Spelrum
| Giraffen | 45 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 20 |
| Inloggade | 67 |
Mobilspel
| Pågående | 19 535 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:24 | |
![]() | Så de som är värvar mår bra av att vara med i en sekt och de som inte gör det mår dåligt? Hur menar du? Att alla inte per definition är hjärntvättade och mår dåligt? Det finns fö sekter som inte alls värvar andra medlemmar också. | |
| Gariam - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:24 | |
![]() | (ovan till snoosy) | |
| Caligatia | 2008-05-21 22:27 | |
![]() | Dr Ultrabra: Kan inte jag få förespråka människors rätt till en egen uppfattning, utan att hålla med dem? JAG tycker inte att nazism är ok nej. Men jag respekterar att andra har den åsikten, så länge det stannar vid just en åsikt? Om vi som du tycker förbjuder nazismen, vad är då nästa sak på listan att förbjuda? Det jag menar är att man kan fördöma personers handlingar, men inte deras åsikter. | |
| ingson | 2008-05-21 22:28 | |
![]() | Guppa: Tråden handlar om scientologi. Eftersom du startade tråden tycker jag att det är befogat att du besvarar min fråga från 19:11 på sidan 13 | |
| Snoosy | 2008-05-21 22:28 | |
![]() | ichbintysk, upa skrev något om att jag är skenhelig. Då drog jag bara ett exempel från en annan tråd. Hon har ännu inte svarat på frågan om hon är för eller emot att homosexuella ska få skaffa barn. Ville bara att hon skulle svara på det, för i den andra tråden vill jag nog minnas att hon är emot. Det har inget med scienologi att göra, men hon anklagar mig för att vara skenhelig. Ville dra en jämförelse med hennes tidgare, egna ord.. | |
| IchbinTysk | 2008-05-21 22:29 | |
![]() | Snoosy: Stämmer och stämmer, du använder otympliga påståenden som t.ex. att det finns barn på betapet som kan ta skada av denna tråd. Om barn som föds in i sekter, det är ingen som har yttrat sig något om det, men du verkar inte förstå vad personerna här på betapet verkligen försöker säga. Och varför tar du upp homosexuellas rätt att skaffa barn, vad har det med saken i fråga att göra? | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:29 | |
![]() | Men Katalias lek med tanken att Guppa är lika söker på sin sak. | |
| Snoosy | 2008-05-21 22:30 | |
![]() | Gariam, är emot scientologin mestadels för att den kostar människor pengar. Att den sätter en sökande människa, som tror den hittat rätt, ännu längre ner rent mentalt. Oftast inte till en början.. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:30 | |
![]() | *Säker* | |
| Dr Ultrabra - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:30 | |
![]() | caligatia: jag verkar tillhöra den lilla skara som anser att man ska förbjuda ideologier som förespråkar t.ex. judeutrotning, men det är jag det. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:31 | |
![]() | Snossy, vad är du så rädd för? | |
| Guppa - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:32 | |
![]() | Så här ligger det till: Jag är inte alls jätteinsatt i scientologin då jag precis börjat. Men efter min första anblick så verkar det vara en bra grej. Den obligatoriska "ekonomiska krisen" har inte infunnit sig ännu. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:33 | |
![]() | Basta, förlåt vad? När har jag påstått annat? *förvirrad* | |
| Caligatia | 2008-05-21 22:33 | |
![]() | Dr Ultrabra: Detta blir mitt sista svar på just den här avstickaren, jag har redan förklarat vad jag tycker. En motfråga. Tror du verkligen att nazismen försvinner om den förbjuds? | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:33 | |
![]() | Dr Ultrabra: Vad förespråkar du mer? | |
| Dr Ultrabra - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:34 | |
![]() | guppa: om du inte är insatt, varför då rekommendera folk din lilla sekt? | |
| Snoosy | 2008-05-21 22:34 | |
![]() | IchbinTysk. Vet inte om du förstått att jag är emot att personer som söker efter kärlek blir lurade på den genom att gå med, inte till en början. Men scientologin är känd för att kosta pengar. Det har varit debatt om i press, där personer hamnat i ett rent helvete efter en tid. Jag gillar inte tanken på att nån här skulle hamna i det. Gör du ? Varför jag tog upp om homosexuella nämnde jag alldeles nyss. | |
| katalias - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:34 | |
![]() | Jag är nämligen alldeles säker på att Guppa just nu är säker på sin sak, så Basta, förtydliga gärna. | |
| Basta - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:35 | |
![]() | Jag har en liten sista fråga. Vad i nazismen är så bra för oss? | |
| Guppa - Ej medlem längre | 2008-05-21 22:35 | |
![]() | Lilla? Jag sa att jag inte var så jätteinsatt. Insatt är jag dock. Jag sa bara att det var värt att prova eftersom min upplevelse av det var bra. Är det så konstigt? | |