Spelrum
Giraffen | 1 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 1 |
Inloggade | 3 |
Mobilspel
Pågående | 20 495 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
greatdane | 2013-09-03 19:37 | |
![]() | Varför är det sådan uppståndelse på låghydratskost? Är det för att man befarar att man inte ska få ha kvar sitt älskade socker? Det här eviga unnandet som "man minsann är värd"? Jag har aldrig tidigare någonsin mött en sådan ovilja när det gäller tillfälliga pulverdieter och de om några är väl direkt livsfarliga? Nu plötsligt så heter det att "alla dessa nya dieter som man kommer på hela tiden". Skulle det inte kunna vara så att man kommer på det nu därför att man rent vetenskapligt kommit fram till att det är bäst att äta mindre socker (kolhydrater)? Det skulle ju faktiskt kunna vara så att utvecklingen går framåt på ett positivt sätt. Man kan ju försöka låta det smälta, istället för att direkt gå fullständigt i spinn. Den här tråden handlar ju bara om att häckla och nedervärdera varandra utan att ha någonting som helst på fötterna. Många talar om LCHF-lobbyister som försöker frälsa andra - jag skulle snarare säga att de som är emot LCHF är mycket mer extrimistiska och militanta och hugger på tre röda. Alla dessa argument om att det inte finns tillräckligt med forskning som visar att LCHF fungerar... men fungerar det med mycket socker och lightprodukter då? För att inte tala om alla dessa tidningar som inte har någonting allat att skriva om än lågkolhydratskost, som nu menar på att LCHF gör att vi blir sjukare - hur vet man det, om man först har hävdat att det inte finns tillräckligt med forskning? Slappna av, det enda LCHF:are har gjort är att välja bort lite kolhydrater. Det finns gott om kolhydrater i alla varor som finns att köpa i butik, till och med bacon. Så lågkolhydratare får visst i sig kolhydrater. Det skulle vara roligt att höra hur många det är som egentligen vet hur många kolhydrater de får i sig per dag och om de över huvudet taget har koll på exakt hur mycket de tror att de behöver få i sig. Inte många har klargjort det för sig, tänker jag. | |
Gloria56 | 2013-09-03 20:15 | |
![]() | bolo; har du forskat på området? Eller......är du en av dom som föraktar oss som är överviktiga och tar alla tillfällen i akt att racka ner? För att du själv ska må bättre och kunna klappa dej på bröstet för att du minsann inte har dålig karaktär. Då kan jag tala om för dej att övervikt INTE handlar om dålig karaktär - det har djupare orsaker än så. | |
med | 2013-09-03 21:07 | |
![]() | Vad händer när man slutar med 5-2? Går man upp i vikt igen, månntro? | |
med | 2013-09-03 22:29 | |
![]() | Är det verkligen ingen som har ett svar?? | |
Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-03 22:35 | |
![]() | Det beror väl på hur mkt man stoppar i sig. | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-09-03 22:36 | |
![]() | Hahaha! Michael Mosley dvs 5:2 dietens grundare kör nu själv 6:1! www.svt.se/nyheter/s...pa -trender Ska ni inte ta efter det nu, alla ni som blint kör på med dieter och nya metoder?!? | |
Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-03 22:45 | |
![]() | Han kanske inte tycker att han behöver fasta mer än en dag av sju, vad var det för kul med det? | |
Bitte - Administratör | 2013-09-03 22:53 | |
![]() | Stopp och belägg nu det finns INGA kolhydrater i bacon Bitte | |
med | 2013-09-03 22:54 | |
![]() | Det var precis det jag tänkte göra. Har gått ned 7 kilo och har ett kilo kvar till min målvikt. | |
pink ribbon - Ej medlem längre | 2013-09-03 22:54 | |
![]() | Han har ju redan blivit smal och behöver inte fasta 2/7. Vad är det för lustigt med det? Går man upp igen? jag har inte gjort det. Många har funnit en bättre livsstil med t ex LCHF eller Viktväktarna och inte ätit upp sig. Folk är olika. | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-09-03 23:01 | |
![]() | Ja, jag tycker att det är stor humor i det. | |
med | 2013-09-03 23:06 | |
![]() | Vadå stot humor??? | |
med | 2013-09-03 23:06 | |
![]() | stor humor | |
Resurrection - Ej medlem längre | 2013-09-03 23:17 | |
![]() | Ungefär 1% kolhydrater i bacon, Bitte. | |
rien de neuf - Ej medlem längre | 2013-09-03 23:19 | |
![]() | Det var ju inte särskilt roligt. Däremot jättekul att han har på sig en 1 strl för stor skjorta, den räven :) | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-09-03 23:20 | |
![]() | Ja, det dröjer väl inte länge förrän det ges ut nya böcker om 6:1 och nya lösnummer säljs och ännu mer klirr i kassan. Och ännu fler säger Bää! och följer med flocken. Men, men oroa er icke om något år eller så kommer en ny "metod" att bli salig över... | |
greatdane | 2013-09-03 23:20 | |
![]() | Bitte: jo då, de har lyckats trycka ner socker eller druvsocker i alla de baconförpackningar jag tittat på i affären, alla utom en och det är Tulip. Kolla får du se. Det finns snart inte en enda vara som det inte är socker i. Tandkräm till exempel - speciellt för barn så klart. Sen finns det de varor som det står 0 procent kolhydrater, så som exempelvis coca cola light. Men det är man ju lite tveksam till. | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-09-03 23:24 | |
![]() | Om man ser humorn i mångt och mycket och inte tar allt på blodigt allvar, så blir det lite lättsammare i tillvaron. Och vad man tycker är roligt är ju högst individuellt. | |
125478 - Ej medlem längre | 2013-09-03 23:26 | |
![]() | Allt som går till överdrifter som sockerfobihysterin som råder inom vissa läger, allt sånt kan jag se det roliga i. | |
glykemi - Ej medlem längre | 2013-09-03 23:30 | |
![]() | jag ser det roliga i att vara snygg och smal. | |