Spelrum
| Giraffen | 9 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 2 |
| Inloggade | 11 |
Mobilspel
| Pågående | 19 973 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| upa - Ej medlem längre | 2008-05-21 17:11 | |
![]() | dyslekso, nu gjorde du mig envis och bråkig. Jag sa att det inte BEHÖVER kopplas till utseendet men att det gör det är en annan sak. Sen ångrade jag mig att jag sa att skönhet inte gör det eftersom det handlar om hur jag personligen uppfattar det begreppet. Klart slut :) | |
| KARR0 | 2008-05-21 17:19 | |
![]() | Så egentligen delar vi samma åsikt Dyslekso. Egentligen är det just bara det jag uttryckt, att jag inte förstår varför min pojkvän (om jag nu hade haft nån) nödvändigtvis måste prenumerera på tidningar med utmanande, sexiga tjejer på och i när han har mig, och att jag hade jämfört mig med dessa tjejer. Har aldrig uttryckt att dessa tidningar borde förbjudas eller att folk som läser de är dumma i huvet och borde skjutas... | |
| Ballerina | 2008-05-21 17:34 | |
![]() | Jesus vad folk skriver. Body building är till väldigt stor det extremt ohälsosamt, attans att jag inte hann ta upp det innan någon frågade "varför man inte bryr sig om dem" Det jag stör mig mest på vad det gäller utvik så är det attityden kring folk som tittar på tjejerna, man ser dem som korkade bimbos och man strävar efter att framställa dem som just det. Visst jag kan tycka att det är ganska idiotiskt att ställa upp i en sådan tidning med tillhörande intervju, men ser ner på tjejerna gör jag verkligen inte. Jag stör mig inte på deras utseende eftersom jag anser att min kropp är minst lika snygg möjligtvis snyggare :P | |
| KARR0 | 2008-05-21 18:17 | |
![]() | Nu kastar jag in handduken gällande denna diskussionen... Go Ballerina! Kan inte skryta med en så fin kropp tyvärr som du kan men jag vet att jag ändå är väldigt både snygg och vacker och det får jag höra ofta! =) Hoppas du kommer och hälsar på mig i mitt hus i skogen nån gång! Jag är nog bättre på att spela beta än att diskutera så är det någon som är sugen på en match? =) | |
| Ballerina | 2008-05-21 18:25 | |
![]() | Karro Du ska vara stolt över ditt utseende även om det kanske inte är det viktigaste här i världen, hör hellre att jag har nåt fint på insidan :D. Det gör jag så gärna så, jag kan hjälpa dig med potatisen, kanske får odla lite blå kongo? ;) | |
| Dyslekso | 2008-05-21 18:57 | |
![]() | upa: du får ursäkta mina klumpiga tolkningar.:) | |
| Forticert | 2008-05-21 22:15 | |
![]() | Karro: Om du har en kille och tydligt talar om för honom att du inte gillar att han tittar i de nämnda tidningarna, men han ändå gör det, då är det mycket respektlöst mot dig. Det har ingenting med innehållet i tidningarna att göra utan enbart att han utför en handling som han vet får dig att må dåligt. Bara för att en kille tittar på bilder på halvnakna tjejer betyder inte det att han jämför dem med sin flickvän och önskar att hon vore som de på bilderna. Nakna kroppar, på bild eller i verkligheten, drar alltid blicken till sig, kanske för att det är lite tabu och förbjudet att visa sig naken, eller för att en naken kropp ,oavsett utseendet, signalerar sex och riktar sig till reptilhjärnan som har artens fortplantning som huvudmål. Att en kille tittar på porr betyder inte att han inte tycker om sin flickvän som hon är. | |
| DryBones - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:33 | |
![]() | på tal om pojkvänner, porr, ideal, magasin och utseende: hade jag en pojkvän som var torsk på porr skulle jag tappa intresset för honom av den anledningen att det vore en demonstration av dålig smak. mastuerberade han till nakenbilder av typ louise brooks skulle jag däremot tycka det var helt okej. personligen tycker jag inte att slitz, moore och liknande tidningar har intressanta artiklar eller konstnärliga/snygga bilder. att dom sen objektifiera kvinnokroppen är en annan femma och en sak som jag tycker att tidningar riktade till kvinnor också gör. det är så tröttsamt att allt ska handla om sex. går människor på riktigt runt och eftersträvar att se sexiga ut? om nån såg på mig och direkt blev helt överglad i byxan skulle jag ärligt talat tycka det var ganska så äckligt. och jag skulle se det som ett totalt stilmässigt failure. inget svar på den urspringliga frågan, jag vet, men tråden har ju ändå svävat ut, lite oundvikligt med detta ämne kanske. | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:49 | |
![]() | Nu va ju inte diskutionen om vad tidningen påverkar osv..utan vilken som va bäst..inte sant? Att en tidning med halvnakna tjejer kan påverka någon så mycket är tragiskt, gansk aotäckt också för den delen.. Sätt dig och kolla på tv;n..vad finner du där? Naket och sex... VÄRLDEN ÄR SÅDAN! God, can we just breath?.. De som har dålig självkänsla och blir upprörda pga SLitz osv, kan ni inte bara ta och prata med någon, det finns folk för sånt här, psykologoger, kuratoror och annat folk säkerligen... | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:55 | |
![]() | KARR0 2008-05-21 15:25 Jag är dessutom väldigt fylld av dubbelmoral för hade jag haft en kropp som får männen att dregla så hade jag säkert också vikt ut mig Haha, så bara för man har en fin kropp och ser bra ut, så måste man vika ut sig? Det är ju just detta som är grejen, du tror på fullt allvar att tjejerna ser ut så när de vaknar... Dem är ju retuscherade till max, tusen lager smink och rätt ljus så att allt ska se 10ggr bättre ut, olja för att få kroppen att se så perfekt ut osv.. KIllar vill inte ens ha en sån tjej, jo, kanske för en natt eller flera nätter..men knappast någon tjej de tar hem till föräldrarna. Så andas tjejen... | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:00 | |
![]() | Varför skulle inte vi killar vilja ha en sån tjej? Tell me | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:04 | |
![]() | dvb: Det är ju lättare att konkurera med Victoria Silvstedt än Christina Lindberg (liten, naturlig söt flicka med rådjursögon och väljästa rågbullar på framsidan, för er som inte vet). Det naturliga skönhetsidealet är verkligen ingenting att leka med. DryBones: Att jag fick upp smaklös porr på datorn berodde ju på att DU hade gömt skivan med telias brandvägg och det vet du! Du tröttnade på mig för att jag inte ser ut som Louise Brooks! | |
| Bergarn1 | 2008-05-21 23:06 | |
![]() | DryBones: Haha, du får nog leta om du ska hitta en kille som mastruberar till Louise Brooks. Varför är louise brooks bättre att mastrubera till än typ cindy crawford eller, ja inte vet jag.. vilken utvikningsbrud som helst? Jag tycker att, ehh, FHM är bäst, tror jag. Fast å andra sidan har Slitz Elin Grindemyr, fast det är ju en utvikningsflicka, så det har inget med artiklarna att göra iofs. Moore, hmm, nja, jag vet inte riktigt. Men jag har slutat prenumerera, har faktiskt kommit fram till att det faktiskt inte alls står så mkt vettigt i domdär tidningarna. Jag prenumererar på illustrerad vetenskap och gör det själv böcker. Det lär man sig ngt av :-) Jag skulle inte ha några som helst problem med att vara tillsammans med nån som är utvikningsflicka förövrigt. | |
| DryBones - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:07 | |
![]() | dVb: sant. kan tänka mig att det blir smått irriterande att ställa en fråga och få massvis med svar som egentligen inte hör till saken. men det här är ju internet, och dessutom ett forum för snack. du verkar skärpt och jag tror säkerligen att du förstår på förhand att en fråga som denna kommer att leda till disskusioner och åsikter. sen tror jag att det finns fler anledningar än dålig självkänsla till att en del blir upprörda över nämnda tidningar. att världen ser ut som den gör är ett faktum, men det är inte alla som är tillfreds med att bara acceptera det. och hur skulle det se ut om man tillämpade den principen på andra saker? | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:07 | |
![]() | jag trodde bara inte att killar valde en upppumpad silikonbrud..:) men de va visst fel. Inget fel i dem faktiskt, egentligen... Föredrar iofs de brunhåriga tjejerna som vikt ut sig...Elita är fin :) rebecka likaså | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:08 | |
![]() | DryBones, tack! Självklart vet jag att det blir en diskution...=) | |
| DryBones - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:09 | |
![]() | :) | |
| Imbattibile - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:11 | |
![]() | Bara för att hon är slitzbrud, blond och har silikonbröst behöver de ju inte betyda att hon är helt dum i huvudet. Bilderna är ju också oftast riktigt justa och de är väl typ bara avsundsjuka feminister som tycker bilderna är porriga och billiga. Ge mig en dejt med en slitzbrud och jag skulle inte banga. | |
| dVb - Ej medlem längre | 2008-05-21 23:12 | |
![]() | Jag skulle inte heller banga. Jag menade bara att killar föredrog lite mer naturliga tjejer :) less is more..? | |
| Bergarn1 | 2008-05-21 23:15 | |
![]() | Vad menas med onaturlig tjej egentligen? en tjej som har silikon? | |