Spelrum
| Giraffen | 3 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 879 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-23 11:56 | |
![]() | Mysteriet: Sorry. Är bara trött och hungrig och sur på en karl, inte alla karlar :) | |
| Mysteriet - Ej medlem längre | 2008-06-23 12:01 | |
![]() | Det är lugnt. Jag vet hur det kan vara... | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-06-23 12:09 | |
![]() | StuntmanMike. Jag kunde inte låta bli... Om man (rent hypotetiskt nu) tar en person som gjorde sin sexdebut när h*n var 15, idag är 40 år varav under vilka h*n till och från haft fasta förhållanden under 17 år så lämnar det 8 år "till övers". Låt oss då istället för att räkna på 1 "nyfunnen vän" i månaden göra så att vi räknar bort 2 år, då du ju faktiskt skrev "högst" 1 i månaden. Då blir det den nätta summan av 72 st, och då är inte de mer fasta förhållanden medräknade. Jag personligen tycker att det är en ganska "saftig" siffra... | |
| konstiggrej | 2008-06-23 12:32 | |
![]() | oceano: Ursäkten godtagen =) | |
| StuntmanMike - Ej medlem längre | 2008-06-23 13:02 | |
![]() | Är 9-11 sexpartners på ett år så hemskt, Grönöga? Räknar jag fel nu? I vissas ögon är det det så klart. Räknar du in gruppsex i din kalkyl? Sånt har ju slampor har jag hört. | |
| Nilla alliN - Ej medlem längre | 2008-06-23 13:14 | |
![]() | Härligt tempie, jag hänger på! :) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-23 13:22 | |
![]() | Stuntmanmike <3 | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-06-23 13:41 | |
![]() | StuntmanMike. "Hemskt"? Nej, men för många i mina ögon. Men självklart beror det ju på hur man ser på sex i stort. För mig är det något väldigt intimt, känslor (och då menar jag mer än "bara" kåthet) och trygghet (för att kunna slappna av och ha tillfredställande sex behöver jag känna personen i fråga) är två viktiga delar i det hela för mig. "Gruppsex"? Nej det funderade jag inte på när jag räknade ut "min kalkyl", huruvida någon har sex med en åt gången eller tre tycker jag inte spelar någon roll, gruppsex är väl en "smaksak" antar jag.. ;) Sen måste jag få säga det att jag har inte kallat någon för "slampa", jag har nämnt slampig/slampigt och med det menar jag "beteendet". För mig personligen är det en skillnad i att säga att någon är "slampig"(det står för beteendet) och att säga "slampa"(vilket står för individen). Jag tycker sex är underbart, och självklart ska folk få ha sex hur dom vill, när dom vill och med vem dom vill (självklart under förutsättning att den de vill ha sex med inte är ett barn, eller en som inte vill ha sex med personen i fråga). Jag tycker inte att en person som har sex med en ny okänd individ varje månad är en sämre människa, jag förstår bara inte "beteendet". Det funkar inte med hur jag ser på sex, men att någon har ett "slampigt" beteende gör inte att jag ser ner på personen i fråga! Och inte heller springer jag runt och säger - f*n vad du beter dig slampigt. Lika lite som jag säger till någon att - f*n vad ful du är.... Att lägga fram sin åsikt så här i ett forum kan och upplevs säkerligen många gånger som att man är "fördömmande" och den gränsen är väl hårfin, gränsen mellan att yttra sin åsikt och att "fördömma", många gånger tom nästintill omöjlig att sära på... | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-23 13:50 | |
![]() | Jag gillar att "det gäller inte alla, många men inte alla". Får skriver man så ja då gör det inget att man ser ner på folk. | |
| StuntmanMike - Ej medlem längre | 2008-06-23 13:52 | |
![]() | Så man kan bete sig slampigt utan att vara en slampa i dina ögon, Grönöga? Jag förstår inte skillnaden, låter som en efterkonstruktion faktiskt. Personligen har jag inte sex med 11 personer på ett år men jag skulle aldrig få för mig att döma och sätta stämplar på dem(vare sig slampig eller slampa) som väljer att leva sitt liv så. Du håller med om att man bör låta människor leva sina liv som de vill så länge de inte skadar någon(eller sig själva) hoppas jag? Att kalla någon slampig är för mig att se ner på den personen. Undrar vad t ex tonårstjejer som känner sig träffade(för att de har haft mkt sex) känner när de läser denna tråd. Som jag sagt innan så gillar jag inte att man generaliserar och utgår från att alla som har mkt sex har det för att de mår dåligt. Tror att det är på det området som åsikterna kring SATC och människor i allmänhet som har sex ofta och mycket skiljer sig åt främst. Jag respekterar dock de som har annorlunda åsikter än jag men i samma sekund som personerna i fråga nedvärderar sina medmänniskor utifrån sina egna konservativa referensramar så försvinner min respekt (syftar inte på Grönöga nu). | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2008-06-23 14:01 | |
![]() | Ingen "efterkonstruktion" StuntmanMike, bara så jag ser på- och "använder" uttrycket. Självklart ska folk få leva sina liv efter eget tycke och lycka! | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-06-23 14:01 | |
![]() | Stunt, egentligen säger du bara att alla ska göra det de mår bra av och ingen ska lägga sig i vad man förväntas må bra av. Det är faktiskt enligt mig en ganska feg inställning där man inte vågar uttala sig om vad man faktiskt tror är bra eller inte utan bara konstatera att det som är bra är bra. Ryggradslöst. | |
| iPusher | 2008-06-23 14:01 | |
![]() | Jag tycker oceano verkar sund i sin ställning. Heja Oceano ;) | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-23 14:07 | |
![]() | Är det inte etikettlöst att hojta om ryggradslöst? | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-06-23 14:13 | |
![]() | Tycker alla ska sluta gnälla. Filmen/serien är skit. Den sänder fel budskap till tjejer, se temperance`s inlägg tidigare. säger igen: hur kan man säga att man är en stark, frigjord och oberoende kvinna när det enda målet är att hitta en (ännu starkare) man som har pengar och som kan betala dejten(för det vet ju alla starka kvinnor att det är mannens ansvar) som man till slut ska gifta sig med. för det vet ju alla starka kvinnor att bröllopet är nåt som alla små flickor börjar planera i femårsåldern. | |
| StuntmanMike - Ej medlem längre | 2008-06-23 14:14 | |
![]() | Haha ok Upa. Tack för illustrationen till det jag just sa. Du utgår ju från att man mår dåligt av att ha mycket sex väl? Vad baserar du det på? Det där är dina egna referensramar som sagt. Kan man inte respektera att sexbehovet (sex som ju är lagligt och omtyckt av de flesta) ser olika ut för olika människor? Är det fegt att tolerera att människor har olika behov? Jag tycker ju att tolerans kring andra människors sexbehov är bra? Det är inte ryggradslöst. Anar att du vill ha mer konservativa attityder kring ämnet men du får respektera att samhället inte ser ut så. Finns nog mer passande kulturer att flytta till dock. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-23 14:15 | |
![]() | Du tror inte vi kan se serien/filmen och ändå ha hjärnan i behåll? Ger du oss så lite tillit? | |
| Jättetrevlig - Ej medlem längre | 2008-06-23 14:18 | |
![]() | Nej | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-06-23 14:20 | |
![]() | Där ser man. | |
| upa - Ej medlem längre | 2008-06-23 14:20 | |
![]() | Stunt, jag utgår mest från din etik som jag finner väldigt genomskinlig och ryggradslös. Men du är välkommen till moraltråden i seriös så kanske vi kan reda ut begreppen. | |