Spelrum
Giraffen5
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade9
Mobilspel
Pågående19 560

Forumkategorier

Användare Inlägg  
slånbär2012-09-20 20:25
Antal inlägg: 5539

Då får vi väl hoppas att dina barn slipper bli en besvikelse för dig då corlini. Det finns inget värre än föräldrar som dömer sina barn utifrån de livsval dom gör och dina ligger inte särskilt bra till. Verkar helt vansinnigt att man som förälder överhuvudtaget tänker i dom banorna du gör inför deras ev. framtida val. Jag skulle aldrig drömma om att fundera så kring mina barn.

corlini2012-09-20 20:30
Antal inlägg: 3172

jag tål att bli ifrågasatt, jag blir arg och frustrerad, ledsen och irriterad när folk påstår saker.

ja, jag kanske är ett uselt exempel gällande mycket eftersom mitt liv är ovanligt i den mening att jag jobbar extremt mycket, bor på landet, lever på min hobby och lever med massa stora djur dygnet runt. ingetdera representerar allmänheten särskilt väl.

jag använder mitt egna liv eftersom det är vad jag kan bäst. jag svarar inte särskilt korrekt eller önskat men jag svarar alltid ärligt.
därför reagerar folk ofta mot mina inlägg.

corlini2012-09-20 20:33

besvikelse? de får göra precis som de vill och de kommer alltid ha min respekt och kärlek oavsett. det betyder antagligen inte att jag stöttar i valet eller tycker det är skitkul. men det kan jag egentligen inte sia om idag, det är massa år kvar tills dess.

recidivfara - Ej medlem längre2012-09-20 20:34
Antal inlägg: 2385

genusragnar skulle allt bli bra förskräckt om han ammade fram en riktig karlakarl! eller en marilyn. vi har alla värderingar som gör att vi kan känna oss främmande över hur våra barn villl leva, vilka de är. det är något helt annat än att inte acceptera dem.

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-09-20 20:34
Antal inlägg: 31064

Just så är det. Jag respekterar din ärlighet, corlini. Och slånbär, jag förstår inte vad som var så anmärkningsvärt med corlinis resonemang kring barnens framtida val.

Måns_E2012-09-20 20:44
Antal inlägg: 12023

SP du kan låta bli att tillrättavisa mig, jag kan själv läsa vad Corlini har påstått i trådar genom åren. Och igen, jag inser att mycket är just för att provocera, men då får man också räkna med att det kan slå tillbaka.

Vad är det som är så konstigt med det?

För övrigt så vet jag inte vad du tycker är personangrepp, men du får gärna precisera dig.

limpan__22012-09-20 20:48
Antal inlägg: 2847

Det är ju lite kostigt att den person som i inlägg efter inlägg påstår sig jobba mycket, stenårt och länge ser ner på kvinnor som gillar att jobba...

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-09-20 20:54

Jag är av en annan åsikt, Måns. Som självständig kvinna har jag rätt till det.

Temperance gick till personangrepp mot Corlini och titti, där har du ett exempel.

corlini2012-09-20 20:54

stor skillnad på att gilla och att prioritera. var sak man väljer får följder i form av att välja bort. det är det jag finner lite märkligt att vissa mödrar gör.

och nej, jag provocerar faktiskt inte ett skit med flit. vad skulle jag få ut av det? så lite att göra eller så lättroad är jag inte.

Måns_E2012-09-20 21:00

Nu får du nog läsa Temperance inlägg igen SP, för jag ser inte något personangrepp där ö h t. Att hon anser att corlini och ttiittiis syn på saker är skadliga är ju att diskutera i sak, och inte något annat.

Sedan så får du tycka hur fel du vill :)

mönjelilja - Ej medlem längre2012-09-20 21:06
Antal inlägg: 3613

Nej, det var väl inget personangrepp som Temperence kom med. För övrigt får väl folk leva som de vikl om de inte skadar nån. Det man reagerar på är fördomar och trångsynthet.

hemmafrau2012-09-20 21:12
Antal inlägg: 41

Hej och hå. Här var det många som skrivit sen sist jag var inloggad. Och vissa med mer eller mindre extrema åsikter.
Kort sagt kan jag väl bara säga att jag inte är hemmafru för att jag tycker att det "ska vara" så. Och att mannen ska vara den som arbetar.
Och att pappan inte skulle fungera hemma med sina barn lika väl som mamman tror jag inte på alls. Det enda han inte kan sköta är ju faktiskt amningen

slånbär2012-09-20 21:23
Antal inlägg: 5539

Sylvia- det finnsmycket i corlinis resonemang som är anmärkningsvärt men det jag framförallt reagerar på är följande

" skulle hon bli karriärkvinna med hemmaman i förorten skulle jag ifrågasätta vad exakt karrären går ut på och hur framgångsrik den är. skulle hon jobba och han vara hemma skulle jag undra vad fan hon ser hos honom mer än en kompis och toffel. jag skulle respektera det eftersom de är vuxna men det är inte samma sak som att ge sitt stöd eller tycke.

skulle pojken bli hemmaman skulle jag antagligen undra en hel del över ansvarskänslan över sin fru och sitt barn och deras ekonomi, skulle ifrågasätta hans manlighet och undra när han skall växa upp."

Att överhuvudtaget tänka så inför sina barns ev livsval samtidigt som man påstår att man är för att barnen gör precis det dom vill och blir det dom vill oavsett kön är ett märkligt resonemang och går helt enkelt inte ihop.

Resurgence - Ej medlem längre2012-09-20 21:26
Antal inlägg: 416

"i familjen tycker jag modern skall vara den varma, närvarande trygga ompysslande famnen mer och att pappan är den händiga, praktiska, arbetande, beskyddande och maskulina förebilden"

Så om en tjej och en kille älskar varandra och tjejen råkar tycka om att jobba och killen vill vara hemmafru, är det då bättre att killen börjar jobba och kvinnan är hemma för att det stämmer bättre med din syn på världen? Hur gör två flator som skaffar barn, måste båda bli hemmafru? Två bögar, kan de inte alls skaffa barn eftersom de måste jobba och dagis är så jävla skadligt? Varför är det så viktigt att gå omkring och tänka hela tiden på om det folk gör är kvinnligt eller manligt?

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-09-20 21:28

"Den trångsyntheten och extremt begränsande synen på människor som ttiitti och corlini uppvisar är direkt skadlig för människor, läs barn."

Inte ett personangrepp? Okej.

Resurgence - Ej medlem längre2012-09-20 21:28
Antal inlägg: 416

"skulle pojken bli hemmaman skulle jag [...] ifrågasätta hans manlighet och undra när han skall växa upp"

Lite grann som jag brukar ifrågasätta yrkesarbetande kvinnor - när ska de växa upp, liksom?

limpan__22012-09-20 21:31
Antal inlägg: 2847

Jag förstår inte vad du menar corlini. Du har skrivit att du ser ner på dem som jobbar 8-17 då det i dina ögon bara är en halvtid och inte i närheten av hur mycket du sjäkv jobbar (att du skriver på beta under arbetstid är okej...). Samtidigt säger du att du inte förstår dem som nyttjar barnomsorg och väljer karriären. Jobbar du inte 7-21 som du påstår eller vem tar han om barnen? Både och funkar ju inte på ett jobb som enligt dig själv är fysiskt tungt och hektiskt. Du får gärna reda ut mina missuppfattningar...

Måns_E2012-09-20 21:43

SP, nej det är inte ett personangrepp, det är ifrågasättande av vad corlini och ttiittii ANFÖR.

Alltså ett konstaterande i stil med: Om ni verkligen lever på det sättet som ni påstår så anser jag att det är skadligt.

Inte ett personangrepp hur mycket du än vill det.

ingson2012-09-20 21:46
Antal inlägg: 4285

Corlini 18:50

Jag är lika brydd som Limpan över ditt ordval.

Du är inte hemmafru utan en hårt arbetande karriärkvinna,förvisso med arbetsplatsen förlagd huvudsakligen nära bostaden.

SylviaPlath - Ej medlem längre2012-09-20 21:51

Skadligt? Ha ha, mm... Det är ett totalt underkännande av dem som personer, och sjukt överdrivet. Nazism och fascism är skadligt, men mossiga åsikter som de som finns representerade i den här tråden är det inte.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?