Spelrum
Giraffen36
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
24
Inloggade60
Mobilspel
Pågående20 028

Forumkategorier

Användare Inlägg  
limpan__22015-01-09 18:47
Antal inlägg: 2847

Fast det finns väl inget i den texten som säger att de flyr Frankrike? De flyttar till sitt "förlovade land" och jag har svårt att känna något annat för en jude som motiverar sin rätt till en viss plats utifrån vad som finns skrivet i en för honom helig bok än jag har för någon annan som tycker att just dennes heliga bok ger honom rätt. Tramsargument, oavsett urkund!

janne1212122015-01-09 18:58
Antal inlägg: 4722

Du tycker alltså citatet "Jews who reached the conclusion that they have no other country" är problemfritt. Du tror inte att det hela bottnar i en utbredd antisemitism i Frankrike. Samma sak händer ju här i Sverige idag, särskilt i Malmö.
Jag tycker det är djupt tragiskt att någon ska känna att man måste bryta upp från sitt land, som har varit Frankrike i detta fallet.
Din attityd är skrämmande, men inte helt ovanlig när det kommer till judar och opinionen i Sverige.

mz_lzrd2015-01-09 19:38
Antal inlägg: 2498

Limpan, 10 000 judar tycker plötsligt att Israel verkar vara da shit, och emigrerar dit bara fatt det är lite kul med miljöombyte?

Det är ju en teori.

Judar flyttar från Malmö till Köpenhamn numera, för Malmö är farligt för dem. Lärare med judisk bakgrund blir mobbade av både elever och deras föräldrar och rektorn kan såklart inte göra något, för det vore rasism.

limpan__22015-01-09 19:53

Om de flyttar till Israel för att de inte längre kan bo i Frankrike på grund av olika former av trakasserier håller jag med er. Men jag tolkar immigrationsministerns uttalande som att han är nöjd över att de slår rekord och att det är naturligt för judar att se Israel som det enda landet. Något som många judar gjort under en lång tid, så även nu.

Sen måste jag passa på att fråga Rhotheta om han inte är besviken på dessa fegisar som flyr. Syrier som söker sig till Sverige istället för att stanna och slåss för sin sak förtjänade bara spott och spe...gäller de även dessa tiotusen judar som istället för att ta upp kampen viker sig?

limpan__22015-01-09 19:58

Men för att förtydliga, alla former av trakasserier är fel och det är ynkligt hur många som sviker när det bränner till, det finns för många som agerat som rektorn du tar upp. Förhoppningsvis kan vi få ett nyktrare synsätt framöver som tar mindre hänsyn till lättkränkta religiösa.

Stinky Lomax - Ej medlem längre2015-01-09 20:03
Antal inlägg: 158

Muslimerna vill ha ett fungerande samhälle, jovisst det ser vi bevis på nu i Frankrike.

Stinky Lomax - Ej medlem längre2015-01-09 20:06
Antal inlägg: 158

Limpan, det är krig i Syrien då ska dom stanna och slåss, men hur ska Judarna kämpa i ett land där det inte är krig. Skärp dig och sluta spela dum.

janne1212122015-01-09 20:08

Vi kommer aldrig att ta mindre hänsyn till lättkränkta religiösa, jo det förstås kristna och judar kan vi fortsätta att skita i.
Vi är så indoktrinerade och uppfostrade i västmarxistiskt anda (även om dom flesta här kanske inte har någon aning om att dom är just detta), så mitt hopp för de nu levande generationerna och de närmast kommande är litet. I alla fall i Sverige, danskarna har saker och ting lite klarare för sig.

Rhotheta2015-01-09 21:04
Antal inlägg: 4992

Stinky Lomax sade det bra. Du gör dig ofta dummare än vad du är Limpan. Fattar inte varför.

limpan__22015-01-09 21:08

Nog måste det vara enklare att kämpa för sin sak i en välmående Parisförort än i en söndebombad del av Aleppo? Krig är väl den sista utvägen, en kamp kan ju bedrivas på många vettigare sätt. Men vi kan nog släppa det sidospåret, det var ändå inte ett seriöst inlägg från min sida utan mest menat som en ironisk pik till Rhotheta.

Tråkigt att du har en så deterministisk syn på tillvaron janne, jag delar inte heller här din syn utan tycker mig sett en förändring på senare tid där du ganska ofta kunnat läsa ledare i större tidningar som argumentrat emot den flathet som visats från alltför många när det handlar om religiöst grundade krav.

janne1212122015-01-09 21:29

Jag syftar på samhället i stort, där en massmediaelit sätter dagordningen över vad som får lov att diskuteras och uttryckas, och bestämmer var gränserna går.
Dom som inte låter sig konformeras, schavotteras öppet och kallas namn som rasist, fascist, islamofob etc. Detta finns det inte tillräckligt mod i dagens samhälle för att stå upp emot.

Hela resan mot vår passivitet börjar på dagis och följer oss upp genom skolåldern, vi ska passa in i den rådande normen och gud nåde oss om vi avviker från den "rätta" vägen. Nu gäller det att alltid anlägga genusperspektiv på allting annars blir domen hård (jag vill kräkas över denna pseudovetenskap som pådyvlats oss).

Detta leder ju till vår byxångest att tycka nåt annat än vad är som är OK, och vad som är OK har våra journalister bestämt.
Högt till tak i Sverige, jo jag tackar.

Återupprepar, danskarna fattar mer än vi hur man tacklar sådana här saker.

ingson2015-01-09 21:45
Antal inlägg: 4285

Nu föstår jag inte Janne.
Menar du att det är svenskhet? Ett svenskt kulturellt särdrag?
Bör man i så fall inte vara angelägen att bevara der särdraget?

janne1212122015-01-09 21:56

Det är ett svenskt särdrag eftersom det är i detta landet som denna likriktning drivits längst, finns även till viss del i andra västländer också men vi har varit synnerligen adaptiva och utvecklat detta till vår religion (i brist på annan).
Hoppas vid gud att det inte bevaras utan att vi istället lär oss att respektera att folk har olika uppfattningar om saker och ting och att det är helt OK. Om inte annat borde vi ha fattat det med alla invandrare som kommit till landet. Vet att många av dom inte köper denna likriktning, men det lär vi väl bli varse.

Rhotheta2015-01-09 22:42

Om man super sig dyngfull, är det inte bättre att försöka nyktra till än att behålla fyllan, även om fyllo är det ord som beskriver än bäst i just den stunden, ingson?

Limpan. Så fyndigt.
Du tänkte att judarna skulle dra runt i arabkvarteren med uzi, grg och truppminor och ta itu med förföljelserna i stället för att fly? Bra idé. Har du fler?

ingson2015-01-09 23:32

Rhotheta, försöker du med flit missförstå?

Om araber har vissa kulturella särdrag och svenskar har vissa som Janne anger och vi vill bevara svenskheten ska vi väl inte försöka ändrq oss

Rhotheta2015-01-09 23:54

Jag förstod Janne som att vi svenskar nyligen har totalt ändrat vårt särdrag ungefär som ens persinlighet ändras av rejäla mängder starksprit och jag kan inte riktigt säga emot honom. Apropå att missförstå. Han beskriver en tillfällig mental sjukdom. Inte en folksjäl. Rätt eller fel. Han hoppas även på tillfrisknande. Blev det klarare så?

Rhotheta2015-01-10 00:09

Jag misstänker dock att det inte blir något skönt tillfrisknande utan i stället polarisering. Jag har inga idéer om hur man skall få människor att agera smart. Ordna många Darwin awards-jippon, kanske? Dela ut starkströmsverktyg och dynamit till höger och vänster och låta naturen ha sin gång? Troligen blir någon kränkt.

ingson2015-01-10 07:06

Rhotheta
Om vi dvs svenskarna nyligen ändrat ett. nationellt särdrag till det sämre så tycks ett annat nationellt särdrag isf vara att vi till skillnad från danskarna är godtrogna och lättledda, ett särdrag som rimligen inte uppstått huxflux

janne1212122015-01-10 08:52

ingson, läs på lite om Frankfurtskolan och dess kulturmarxism så kanske du också kan dra några slutsatser om hur vi påverkats av denna ideologi, utan att egentligen veta om det.
Denna påverkan har definitivt gått längst i Sverige, danskarna har pga sitt lite mer rebelliska kynne inte gått hela vägen och har därför sluppit många dumheter.

Vi lär oss tidigt att tänka "korrekt" dvs som massmedia vill, och som ex tog jag genusvetenskapen som är det senaste som vi ska tro på och hängiva oss åt.
Fi är en yttring av detta. Vilka andra länder har valt in ett sånt tokparti i Europaparlamentet? Men massmedia gör allt för att ge dom kredibilitet. Dom är tyvärr snart inne i riksdagen också.

Ett annat exempel är vårt generösa flyktingmottagande, utan att bry sig om att kolla om de asylsökande har giltiga skäl.

Detta är bevis på att tokvänstern från -68 fortfarande genomsyrar vårt samhälle och tänkande.

Rhotheta förstod mig helt rätt, går att likna vid en förhoppningsvis övergående mental sjukdom (psykos). Har inget med folksjälen att göra.

janne1212122015-01-10 09:07

I hela detta skeendet har sossarna en stor del av skulden.
Jag vill påstå att grunden till detta uppgivande av allt som heter personlig tyckande har sin grund i folkhemmet. Genom folkhemmet "lärde" vi oss att staten är vår bästa vän och vill oss alltid väl. "Titta vilken trygghet vi fått".
Kanske är det så, men tryggheten har sitt pris och det är det vi betalar nu när vi litar på att staten alltid fattar rätt beslut åt oss, och massmedia backar upp det hela med sina reflexmässiga ryggradskommentarer om hur allt som sker i själva verket är bra.

Ett tydligt ex är "busskapningen" i Östersund där massmedia nu visat att det som skedde var fullt normalt och förklarligt och tom bra, och vi som reagerade negativt var som vanligt rasister.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?