Spelrum
| Giraffen | 35 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 1 |
| Grisen Böjningslistan | 24 |
| Inloggade | 60 |
Mobilspel
| Pågående | 19 845 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Locomondo - Ej medlem längre | 2014-01-30 13:24 | |
![]() | Men SP tycker ju att Erik raggar med stil? Är det då inte högst individuellt vad som är att ragga snyggt och inte? Eller att ragga över huvud taget? Känns ju inte helt pålitligt när det först spytts galla över att ragga och sen i nästa mening tycker det är mysigt när en viss person raggar? | |
| SylviaPlath - Ej medlem längre | 2014-01-30 13:44 | |
![]() | 1) Jag skojade. Glömde ironimarkören, förlåt! 2) Självklart gör det skillnad hur man närmar sig någon, ingen har påstått något annat. 3) Skall man ge sig på att ifrågasätta skall man ha hjärna nog att hänga med. :))))) | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2014-01-30 13:53 | |
![]() | Sååå....då spelar det ändå en hyfsat stor roll hur den som mottar ragget väljer att se på sin omgivning? In the eye of the beholder... | |
| Felix mormor | 2014-01-30 14:07 | |
![]() | Jag har ingen bild och ett namn som visar att jag är äldre. Både blöjkillen och örebroaren har raggat på mig med. Så om man har bild eller inte spelar inte alltid någon roll. Jag konverserar gärna med den jag spelar, men att gå på som de gör är inte okej. | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2014-01-30 14:33 | |
![]() | Jag tycker att det mest logiska att göra är att generalisera. Stäng av alla män helt enkelt. Gärna på livstid, eller åtminstone tills de kollektivt lärt sig lite hyfs. När det ändå rensas kan vi stänga av alla borgare också. | |
| Locomondo - Ej medlem längre | 2014-01-30 15:06 | |
![]() | Och Örebroare... | |
| Nora1 - Ej medlem längre | 2014-01-30 15:15 | |
![]() | Varför är det logiskt att generalisera? | |
| Iris M | 2014-01-30 16:01 | |
![]() | Här händer det grejer! Men allvarligt...jag tycker att det är så knasigt att bli raggad på både här & andra liknande spel. Jag kan tycka att det liksom är lite tragiskt & tråkigt att få konstiga & knäppa frågor om man är kåt & diverse annat... Helt ok att konversera men det andra kan man väl hoppa över.. | |
| Gunilla _ | 2014-01-30 17:36 | |
![]() | Det kan inte vara ett försök till distraktion? De flesta verkar ju bli väldigt upprörda av det ;) | |
| rebekha | 2014-01-30 18:23 | |
![]() | Ingen har raggat på mig! Nu är jag officiellt upprörd :p | |
| rebekha | 2014-01-30 18:24 | |
![]() | Iofs har jag inte varit medlem speciellt länge...... :P | |
| KaljeAnka - Ej medlem längre | 2014-01-30 18:40 | |
![]() | Jag har ingen bild för att slippa alla hotta tanterna här... | |
| Bucket Redux - Ej medlem längre | 2014-01-30 18:42 | |
![]() | Nora1>> Att generalisera är en överlägsen metod ur effektivitetssynpunkt. Om man vidtar en åtgärd mot hela den grupp som de felande tillhör så riskerar man inte att några rötägg slinker igenom. En risk som är överhängande vid en individuell bedömning av varje enhet i populationen. Dessutom går det mycket fortare. Jag vet vad du tänker: "Det här låter för bra för att vara sant, kan det verkligen vara möjligt?". Och ja. Det ÄR möjligt. Och det fina i kråksången är att metoden inte bara fungerar på män och borgare. Den är precis lika effektiv på så pass spridda populationer som vegetarianer, invandrare och cyklister. (Tjejer som fascineras av ovanstående vattentäta retorik får absolut inte skicka flirtande PM nu. Då faller hela min tes och vi blir tvungna att addera "kvinnor" till den redan vedertagna gruppen "män, borgare och Örebroare" som ska stängas av.) | |
| kajix | 2014-01-30 18:59 | |
![]() | Nu är ju inte jag expert på att ragga, men är "Är du kåt?" ett vanligt och/eller ett framgångsrikt sätt? | |
| LadySol - Ej medlem längre | 2014-01-30 19:44 | |
![]() | Vanligt är det och då jag frågade en av de som skickat ett pm med den frågan om han någonsin fått napp svarade han att det hänt. Han berättade dock inte om det hänt en eller fler gånger. | |
| hfranke | 2014-01-30 19:53 | |
![]() | Som nån sa angående att vara så framåt ute på krogen "man får en del örfilar, men det blir en hel del ligga också" | |
| kajix | 2014-01-30 19:59 | |
![]() | jag har nog inte definitionen för att ragga helt klar för mig. har nog aldrig raggat. | |
| gammelgam - Ej medlem längre | 2014-01-30 20:11 | |
![]() | "Är du kåt" sållar ju effektivt bort dem som inte är på ens egen nivå. En mer sansad öppning klarar man antagligen ändå inte att följa upp. Varför då slösa tid? Sen kör man de stora numrens lag istället och frågar alla. | |
| hfranke | 2014-01-30 20:41 | |
![]() | Jag undrar lite över varför man ibland får frågan om vad man har på sig. Är det nån som på fullt allvar tror att en kvinna i min ålder sprätter runt i nån slags porrutstyrsel en helt vanlig vardag, när man jobbat hela dagen, håller på med tvätt, matlagning etc? | |
| Palten78 | 2014-01-30 20:42 | |
![]() | Men hallå allihopa jag menar ju absolut inte att det är okey med sexuella trakasserier och sånt. Rubriken lyder Raggningsfritt. Vissa människor har inte social kompetens att kunna ge en fin komplimang utan skriver sjuka saker om blöjbyten mm. Det jag menar är att istället för att på denna sida ta till sig av en "idiot" som inte vågar visa sig är att bara släppa det o inte göra det till ett problem. Men vet man vem som skriver o trackaserar en så helt klart ANMÄL. | |