Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 156 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rultatultan | 2013-06-27 22:14 | |
![]() | @nulltj Så rätt så! | |
| ingson | 2013-06-27 22:25 | |
![]() | Jo rultatultan, att du har uppfattningen att gud ÄR och gör som han vill och att du inte kan påverka guds handlingar har jag förstått. Det är inte det jag vill diskutera nu. Vad jag inte förstår att du dyrkar och högaktar den bibelfigur som kallas gud och som ser till att en massa folk dör. (Det som vanligen kallas att mörda) | |
| stuvelsberg | 2013-06-27 23:57 | |
![]() | Det är ok att mörda om man är gränslöst god, det argumentet missade t.ex. breivik, men så blir han inlåst också. Dålig advokat troligen. Men det bästa av allt är väl att det inte är någon motsättning Gränslöst god och att mörda,hota och skrämmas, nja det är ju ingen motsättning, det s.k. teodiceproblemet absolut ingen motsättning, kan bero på att han,för det är väl en han?,inte kan språket eller inte förstår innebörden, ja, man vet inte vilket bara att det inte är guds problem. | |
| Rultatultan | 2013-06-28 00:19 | |
![]() | @ingsin Jag ser det inte som att han "ser till" att någon dör. Åter tillbaka till syndafallet. Döden är en konsekvens av synden. Vi lever i en fallen värld. Döden finns här - det är ett faktum som ingen kan göra något åt. Just nu. Jag tror inte Gud tänker "Nu ska vi se till att XX dör." Jag tror han tänker (om Gud tänker?) "Vad sorgligt att världen inte fick vara så som jag skapat den. Nu dör XX. Jag tar emot honom om han vill komma till mig." Förstår du hur jag tänker? | |
| Claysune | 2013-06-28 00:53 | |
![]() | Det ser ut som om dem som inte tror att Gud finns talar mest om Gud i alla fall. Det är nämligen så att han som inte finns, finns ändå och söker alla för att ta emot hans erbjudande genom hans Son Jesus Kristus. God natt på er alla. Med vänlig hälsning. c-s | |
| Rultatultan | 2013-06-28 01:01 | |
![]() | @ingson Kan tillägga att ibland förstår jag inte heller. But I can't help myself! :) | |
| kajix | 2013-06-28 02:11 | |
![]() | jag tycker det är ok att människor dör av ålder eller skada. det är värre när gud (den svartsjuke) mördar någon. speciellt när skälen (i bästa fall) är något bisarra... | |
| siwu | 2013-06-28 03:44 | |
![]() | Nu är vi i Gt och rotar! Gud fick nog av eländet och sände sin son Jesus för att ta på sig alla människors synd genom att dö på ett kors. Han segrade över döden genom att uppstå. Detta ska ni tro på om ni så envist håller fast vid att det som står i Gt är sant. Jesu död och uppståndelse finns att läsa i gt, kan inte bibelstället i huvet.... Gäsp JESUS, fokusera på Jesus så blir mindre ångestfullt. | |
| SämstpåBeta | 2013-06-28 05:24 | |
![]() | För mig är Jesus enbart ångest! Löjlig martyr i klänning, svår att ta på allvar! | |
| Rultatultan | 2013-06-28 06:22 | |
![]() | @siwu Det går dock inte att bortse från GT. Gud är trots allt den samme idag som han var i går. | |
| siwu | 2013-06-28 07:10 | |
![]() | Rultan, ja Han är densamme, men det blev enklare att närma sig Gud iomed Jesus. Gud visar godhet i gt med, men man finner det man söker. | |
| stuvelsberg | 2013-06-28 07:20 | |
![]() | Man kan inte närma sig nåt som inte finns annat än i fantasins värld, gud är en illusion. | |
| siwu | 2013-06-28 09:39 | |
![]() | Ja det är din åsikt, det har vi förstått. Mina erfarenheter säger att de som får ångest, blir oroliga av namnet Jesus är fyllda av onda andar. Hoppas sämst på beta skojar. | |
| stuvelsberg | 2013-06-28 09:44 | |
![]() | Det skulle förutsätta att det finns andar vilket inte finns nåt bevis för så den åsikten blir meningslös. | |
| siwu | 2013-06-28 10:02 | |
![]() | Åh, du var en lustig en, sitter här o förundras. De flesta tror ju ändå på andevärlden. Många har haft upplevelser som är svåra att bortförklara. Spöken alltså. Nu tänker jag inte på vad de visar i tv utan vad de jag känner sett och hört. | |
| stuvelsberg | 2013-06-28 10:07 | |
![]() | Att det finns personer mottagliga för psykoser och fantasier ligger ju naturligtvis utanför den logiska avsaknaden av bekräftelse, totalt ointressant. Skulle det utgöra kriteriet för styrkebesked hamnar vi i det fullständigt oförnuftiga.Om man tar till sig allt förnuftigt övervägande av allt vi kan veta samt allas argument oavsett för eller emot en gudomlig existens överväger det med råge att inse att gud är skapad av människan och inte tvärtom, därav alla motsägelser och oförnuftiga budskap etc. Sen att det finns dom som okritiskt vill tro är irrelevant. | |
| Rultatultan | 2013-06-28 10:46 | |
![]() | @siwu Du skrev: " Han är densamme, men det blev enklare att närma sig Gud iomed Jesus. Gud visar godhet i gt med, men man finner det man söker." Absolut. Ja och ja! Men känns inte Gud liksom lite ilsknare i GT? | |
| Rultatultan | 2013-06-28 10:48 | |
![]() | Apropå spöken! Andar och demoner läser vi ju om i bibeln lite här och var. Men finns det belägg för det vi kallar spöken? Gengångare? Själar som stannat kvar eller kommer tillbaka? | |
| kajix | 2013-06-28 10:48 | |
![]() | de flesta jag känner till tror inte på andar. | |
| ingson | 2013-06-28 10:49 | |
![]() | "lite ilsknare" rultantultan? Är det inte en kratfig underdrift? | |