Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 10 |
Mobilspel
| Pågående | 19 838 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ingson | 2012-11-30 18:12 | |
![]() | Men om Järnrörs-Almqvists kompisar får makten får du nog nöja dig med att söka asyl varsomhelst någon vill ta emot dig Måns | |
| skryt - Ej medlem längre | 2012-11-30 18:16 | |
![]() | Måns...Syrien och Turkiet är grannländer kolla kartan. Läs på. | |
| skryt - Ej medlem längre | 2012-11-30 18:21 | |
![]() | Måns ett tips. Ge dig inte in i debattens kärna förrän du läst på. | |
| Måns_E | 2012-11-30 18:37 | |
![]() | Ja jag vet att Turkiet och Syrien är grannländer. Men att Turkiet behandlar Syriska flyktingar illa (vilket de förövrigt har fått kritik såväl från oppositionen i landet som från FN) är väl knappast något slags belägg för att vi inte skall ge papperslösa vård som inte kan vänta? Ett tips skryt, svamla inte om en massa ovidkommande trams i ett ämne som handlar om något annat. | |
| totravel - Ej medlem längre | 2012-11-30 18:45 | |
![]() | Det vore väl förfärligt om vi skulle slösa våra kära skattekronor på att minska lidandet i världen. Idioti!!! Jag föreslår att vi skickar alla, som är negativa till att vi ska ge alla som lider av HIV eller AIDS i olika stadier vård, till Zimbabwe där de kan studera lidandet på lite närmare håll. Då kanske de får upp ögonen. Jag förespråkar också att vi med våra skattekronor, och då menar jag många av dom, ska sponsra enorma läkemedelsprojekt i de mest drabbade områdena. | |
| skryt - Ej medlem längre | 2012-11-30 18:55 | |
![]() | totravel vad menar du nu? Ska du åka till Zimbabwe och hjälpa till? | |
| totravel - Ej medlem längre | 2012-11-30 19:02 | |
![]() | De flesta lär sig att avkoda ironi när de är mellan 7 och 10 år. För att förenkla för dig, så att även du förstår, är den första meningen i mitt förra inlägg ironi. Självklart för de flesta men inte för dig. | |
| skryt - Ej medlem längre | 2012-11-30 19:04 | |
![]() | Ahaa nu fattar jag "vi ska hjälpa till" inkluderar asså int dig? | |
| skryt - Ej medlem längre | 2012-11-30 19:04 | |
![]() | Endast en vacker tanke. | |
| totravel - Ej medlem längre | 2012-11-30 19:14 | |
![]() | Med tanke på din oförmåga förstå det skrivna ordet och din brist på förmåga att avkoda ironi drar jag slutsatsen att du ännu inte har uppnått åldern mellan 7 och 10 år. Dina ställningstaganden ger också en indikation på att så är fallet. | |
| skryt - Ej medlem längre | 2012-11-30 19:22 | |
![]() | "Det skrivna ordet" Haha ja okej. Haha men allvarligt så Turkiets sätt att ta emot flyktingar d.v.s. i tältläger vid gränsen övervakade av turkisk militär kan väl inte jämföras med sveriges sätt att ta emot flyktingar och ge dem silversked i mun. | |
| Måns_E | 2012-11-30 19:24 | |
![]() | Så du tycker att Turkiet är ett gott föredöme eller vadå? Fortfarande så har det absolut ingenting med att ge vård som inte kan vänta till papperslösa flyktingar. | |
| skryt - Ej medlem längre | 2012-11-30 19:27 | |
![]() | Det var svar på hundbitens inlägg tidigare i kväll. | |
| Måns_E | 2012-11-30 19:29 | |
![]() | Vad är det orättvisa i att andra länder än de närmaste grannländerna ger asyl? | |
| Minta | 2012-11-30 19:31 | |
![]() | Nej, han tycker tydligen att eftersom Turkiet är dåliga på att ta hand om flyktingar (det rör sig ju faktiskt om över 100 000 flyktingar) så ger vi dem silversked mun då vi kan ge dem mer än tält att sova i. Nåja, ibland är det ju campingstugor som ägarna tar ut rena ockerhyror för av kommunen. De som utnyttjar kommunens brist på bostäder gör sig en hacka nu, inte flyktingarna. Men skryt tycker kanske att flyktingar ska få vatten och bröd och tält, och behandlas som kriminella. | |
| skryt - Ej medlem längre | 2012-11-30 19:38 | |
![]() | Måns ibland måste väl även du inse att du drar ett tungt lass med dina illusioner. Verkligheten hinner ikapp alla, även naiva drömmare. Tyvärr. | |
| totravel - Ej medlem längre | 2012-11-30 19:48 | |
![]() | Jadu, skryt. Låt oss glömma alla humana ideal och ge de utan dessa ideal tolkningsföreträde av verkligheten. | |
| totravel - Ej medlem längre | 2012-11-30 20:06 | |
![]() | Då slipper vi en massa naiva drömmare..... | |
| Måns_E | 2012-11-30 21:07 | |
![]() | Dina floskler ger jag inte mycket för skryt, vilka illusioner anser du att jag har? Att inte Sveriges ekonomi går under av att vi ger papperslösa flyktingar vård som inte kan vänta? Är du så naiv så att du tror att det är fallet? Är du så naiv så att du tror att det kommer att komma horder av "vårdflyktingar" för att Sverige subventionerar vård som redan ges av ett flertal andra länder i Europa? Vem är det som har illusioner, eller skall jag kanske säga ett dystopiskt tänkande utan någon som helst grund i verkligheten? | |
| skryt - Ej medlem längre | 2012-11-30 21:11 | |
![]() | Måns, Måns är det Happy Hour? | |