Spelrum
| Giraffen | 20 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 8 |
| Inloggade | 28 |
Mobilspel
| Pågående | 19 161 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Rultatultan | 2013-06-29 01:42 | |
![]() | @125478 Tack! Verkar som det kan bli trevlig läsning :) @LittleStalin Får se om det är så mycket att begrunda - men det verkar som en rolig bok :) Och du behöver inte kalla mig Ni. Det går bra att säga du ;) Själv tycker jag det är tråkigt att det finns så många som INTE tar sig tid att kika i bibeln då och då. Man behöver inte traggla. | |
| siwu | 2013-06-29 06:13 | |
![]() | Alltså denna tråd handlar om bibeln, kristen tro! Är det konstigt då att vi återvänder dit? Starta en tråd om Paulo Coelho så kan vi disskutera hans verk, jag har läst hans böcker. En tråd om hundar ska väl inte handla om marsvin?? Ni blir pinsamma i era försök att göra andra dumma | |
| stuvelsberg | 2013-06-29 06:17 | |
![]() | Nej siwu, det är inte konstigt, håller med, det är ju det jag försökt hela tiden och dom som lämnar ämnet behöver man ju inte ens bemöta, upptar onödig tid och utrymme. | |
| Claysune | 2013-06-29 19:55 | |
![]() | Grunden för denna tråd är "vägen sanningen och livet" hämtat från Bibeln som är Guds ord . Jag håller mig till det, och så förblir det trots alla försök till att få mig att ändra mig. | |
| kajix | 2013-06-29 20:06 | |
![]() | du skriver i trådstarten att jesus utplånade all synd. gäller det även arvssynden? | |
| ingson | 2013-06-29 20:30 | |
![]() | Din inställning förvånar och skrämmer mig en smula claysune. Du har alltså vissa (veklighets)uppfattningar som du är övertygad om att du inte kommer att ändra på oavsett vilka fakta och resonemang som föreläggs dig. En sådan inställning är tvärtemot min | |
| Kuralo | 2013-06-29 21:17 | |
![]() | Om man har en starkt grundad tro på Gud så behöver man inte tänka på huruvida nya fakta eller olika diskussioner framkommer eller inte. En övertygelse om Guds existens överger man inte på dessa grunder. Jag tycker att det är ovidkommande om det skulle framkomma en rapport om Att nya rön visar att Jesus inte funnits osv, att det skulle vara en uppdiktad historia, precis som många icke troende anser. I grunden så bekymrar det inte mig egentligen. Ledsen om jag retar upp några men så är det. | |
| Gunilla _ | 2013-06-29 21:24 | |
![]() | Retar upp är väl fel uttryck att använda, men nog tycker jag att det är både nedslående och väldigt märkligt. Jag har frågat tidigare; vad är skillnaden mellan att tro på gud och ulliga eller färgglada figurer från yttre rymden? Jo, i ena fallet är man fullt normal, i andra färdig för den vita jackan som knäppes på ryggen. Varför liksom..? | |
| siwu | 2013-06-29 21:38 | |
![]() | Om miljontals tillbad och trodde på dessa rymdisar kanske det skulle räknas som normalt! Men så illa är det väl inte för dem som tror på rymdisar? Jag tror det finns mer liv ute i rymden. Jag tror att Claysune levt ett långt rikt liv i olika världsdelar, han har stött på olika religioner och kulturer. Jag tror att han efter sina livserfarenheter kommit fram till att Jesus är sann och att tryggheten o framtiden finns i Honom. | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-06-29 21:39 | |
![]() | Du frågar och ger ett svar men väntar ändå på ett svar? konstigt.... | |
| Porla - Ej medlem längre | 2013-06-29 21:40 | |
![]() | Var till gunilla. | |
| Gunilla _ | 2013-06-29 21:46 | |
![]() | Jepp. Trodde folk skulle fatta... | |
| Rultatultan | 2013-06-29 22:18 | |
![]() | @Gunilla Skillnaden är gränslöst stor: tron på utomjordiskt liv (om det var det du syftade på), jultomten eller smurfar under min säng (som för övrigt är damtussar som kallas för änglatofflor!) och tron på Jesus Kristus skiljer sig i det att tron på en Frälsare är livsförändrande på ett enormt stort plan. | |
| Rultatultan | 2013-06-29 22:19 | |
![]() | @Gunilla Sen kan man kalla alla kategorierna för knäppa, psykotiska eller redo för hispan om man vill. Det förändrar inte det faktum att Jesus Kristus påverkar människor betydligt mer än en ev. tro på Mr Tickles! | |
| Kuralo | 2013-06-29 22:40 | |
![]() | Gunilla; Jag säger inte att man är färdig för typ tvångsvård om man tror på vettrar, småfolk o D eller utomjordingar också för den delen. Vet folk som tror på devor. Det är helt okej för mig även om jag inte håller med. Men skillnaden är ändå glasklar med en jämförelse med Gud. Fast jag vet din ståndpunkt och jag accepterar den :) | |
| chupa - Ej medlem längre | 2013-06-29 23:13 | |
![]() | Tomten påverkar barn betydligt mer än en ev. tro på mr tickles... vad betyder det? | |
| ingson | 2013-06-29 23:25 | |
![]() | Att claysune mår bra och trivs med sin tro är bara glädjande Fast det som skrämmer mig i claysunes inställning är att han inte under några omständigheter kan tänka sig att ändra den. Faktiskt väldigt lik den övertygade marxist-leninister har som jag diskuterat med. Kuralo förefaller inte vara lika rigid. Vore intressant att veta om rent hypotetisk finns något som kunde få hen att överge sin gudstro | |
| Claysune | 2013-06-30 01:51 | |
![]() | Hej Ingso,: Jag vet inte om det finns något som kan göra att jag överger min Gudstro. även om tron inte är alltid så stark. Det jag upplevt av Guds under i mitt liv skulle ta många sidor att skriva ner. Fast jag idag har lite krämpor här och där tvivlar jag inte på Guds helande kraft. hoppas du har det bra och mår bra. Med vänlig hälsning. c-s | |
| kajix | 2013-06-30 08:27 | |
![]() | det jag upplevt av guds under behövs inget papper för att skriva ned. eller vänta... tsunamin koncentrationslägren bussen i turkiet ussa det här kommer att bli en lång lista! | |
| siwu | 2013-06-30 08:50 | |
![]() | Det där var inte Guds under..... | |