Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 610 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| micro113 | 2013-05-24 12:10 | |
![]() | Porla Jag lägger inte in mina egna betydelser, jag läser vad du skriver och utgår från det. Att du sedan inte förstår vad du själv predikar är ju bara sorgligt. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-05-24 12:14 | |
![]() | jag uttryckte mig lite fel där. Det kan jag hålla med om. Vad jag menar är att du inte förstår vad jag "predikar". | |
| micro113 | 2013-05-24 12:22 | |
![]() | Porla Jo, jag förstå vad du predikar, vad du inte tycks förstå är att det finns lagstiftning som stipulerar "lika behandling" i Sverige. Det finn alltså inte utrymme för människor inom den offentliga sektorn som i sitt yrkesliv inte klarar att respektera det. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-05-24 12:44 | |
![]() | Om jag nu misslyckas med att uttrycka vad jag menar så vill jag bara säga att det gör du också. Så sluta tala om vad jag predikar. | |
| mz_lzrd | 2013-05-24 12:55 | |
![]() | Men Porla, om du söker ett jobb som undersköterska inom åldringsvården och sedan, när du fått jobbet, vägrar torka gamlingarna där bak med hänvisning till att du har rätt att göra vad du vill med din egen kropp, vore det ok? Kan man av något religiöst eller annat skäl inte utföra förekommande arbetsuppgifter, då kanske man inte bör söka det jobbet. Annars blir det ju mycket egendomligt. Hur skulle det bli om man är troende katolik och får anställning som preventivmedelsrådgivare på t ex en ungdomsmottagning och absolut vägrar befatta sig med preventivmedelsinformatio n eftersom påven (och Gud) är emot preventivmedel. | |
| mz_lzrd | 2013-05-24 12:59 | |
![]() | Pugge, det var väl i princip så den kvinnliga chefen sade, om än i andra ordalag (orden "gubbe lilla" kan hon t ex ha utelämnat). Detta kostade kommunen 30000 kr i skadestånd. Det funkade i Lilyhammer men det är ju ingen dokumentär. | |
| micro113 | 2013-05-24 13:13 | |
![]() | Porla Om du inte förstår vad jag vill säga så måste det bero på att ord som lagstiftning, lika behandling, värdegrund och offentlig verksamhet är obekanta för dig. | |
| Pugge33 - Ej medlem längre | 2013-05-24 13:25 | |
![]() | Det daltas alldeles för mycket med konstiga seder och traditioner här. Gubben kan ju ha hittat på att det är emot hans religion. Man tar seden dit man kommer! | |
| ingson | 2013-05-24 15:56 | |
![]() | Mz_lzrd Jag spekulerar igen. Handskaksvägraren måste försörjas. Om det sker med en skattefinansierad praktikplats, skattefinansiert socialbidrag eller skattefinansierat skadestånd gör ingen skillnad. Enda skillnaden för den kvinnliga chefen blev att hon slapp en man på sin avdelning som förmodligen skulle göra mer skada än nytta. Och eftersom nästan alla kommunavdelningar numera interndebiterar varann så kanske hennes avdelning slapp en onödig utgift. | |