Spelrum
Giraffen | 51 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 1 |
Grisen Böjningslistan | 33 |
Inloggade | 85 |
Mobilspel
Pågående | 20 458 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
le-lou | 2008-06-10 17:03 | |
![]() | det är väl självklart att man som djurägare ska visa hänsyn till de som INTE vill ha mitt djur inpå sig. men som vi ser i tråden, är det inte det. | |
Jamo | 2008-06-10 17:04 | |
![]() | Upa, trivsel? Kommer det en hund o hoppar upp på mig och skitar ner mina kläder, vad har det med trivsel att göra? Nog för att jag trivs bättre i rena kläder men men... | |
Minta | 2008-06-10 17:04 | |
![]() | beaujoulais: jag har tidigare skrivit att jag gör alla dessa saker också OCH går på utekafé ibland och hunden är med vilket den uppskattar. | |
Minta | 2008-06-10 17:06 | |
![]() | Le lou jag tar inte med hunden i affären efetrsom man inte får det utom i vissa t ex blomsteraffären där jag bor och en Järniabutik. De mest frekventa badplatserna går vi inte på men däremot mindre frekventa och det är helt ok. | |
le-lou | 2008-06-10 17:06 | |
![]() | "går på utekafé ibland och hunden är med vilket den uppskattar" ja hundens uppskattning framför de människor cafet faktiskt är till för. | |
le-lou | 2008-06-10 17:07 | |
![]() | Vad innebär mindre frekventa? Det är alltså tillåtet att ha med sig hund på badplatser också? | |
upa - Ej medlem längre | 2008-06-10 17:08 | |
![]() | Ja, era argument har mest handlat om trivsel. Tack bea, nu har jag fått strålande argument för koppeltvång! Vi ska helgardera oss och det är självklart. | |
le-lou | 2008-06-10 17:10 | |
![]() | jaha, där tog det slut :) | |
Jamo | 2008-06-10 17:10 | |
![]() | Är inte dina argument lika mkt trivsel då upa? Vad för argument har du kommit med som inte har med trivsel för dig eller din hund? | |
beaujolais - Ej medlem längre | 2008-06-10 17:11 | |
![]() | Jag förstår inte varför inte! Ser ni ner på folk som faktiskt ogillar hundar? Som är allergiska. Eller än värre - är rädda för dem. Är de lägre stående varelser i era ögon? Så deras väl och ve är mindre viktiga än hundens uppenbarliga nöje av att vistas på cafér och andra platser avsedda för människor? | |
le-lou | 2008-06-10 17:19 | |
![]() | ÖMSESIDIG RESPEKT - bör denna diskussion handla om. Borde vara en hundägares självklara inställning att man inte tvingar på någon annan sin hund. Även om man anser att man har "koll" på sin hund så innebär det inte att du har det. Och du kan inte bota en persons rädsla eller obehag inför hundar genom att låta din hund springa fritt omkring denne. Inte heller kan du anta att din hund inte kommer attackera en annan hund. Eller få ett ryck och kuta ut i gatan pch både bli påkörd eller orsaka annan olycka. Hunden är din, och inte andras ansvar. Vill du låta hunden springa fritt, se då till att ta dig utåt till ställen eller rastplatser där hunden kan göra det, istället för att envist hålla hunden lös inne i stan, och pracka på din hund på flertalet som inte vill ha närkontakt med den. Gå på cafe själv, lämna hunden hemma (finns ingen annan anledning att ta med den dit, förutom din egen inställning till att du minsann har rätt till det (vilket du inte har dessutom). Hundägare som envisas med att bete sig som fullblodsegoister är de ni andra hundägare kan skylla på när det gäller det ökade hundhatet i Sverige i så fall. | |
upa - Ej medlem längre | 2008-06-10 17:21 | |
![]() | Nej då, jag värderar människor högre än djur. Jag tycker faktiskt gnällspikar har en given plats också. Jag har bara lite svårt för gnällspikarnas gnällande. | |
le-lou | 2008-06-10 17:23 | |
![]() | du har svårt för dig själv alltså? för du gnäller ju oss som vill ha koppeltvång? | |
upa - Ej medlem längre | 2008-06-10 17:23 | |
![]() | Bra le-lou, jag är också för ömsesidig respekt. Jag tror man kommer ganska långt med det. Man behöver bara inte lagstifta respekten. Det tycker jag är lite respektlöst. | |
Jamo | 2008-06-10 17:23 | |
![]() | upa, har du tänkt på att vi som inte gillar hundar kanske ser dig som en gnällspik? :) Ofta finns det bara gnällspikar i "det andra lägret" och inte bland ens egna :) | |
le-lou | 2008-06-10 17:28 | |
![]() | jo man behöver lagstifta respekten när så många saknar förståelse för vad det innebär att vara hundrädd, astmatiker, att inte alls alla gillar hundar och att ha små barn som blir tokrädda när en hund närmar sig. Förstår man inte själv att visa hänsyn så behövs det förmodligen lagstiftning. Det har ett antal kommuner greppat. | |
mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-06-10 17:38 | |
![]() | Ursäkta minta, men du vet väl också att barn inte är välkomna överallt? Det går ju inte att kombinera mindre barn med de flesta arbetsplatser, biografer och många nöjesplatser för vuxna. För deras egen skull bör de ju få slippa krogar. Som förälder väjer man noga sina sysselsättningar och skaffar vid behov barnvakt. Då borde man ju kunna ha hundvakt också om man prompt måste gå på servering. Låta hunden bada på mindre frekventa badplatser? Jag vill nog tyvärr inte plaska i samma vatten som hundar eller hästar eller få deras dynga i sandalerna. | |
Minta | 2008-06-10 18:08 | |
![]() | Det låter på som om jag tvingar på stackars människor min hunds närvaro på ett par utekaféer så att de stackare som inte vill det lider. Jag har inte märkt några tecken på att människor ogillar det och det är ofta hundar där. De som inte gillar det har massor med andra kaféer att besöka, eller hur? Mindre frekventa badplatser eller bad där människor inte är på för tillfället kan jag gå på. Inte stora badplatser. Jag ser inte ner på människor som inte gillar hundar jag bara kräver lite acceptans för min hunds närvaro på vissa ställen, men till och med det är för mycket för somliga. Jag tycker att det är ni som ser ner på mig och tycker att människor med hundar är egendomliga varelser som ser sina hundar som människor. Det gör jag inte men hon är en familjemedlem och har rätt att finnas för sin egen skull i egenskap av hund tillsammans med mig. | |
trashone - Ej medlem längre | 2008-06-10 18:10 | |
![]() | Finns det barer och krogar där antihundfolk inte är välkomna? Sicken succé! | |
Minta | 2008-06-10 18:10 | |
![]() | Le lou, återigen, det finns inget förbud mot att ha med hund på kafé utan inhägnad. Det är upp till kaféet och mitt kafé tillåter det. Får du blodstörtning nu? | |