Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 2 |
Mobilspel
| Pågående | 19 365 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| E_Cantona | 2008-04-12 11:43 | |
![]() | Menade i början att du studerar till ett bra jobb... | |
| sebbe333 | 2008-04-12 12:16 | |
![]() | Jag förstår inte varför så många surar över att de får betala mycket i skatt. Vad ska ni ha alla pengar till? Förstår ni inte hur bra ni har det i Sverige? Lycka är relativ. Ni jämför er nuvarande levnadsstandard med den ni skulle kunna ha om ni betalade mindre skatt. Men vad skulle ni ha pengarna till? Ni är hjärntvättade av det kapitalistiska systemet? Jag lever på ca 5000kr om månaden(inklusive hyra) och är nöjd med min tillvaro. | |
| Ballerina | 2008-04-12 13:13 | |
![]() | sebbe WORD! Man blir så jävla uppstressad av allt man "måste" ha för att bli lycklig. Köpa köpa köpa köpa. Man ska inte kunna tycka att man är snygg utan det finns alltid massa saker man ska köpa för att bli snygg. Ok jag är inte helt perfict själv. Jag sminkar mig lite då och då och köper snygga kläder, men det få inte bli så överdrivet att det blir ett måste. Man ska kunna gå osminkan i mjukis utan att känna sig ful. Allt handlar bara om att förändra sig helta tiden istället för att se till det man har. Bara för att folk ska köpa lycka. | |
| Tears_of_god - Ej medlem längre | 2008-04-12 16:04 | |
![]() | Jag fortsätter givetvis gå blåsippans väg därför att jag har sverigedemokraterna i mitt hjärta! SD evigt trogen! | |
| E_Cantona | 2008-04-12 16:42 | |
![]() | Handlar inte om va man måste ha för att bli lycklig...handlar om varför man ska betala mer bara för man har tjänat mer...har som sagt va inget emot att betala skatt...men skulle vara glad om jag fick betala 30% istället för 45% vilket är fallet... Och detta beroende på att jag är duktig på mitt jobb, uppmuntrande eller inte??? | |
| Ballerina | 2008-04-12 18:29 | |
![]() | E_C De flesta är nog duktiga på jobbet. Men visst ska man tjäna mer på en lång utbildning. Jag arbetar som vårdare och tjänar mer än vissa sjuksöterskor, trots att jag inte har nån utbildning. Lite konstigt kanske. | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-04-12 18:39 | |
![]() | M | |
| E Solu - Ej medlem längre | 2008-04-12 18:42 | |
![]() | För att inte tala om bibliotekarier och arbetsterapeuter, de två bottenplaceringarna på listan över de sämst betalda yrkena i förhållande till utbildningens längd. | |
| Morristown - Ej medlem längre | 2008-04-12 19:40 | |
![]() | Det "blåaste" jag röstat på är socialdemokraterna. Röstar alltid på V i valet i Stockholm. I riksdagsvalet brukar det bli S. | |
| Rosö | 2008-04-12 20:52 | |
![]() | Inget som har med högern i alla fall!!Blir nog socialdemokraterna eller vänstern nästa gång,somalla gånger förr:)Hoppas på att moderaterna går ifrån makten tidigare än vad som är menat.Är halvtids pensionär,och börjar bli orolig för att de ska få för sig att jag ska orka med heltid vilket är helt omöjligt!!!Blir orolig bara på tanken att det kan hända!! Tyvärr är det så att de som har lite pengar redan nu får ännu mindre...Känner mig som en liten skit som inte är värd någonting med deras nya system.Jobbar skitbra på 50% men mer fixar jag inte,och mer blir det inte direkt i plänboken för det.Nej.bort med moderaterna o deras allianserade. | |
| The_Viking | 2008-04-12 23:28 | |
![]() | Jag måste bara säga detta. Trots att vi totalt mobbade ut dVb i denna tråd tidigare så måste vi ju ge henne cred för att hon står för vad hon tycker trots anstormningen här och för att hon har utbildat sig och gör rätt för sig. | |
| mr Bajen - Ej medlem längre | 2008-04-12 23:34 | |
![]() | Det var det dummaste jag har hört, varför skulle hon INTE stå för vad hon tycker? | |
| y not | 2008-04-12 23:39 | |
![]() | e det en mobbtråd detta? | |
| ChEeZdOoDlEs - Ej medlem längre | 2008-04-12 23:39 | |
![]() | Fast jag står inte alls för vad jag skrivit i denna tråden. | |
| mr Bajen - Ej medlem längre | 2008-04-12 23:43 | |
![]() | Ajabaja! | |
| illiterate - Ej medlem längre | 2008-04-13 00:40 | |
![]() | Jag sitter, ty salig är den som sitter. | |
| y not | 2008-04-13 01:00 | |
![]() | lägger mej pladask | |
| Snoosy | 2008-04-13 01:25 | |
![]() | veggie_d, jaså. ja du verkar ju känna till vad som händer bakom kulisserna. Det är mer än vad jag vet! Jag syftar nog mer på vad som håller på att hända. Hyresrätter görs om till bostadsrätter. Vilket i slutändan kommer att trissa upp priserna. Apotekmonopolet är här på näst. Vilket kommer sluta med att högkostnadskortet kommer slopas i slutändan. Tycker synd om människor som måste ha dyr medicin till vilket pris som helst! Privatisering leder till dyrare priser av allt. Det säger säg självt. Har man ett företag så vill man ju tjäna så mycket som möjligt. Billig arbetskraft som innebär att det i framtiden är svårt att veta om man blir omhändertagen av kunnig personal. Inte samma koll på vad vi får i oss i medicinväg etc... Det finns mycket som socialdemokraterna inte lyckats bra med. Men dem skulle aldrig sälja ut hela samhället för det. Att vin&sprit sålts ut är ju enbart korkat. Vi hade kultur i den del av märkena. Vi tjänar knappast nånting på det i längden. Samma gäller om vi säljer ut andra delar! | |
| Watchman | 2008-04-13 02:02 | |
![]() | Socialdemokratiska Aretarpartiet. | |
| veggie_d | 2008-04-13 02:13 | |
![]() | snoosy. Tja.. vi får väl enas om att vara oense då. Jag är av uppfattningen att staten över huvud taget inte ska ägna sig åt att äga och driva företag, så i mitt tycke är det alldeles utmärkt att de säljer V&S. Och apoteksmonopolet får gärna försvinna igår. | |