Spelrum
| Giraffen | 15 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 29 |
Mobilspel
| Pågående | 18 961 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-28 11:42 | |
![]() | ttiittii: Jag har tidigare nämnt att? Tyvärr lever inte alla barn med föräldrar som tar sitt ansvar, och kanske inte kan ta sitt ansvar heller av olika anledningar! och dessa barn som växer upp får skaffa sin helt egna uppfattning i mångt och mkt.? Och många av just dessa barn är också barn som far illa på olika sätt både psykiskt och fysiskt! och bättre blir ju inte de av att media legaliserar vilka programutbud som helst på bästa sändningstid. För Media har STOR makt och påverkan på barn /ungdomar i vårt nutida samhälle! och de vet nog de flesta! OBS! Och nu snackar jag hela konceptet med vad som finns att beskåda på Media! | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2013-12-28 11:42 | |
![]() | Sen när blev reklamradio och majoriteten tv-kanaler (och skvallerblaskor?) "seriös media"? | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2013-12-28 11:43 | |
![]() | Och bästa sändningstid är fortfarande inte 7-22. | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-28 11:52 | |
![]() | ttiittii: Ja.. barn som har och får kärlek,omtänksamhet med god kommunikation med sina föräldrar eller vårdnadshavare, är ju också barn som får det lättare att klara av och förstå saker/händelser på ett helt annat sätt än andra barn som inte har den tryggheten! För trygghet,kärlek & omtanke från föräldrar/vårdnadshavare är ju ett starkt stöd för barn som växer upp,för att klara händelser och egna vettiga beslut på ett helt annat sätt såklart! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-28 11:55 | |
![]() | den här tråden tilltalar inte mig heller,men när ts är ute och och cyklar av vad barn tar skada över blir man liksom tvungen att svara emot | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-28 12:15 | |
![]() | amper sand: Ja jag tolkar det som att t.ex. många skvallerblaskor,men speciellt vissa av dessa, med dessutom förstasideuppslag med såkallade kändisar som halvnaken/naken ligger utfläkt eller i olika ställningar och gräver sig i skrevet..slickar på saker som ska föreställa nåt annat tydligen går under såkallad seriös media eftersom det tillåts säljas öppet i vilken butik som helst! Jag menar att om det fastställts som tabu i någon form oavsett i tidningar,TV eller annan media!Så skulle de heller inte gått att t.ex. köpa dessa tidningar var som helst.Och inte heller på dessutom bästa sändningstid kunna ta del av den typ av programutbud? Alltså tycker de vuxna som producerat detta att det är helt okej..och känner tydligen heller inget ansvar för vad som ska finnas synligt för vilket barnöga som helst? Vulgära tidningar får väl gå under nåt helt annat forum för försäljning? samma gällande val av tid på dygnet för TV eller ev.Radioproduktioner av det programutbudet! | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-28 12:16 | |
![]() | amber sand: ja.. bästa sändningstid är 07.00-22.00..den vanligaste vakentiden för de flesta människor och dess barn! | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2013-12-28 12:19 | |
![]() | Seriös media är inte samma sak som ovulgär underhållning, nej. Och bästa sändningstid är inte hela vakentiden, dom flesta kollar inte på tv eller lyssnar på radio hela dagarna. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-12-28 12:24 | |
![]() | Bästa sändningstid sägs vara ungefär mellan 20 - 22. Då raknar man när flest tittar/lyssnar. Men om man nu ska diskutera när flest småbarn tittar/lyssnar så hamnar man förmodligen i ett annat tidsintervall. | |
| amper sand - Ej medlem längre | 2013-12-28 12:32 | |
![]() | 17-19, kanske. | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-28 12:52 | |
![]() | Många av de yngre barnen slutar sin skoldag ofta redan vid 1-2tiden på dagen. Många barn är också ensam hemma efter sin skoldag då föräldrarna fortfarande är på sitt jobb till sena eftermiddagen! Tyvärr tror jag inte det är så vanligt att föräldrar tänker på att kanske koda/ eller spärra vissa tvkanaler, och kanske inte ens bryr sig?Så de är ju fritt fram för många yngre att bara knäppa på TV:n och få allt serverat när som helst! Och har inte föräldrar till yngre barn förstånd att t.ex. gå in och spärra vissa sajter på datorn som oåtkomliga för sina yngre barn? Så är det ju fritt fram bara den vägen för yngre barn att komma in på vilken mediasajt som helst! Och DET är ju ett föräldraransvar som tyvärr vissa föräldrar inte tagit till sig, och som heller inte går att göra så mkt. åt tyvärr!! Men så verkar de ligga till i många hem..och känner varken Föräldrar eller Vuxna något ansvar avseende detta ,men även vuxna som både vill..och också lägger ut opassande program direkt ut i etern på bästa sändningstid dessutom? Så kommer de ju såklart aldrig att upphöra heller! Och personligen är jag starkt emot detta oansvarliga beteende hos vuxna! | |
| drifting - Ej medlem längre | 2013-12-28 12:59 | |
![]() | Fascinerad av vilken insikt xdiamondx har i andras liv/barnuppfostran | |
| Minta | 2013-12-28 13:00 | |
![]() | En del föräldrar är konstiga, jag kom just från matbutiken. En liten kille kräktes när han kom in i butiken. Mamman torkade upp, de rullade ihop mattan. Jag funderade på de oplastade bröden i sin ställning alldeles intill. Mamman tog ut barnet men strax var pappan inne med honom igen. Mamman tog ut honom igen och tyckte det var bättre att han var ute eftersom han hade spya på kläderna. "Men han vill ju det, svarade pappan, det är inga problem han mår bättre nu". Det är svårt för somliga att säga nej till barn. | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-28 13:10 | |
![]() | Minta: Presis! Håller med dig..många föräldrar tror att de gör barnen en god gärning med att inte säga Nej när de kan vara eller ÄR nödvändigt! | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-28 13:11 | |
![]() | drifting: ja.. jag känner till ett och annat kan jag bara säga! | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2013-12-28 14:30 | |
![]() | få barn sätter sig vi tvn då dom kommer hem,ingen unge sätter på radion,dom är extremt ointreserade av sån skit som Fylking serverar,99 barn av 100 sätter sig vid datorn,Nä du tror du känner till vad barn gör det är skilnad barn som självmant sätter på radion är sellsynt | |
| xDiamondx - Ej medlem längre | 2013-12-28 16:20 | |
![]() | ttiittii: Vill bara säga att: G.F direktsända historier rätt ut i etern på bästa sändningstid är historia nu..men han har iaf. tidigare valt att lägga fram sina historier på bästa sändningstid! Så han finns då med i min tanke som 1strå i stacken av alla andra vuxna inom media som väljer viss sort av olämpligt tema på bästa sändningstid! Och visst är det så idag att de flesta eller iaf. många både barn och yngre väljer datorn före radio eller tv! men Radio och TV finns fortfarande..och de kan se olika ut i olika hem av olika orsaker! | |
| Sote | 2013-12-28 16:41 | |
![]() | Det var väl ett jäkla tjat om bästa sändningstid!!! Vad är det du vill med den här tråden diamond? Du har fått några medhåll och en hel del mothugg som du dessutom verkar ta nästan personligt. Du blir extremt uppjagad över att andra inte är lika indignerade över detta moralkaos ( som du tycks anse att det är) som du är och sågar i princip alla föräldrar som inte agerar mot detta vid knäna och självklart i princip hela mediebranschen. Vad är det du vill då? Ska vi gå man ur huse och bränna dessa moralfattiga radio och tv stationer så dom aldrig kan sända mer eller vill du ha igenom politiska beslut som förbjuder snuskskämt i etern? För min del så är det verkligen inte svårt-jag väljer att inte lyssna eller titta på skit jag inte är intresserad av. Svårare är det inte. Mina ungar lyssnar i princip aldrig på radion såvida det inte är Bandit eller rockklassiker och där är det ingen som tramsar. Däremot lyssnar dom på dödsmetal så det faller väl under det moraliska förfallet också enligt dig antar jag. Men se det lyssnar jag också på och jag har inte förfallit än. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-12-28 16:53 | |
![]() | Sote. Det är möjligt att jag har fel men min upplevelse är att det är du som är den som är mest frusterad.?????!!! | |
| Sote | 2013-12-28 17:22 | |
![]() | Porla- du är rolig du! Jag har knappt ens skrivit mer än ett par inlägg i tråden och känner verkligen inget större engagemang i frågan. Jag har dock följt tråden lite då jag faktiskt har undrat hur den ska utveckla sig och ifall den kommer leda till någonting men det är mest stillastående tuggande vilket får mig att faktiskt undra över vad TS egentligen vill uppnå? För svar på hur andra tänker kring detta har ju kommit i masar men dom tycks liksom inte vara goda nog. Så därav min fråga som faktiskt är riktad till TS. | |