Spelrum
Giraffen37
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
3
Grisen
Böjningslistan
23
Inloggade63
Mobilspel
Pågående19 523

Forumkategorier

Användare Inlägg  
mz_lzrd2016-02-08 10:55
Antal inlägg: 2498

loco: "Vad drar vi för slutsats av det?"

Att det är nånslags konstig slump som gör att krig utbryter i vissa länder men inte i andra? Ungefär som att meteoriter faller ner på vissa ställen på jordklotet men inte på andra?

Du säger emot dig själv. Du har hävdat att tillgång till vapen leder till krig. Tydligen gör det inte det. Då hävdar du att krig beror på någon form av (geografisk) slump + tillgång till vapen.

De enda människor som är inblandade i krig med någon form av ont uppsåt är alltså de som tillverkar vapen. Resten är slumpens verk?

Locomondo - Ej medlem längre2016-02-08 11:03
Antal inlägg: 3768

Mz_lzrd:
Jag skulle jättegärna vilja se in i ditt huvud och se vilket kaos som försiggår där.
Igen, jag fattar ingenting av dina exempel, vad du menar eller vad det är du svarar på??

Rhotheta2016-02-08 11:21
Antal inlägg: 4992

Bra drag att kalla en erfaren läkare kaotisk.
Mz_lzrd är lätt att följa och helt koherent.

Angående kullager är de en mycket viktigare militär komponent än ett enkilt litet vapen som carl-gustaf.

www.ehs.org.uk/dotAs...df 8b04.pdf

Rhotheta2016-02-08 11:25

"Jag antar att det är av samma anledning som långt, lååååångt ifrån alla flyktingar som kommer hit, muslim eller ej, begår brott?"

Jag förstår din tanke och den har en poäng. Skillnaden är att om vi stryper införseln av flyktingar, uppför helt just de extra brott som du pekar på. Det kommer inte någon annan flyktinggrupp i deras ställe och fyller upp brottsnischen. Den expanderar med varje tusental flyktingar.

Exporterar vi inte vapen, däremot, fylls vår nisch upp av någon annan och det cirkulerar precs lika mycket vapen och flyktingar. Där haltar din jämförelse.

Locomondo - Ej medlem längre2016-02-08 12:35

Om du stryper inflödet av flyktingar så slutar ju inte brott begås i Sverige. Vilket är syftet med att strypa inflödet.
Brott kommer fortfarande begås, av svenskar.

Mengele var också läkare. Skulle det vara nån slags garanti för att det inte är kaos i huvudet?
Hon kanske är bra på skära i folk, men inte lika bra på att hålla en sansad diskussion och komma med relevanta exempel. Snabba likes däremot verkar funka som dopamin...

Locomondo - Ej medlem längre2016-02-08 12:36

Järn är också en viktig ingrediens i vapen....för att hålla diskussionen på en Rhotheta-nivå.

Suck....

micro1132016-02-08 12:40
Antal inlägg: 17540

Locomondo
Nej, det är inte av samma skäl som konflikter inte uppstår i Schweiz och Danmark -- de uppstår inte där för att människor inte är lika konflikt benägna där helt enkelt ...

Vad är skälet till att det ser ut som det gör i den muslimska världen?

micro1132016-02-08 12:42
Antal inlägg: 17540

Locomondo
Färre brott kommer att begås i Sverige om vi stryper tillförseln av hitkommande ... Däremot blir det inte färre krig bara för att Sverige slutar exportera ...

Förstod du verkligen inte den skillnaden.

Locomondo - Ej medlem längre2016-02-08 13:41

Vilken är den muslimska världen?

Locomondo - Ej medlem längre2016-02-08 13:42

Jag tror inte du riktigt förstår hur världen ser ut micro. Världen utanför din bittra internet-uppkoppling...

popsomfan2016-02-08 14:09
Antal inlägg: 74

Intressant hur sverigevännerna utgår från artiklar dom läst på friatider/nyatider som om dom vore fakta när det i själva verket är plojnyheter. För övrigt, att Schyffert som komiker är mer påläst i ämnet än samtliga politiker och 99% av stollarna härinne säger en del om det politiska klimatet. Ett klimat där hat och propaganda frodas. Därav Sd´s framgångar. Jag säger inte att folk som röstar på SD är idioter, bara lata och trötta. Men om man är trött på politik så är en demonstrativ röst lika kreativ som en käftsmäll under en debatt. Dvs inte alls. Sedan finns det självklart dom som beskrivs av Schyffert som känner sig träffade, just dessa skriar alltid högst. Och märks mest, tyvärr.

liminal - Ej medlem längre2016-02-08 14:13
Antal inlägg: 1697

Rt,

Som sagt, jag har frågat vilka grupper du menar har genetisk samhörighet och hur den ser ut för att försöka förstå vad du menar. Jag har samhörighet med gruppen homo sapiens.

janne1212122016-02-08 14:28
Antal inlägg: 4722

Sverigevänner, skulle det vara ett skällsord?
Vad ska man då kalla er andra?

Schyffert kan ingenting om detta, han uttalar sig bara för att få hyllningar av kultureliten.
Tyvärr för honom, men lyckligtvis för oss alla andra, verkar Schyffert, popsomfan, loco, liminal och Nora nu tillhöra en försvinnande skara av folk som inte inser konsekvenserna av sitt handlande.
Ju färre ni Sverigefiender blir, desto bättre för landet.

Rhotheta2016-02-08 14:36

liminal

Germaner har genetisk samhörighet. Det finns byar på Sicilien som har det. Hankineser. Inuiter. Ashkenazijudar. Ö-bor på västkusten. Irländare. Slaver.

Att du inte skulle vara genetiskt bunden till några folkgrupper av något slag verkar ytterst udda, med tanke på hur barn kommer till.

liminal - Ej medlem längre2016-02-08 14:48
Antal inlägg: 1697

Hur ser den samhörigheten ut?

Rhotheta2016-02-08 14:57

Locomondo.

Precis. Export av stål vore också krigsdrivande om det vore så att varje du orsakar en konflikt för att du tillhandahåller en ingrediens som är fullt utbytbar mot något annat. Vi direkt export till länder (även med hjälp av bulvan) under total blockad kommer saken i ett annat läge.

Och du får bestämma dig för om invandringen innebär en ökande brottslighet eller ej. Menar du inte det, var det en helt irrelevant parallell.

Rhotheta2016-02-08 15:08

Liminal

Det är ytterst varierande. Samhörighet kanske inte är ett perfekt ord. Sammanlänkning. Inte minst genom en gemensam språklig historia, men ofta också tankefigurer, matvanor, gemensamma värderingar, beroende på var och vilken upplösning du studerar.

Om du har sådan historia kommer det att ha satt spår i ditt genom. Det finns tester som gör små stickprov här och där och med viss sannolikhet kan berätta för dig din bakgrund om du nu är totalt utan kunskap om den.

Locomondo - Ej medlem längre2016-02-08 15:52

Rhoth: Om fler tillverkar och säljer vapen så spelar inte det någon roll menar du? Det totala antalet vapen och tillgången till de är konstant?

Detsamma gäller dock inte flyktingar i Sverige. Där gäller devisen "ju fler, desto fler brott".
Glasklart....

Rhotheta2016-02-08 16:09

Just det på båda. Antal vapen bestäms av efterfrågan, vilket du kan läsa i mitten av s. 166

Sedan har du ju väldigt svårt att acceptera att brotten ökar om man fyller på med män utan arbete och utbildning i utanförskapsområden och med familjemönster från tusentals år av krig, där ens landsmän är engagerade i just brottslighet och rivaliserande klaner tävlar om dominans. Där kan jag inte hjälpa dig.

mz_lzrd2016-02-08 16:15
Antal inlägg: 2498

popsomfan, kom med i matchen. Om det är folk här du kallar sverigevänner (ett nedlåtande epitet, men jag förstår dig, att kalla folk rasister är ju så ...2014, liksom), så kan jag försäkra dig att det inte länkas här till någonting som enbart rapporterats i Avpixlat eller Friatider. Det är inte därifrån diskussionsunderlaget i den här tråden och den andra om flyktingsituationen kommer, vilket har visats om och om igen. Jag har t o m blivit anklagad för att hämta stoff från Avpixlat när min källa var Sveriges Radio! Så du är förvisso inte ensam om att ha fördomar, men om du tittar lite tillbaka här i diskussionerna så ser du att du lugnt kan avskriva dem.

Om du väljer att inte titta tillbaka i betapetdiskussionerna i det här ämnet, så menar jag inte att du är en idiot för det. Bara lat och trött.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?