | 2012-01-29 19:13 | |
![]() | Hur gammal är en äggsmet när den börjar bli dålig...? | |
arbetslinjen - Ej medlem längre | 2012-01-29 20:25 | |
![]() | Äggsmet: En diskussion för mig är att man utbyter erfarenheter och kunskap och testar varandras teser genom att argumentera för eller emot. Precis som du vill jag lära mig. Jag vill till exempel lära mig varför du slänger det du kallar "gammal mat", men för att göra det behöver du förklara vad du menar med gammal. Det har du tyvärr inte gjort. Du har bara sagt att mat blir gammal när bäst före-datumet går ut, men då vill jag också veta om mat som inte är märkt med bf-datum kan bli gammal (och hur) och om mat kan bli gammal innan utgångsdatum (och hur). Samt vad det är för förändringar som sker i olika livsmedel när maten blir "gammal". Jag vill ju förmodligen inte heller äta gammal (om man med det menar otjänlig) mat, så jag vill naturligtvis också veta hur hur man skiljer mellan ätligt och oätligt. | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-01-29 20:50 | |
![]() | slånbär Skäms på dig. Du har klippt och klistrat ihop helt efter eget behag så att mina ord framstår som något annat än vad dom var. Men DET säger väl en hel del om dig. Übersize Det borde du begripa att jag inte är något troll. Men den som sade kanske är det? | |
blåhund - Ej medlem längre | 2012-01-29 20:55 | |
![]() | Kom att tänka på att kvinnor ju har bättre doftsinne än män (Jo,det är ett dokumenterat faktum) och kvinnor därför är känsligare för mat som inte luktar ok, men som män äter. | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-01-29 20:57 | |
![]() | arbetslinjen "men då vill jag också veta om mat som inte är märkt med bf-datum "kan bli gammal (och hur) och om mat kan bli gammal innan utgångsdatum (och hur). Samt vad det är för förändringar som sker i olika livsmedel när maten blir "gammal". Jag vill ju förmodligen inte heller äta gammal (om man med det menar otjänlig) mat, så jag vill naturligtvis också veta hur hur man skiljer mellan ätligt och oätligt." Allvarligt, dina frågor har stollevarning. | |
slånbär | 2012-01-29 20:58 | |
![]() | äggsmet-jag skäms inte ett enda dugg-det är du som har skrivit allt det där inte jag. Och jag kopierade det för att visa på hur du bemöter oss som inte tycker som du gör. Dessutom så har du fortfarande inte lyckat svara på min ursprungliga fråga. Dom som vill kan läsa alla dina inlägg och se själva hur lite substans det är i dom och hur mycket nedsättande du skriver. Dina ord är just inget annat än dina ord-det var precis så du skrev. Bemöt inlägg på ett konstruktivt vis så får du samma bemötande tillbaka. Men genom att kasta skit och undvika jobbiga frågor så framstår du endast som inkonsekvent och okunnig. | |
Übersize - Ej medlem längre | 2012-01-29 21:06 | |
![]() | Det finns en verksamhet i Sthlm som hämtar utgångna mackor, gamla sallader, drickor med dåligt datum osv på 7-Eleven, bensinstationer mm. Man har ngt slags avtal med dem. Sen delar man ut maten till hemlösa uteliggare. Mycket bättre än att slänga! Kanonbra ide. Tips till äggsmet! Bli inte uteliggare i Sthlm! | |
nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-29 21:08 | |
![]() | äggsmet>> Varsågod, en hel del för dig att läsa: slangintematen.se/ www.konsumentforenin...ts varande/ www.arla.se/default_...33 729.aspx www.slv.se/sv/Fragor...kn ingsdag/ sv.wikipedia.org/wik...3% A4rkning | |
äggsmet - Ej medlem längre | 2012-01-29 21:08 | |
![]() | slånbär 2012-01-29 20:58 "äggsmet-jag skäms inte ett enda dugg" Jo, du borde skämmas, för du har modifierat i det grövsta. Och till på köpet inte erkänner det, utan påstår det motsatta, och det är illa. Om jag modifierar nångång (vilket händer sällan), så talar jag åtminstone om att det är precis vad jag gjorde och detta gör jag dessutom i samma inlägg. Så, nu byter jag inga fler meningar med dig. Du får göra det med någon annan. | |
Übersize - Ej medlem längre | 2012-01-29 21:13 | |
![]() | Sluta tjafsa nu småtjejer. Lägg ner! Ni övriga - vad tror ni om Sthlms-verksamheten då? Bra eller dåligt? | |
nulltj - Ej medlem längre | 2012-01-29 21:17 | |
![]() | Mycket bra | |
slånbär | 2012-01-29 21:19 | |
![]() | Men svara på frågan det kan du inte. Du har ju förstås inget svar så jag förstår ju att du måste slingra dig ur det hela på nåt sätt. Och du -jag har fortfarande inte modifierat någonting av det du skrev-det var dina ord vartenda ett-bara tagna ur sitt sammanhang men det är ju så man gör när man citerar någon-det gör ju du hela tiden. | |
bujum | 2012-01-29 21:23 | |
![]() | Jag har nu lusläst hela tråden. För att inte slänga skit så nämner jag inga namn, men jag tycker det börjar lukta rutten omelett här... Kan inte förstå att det går att undvika att svara på direkt ställda frågor om och om igen, samt skylla på att man håller på med annat och inte hinner svara. Sedan när man svarar så är det bara kopior av andras inlägg med en massa Bläh och Äckligt och maskvarning osv. | |