Spelrum
| Giraffen | 26 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 16 |
| Inloggade | 43 |
Mobilspel
| Pågående | 19 170 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-06-28 13:42 | |
![]() | Du kallar själv människor för troll. Men då är det ok? | |
| Gunilla _ | 2013-06-28 14:03 | |
![]() | Rultatultan; framgår det inte väldigt tydligt i bibeln vem Gud är? Varför citera bibeln till höger och vänster när det passar men blunda för (och "förtränga") när det inte passar? (Som jag ser det så är gud uppfunnen av människan för att hålla folket i styr och (guds)fruktan. "Uppföden edra barn i Herrens tukt och förmaning." Ef. 6: 4) | |
| stuvelsberg | 2013-06-28 14:05 | |
![]() | Det finns väl ingen som gör anspråk på att veta vem gud är? än mindre hur han är?? Jag hoppas verkligen ni skämtar!!!!!!!!!!!!1 | |
| Rultatultan | 2013-06-28 14:22 | |
![]() | @LittleStalin Ett troll är ett troll är ett troll. Det tror jag du också vet. Tror inte förklaring på vad ett forumtroll är behövs. Faktiskt. @Gunilla You tell me? Vem är han? Bibeln läses av mänskliga ögon - och vi gör alla tolkningar. Gud för mig ser inte ut som Gud gör för Herr Svensson neråt gatan - fast vi råkar vara medlemmar av samma församling. | |
| Rultatultan | 2013-06-28 14:23 | |
![]() | @Gunilla Vet inte riktigt vad du menar med att citera bibeln. Inte överdrivet många bibelcitat i den här tråden vad jag har sett. Personligen är jag inte direkt bibelsprängd - vilket tack och lov inte är en nödvändighet för frälsning. Puh! | |
| Gunilla _ | 2013-06-28 14:51 | |
![]() | Ja inte förstår då jag hur det kommer sig att man så lätt kan misstolka det negativa i bibeln men det har väl med det där blundandet och förträngandet att göra. Gud är ju god och det som, svart på vitt, står i bibeln om det motsatta - det finns det ju tusen sätt att förvränga till guds fördel (det är ju ändå alltid människans fel ;)). Ack, tänk om det ändå vore så enkelt i det verkliga livet... ;) | |
| stuvelsberg | 2013-06-28 16:01 | |
![]() | Gunilla är en klok och förnuftig person, tänk om det funnits fler vad härligt!! | |
| Rultatultan | 2013-06-28 18:14 | |
![]() | @Gunilla jag förstår fortfarande inte vart kommentaren om alla bibelcitat kommer in. Kanske menade du generell och inte i tråden? | |
| Kuralo | 2013-06-28 18:46 | |
![]() | Bibeln är ju som sagt skriven för väldigt länge sen, språkbruket är ju därefter. Man behöver vara lite öppen och inte nagla fast varje ord och betydelsen av det. Gör ni så om ni läser en roman? Då måste det ta väldigt lång tid... Betänk vad du läser , use your imagination . Men om man redan från början bestämt att jag är ateist och jag förkastar det här, då blir det bara konstigt när ni citerar Bibeln. Rycker en mening här eller där, då har ni ju inte förstått heller. Återigen så får vi se hur stuvelsberg fördummar oss allihop med få undantagna. Ja, vad kan man säga mer... | |
| kajix | 2013-06-28 18:54 | |
![]() | det blir lika konstigt när man bestämt sig för att vara kristen och ska tolka allt välvilligt. | |
| Gunilla _ | 2013-06-28 19:12 | |
![]() | Rultatultan; åtminstone ett par skribenter har citerat friskt - det är nog det flera har hakat upp sig på - var är det egna tänket liksom? Kuralo; du gör ju precis samma sak fast du förskönar allt. Jag misstänker att jag är en av de som kommer att bli minst besviken den dag jag dör. | |
| Rultatultan | 2013-06-28 20:26 | |
![]() | @Gunilla Oh....de citaten måste jag ha missat. Selektiv perception eller nåt ;) Man ser vad man vill se - eller är bekant med att se. Är ingen hejare på bibelcitat själv tyvärr. | |
| Kuralo | 2013-06-28 21:13 | |
![]() | Jag förskönar verkligen ingenting. Kan vara rätt klarsynt och aningen pessimistisk när det kommer till detta livet o ch mänskligheten i stort. Men vi är alla olika och vi ska ju inte heller glömma att det var och en av oss har i ryggsäcken påverkar ju våra ställningstagande också såklart. Jag hoppas att energin fortsätter efter detta livet precis som jag tidigare beskrivit, jag tror inte att någon av oss kommer att brinna i helvetet oavsett vad vi bestämmer oss att tro på. Gud är större än så. | |
| stuvelsberg | 2013-06-28 22:02 | |
![]() | Vid en intervju för 13-14 år sedan så svarade Georg klein, läkare ocg författare angående gudstro,"han är så elak den där guden att hans enda ursäkt är att han inte finns". JA han var klarsynt han. | |
| siwu | 2013-06-28 22:15 | |
![]() | C.S Lewis, författare till över 40 böcker, några har blivit film. Övertygad ateist var han men efter ett samtal med sin gode vän Tolkien blev han kristen. Han var sannerligen klarsynt och rikt begåvad! Hans Narnia böcker med lejonet Aslan vittnar om en trygg tro. Han har även skrivit boken "Kan man vara kristen" och Brevskola från helvetet, typ, ungefär. | |
| stuvelsberg | 2013-06-28 23:25 | |
![]() | Han är ett exempel på hur det kan gå när man mister förståndet, händer en del beroende på oftast olyckliga livsöden. Det som är kärnan är fortfarande och kommer alltid att så vara, en gudstro kräver blindhet vilket betyder oförnuft, inga problem för den enskilde utan fortfarande konsekvenserna av religionen. Och det p.g.a. en tro? Skrämmande att inte folk inser det, inger inget hopp om människorna direkt. | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-06-29 00:17 | |
![]() | Siwu, jag rekommenderar dig att läsa "ja till liv" av liv strömquist. | |
| Rultatultan | 2013-06-29 00:22 | |
![]() | @Little'Stalin Vad handlar den om? Söker mer sommarläsning! | |
| 125478 - Ej medlem längre | 2013-06-29 00:40 | |
![]() | www.bokus.com/bok/97...ui sts-abc/ | |
| LittleStalin - Ej medlem längre | 2013-06-29 00:52 | |
![]() | Du får läsa och begrunda, rultantultan. Jag tycker det är så tråkigt att ni tragglar och följer denna gamla bok. Det finns så mycket annat viktigare vi måste ta hänsyn till och följa. | |