Spelrum
Giraffen1
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
0
Inloggade1
Mobilspel
Pågående19 718

Forumkategorier

Användare Inlägg  
Miss Yoco - Ej medlem längre2009-08-23 12:56
Antal inlägg: 2521

Jamen precis Mora Xella, skiten kan man möjligtvis hålla där i hörnen och inte i händerna och under naglarna.

UlfTjur2009-08-23 12:58
Antal inlägg: 807

och jag som tyckte det va skönt å va singel och slippa toagnäll... så hamnar man här i stället då...

Hygien är bra så länge det inte går till överdrift

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-08-23 13:05

Hahha, precis vad jag också tycker - omvänt dock. :))
Skönt att vara singel och slippa tjata om toan/badrummet. lol lol lol :))

Tess 082009-08-23 13:08
Antal inlägg: 18003

Är icke singel, men tjatar ändå inte om sånt :P

Har tuktat herrarna i familjen bra!

Miss Taget2009-08-23 13:08
Antal inlägg: 9

Kiss på fingrarna? Hur kissar du egentligen Tess? Och hur tusan gör du när du torkar dig?

Tvätta sig gör jag men funderar på om andra har kiss på sina fingrar det gör jag inte för jag har viktigare saker att ha i mitt lilla huvud.

Tess 082009-08-23 13:11

Jag har inget kiss på mina fingrar! hur kan du tro det????

Läs det jag skrivit igen....

mommesfrites - Ej medlem längre2009-08-23 13:16
Antal inlägg: 7605

Hm, frågar man främmande folk ingående hur de urinerar/torkar sig?
Färsk urin är jag inte alls rädd för men i kombination med luftens bakterier blir den snart härsken och gammal urin, kladdiga toaletter och otvättade karlar är jag synnerligen rädd för.
Tack Miss Yoco för att du påminde mig om vissa saker :)

Tess 082009-08-23 13:21

Nej, faktiskt så brukar jag inte fundera på vad människor i min omgivning har på sina händer/fingrar. Om jag däremot VET att någon går på toa och inte tvättar händerna och sedan sätter sig bredvid mig och vi ska äta... ja, det är inte så skoj.

Dessutom är nagellack rätt giftigt för bakterier, så det är itne så mycket som trivs där.

Goliath II - Ej medlem längre2009-08-23 13:25
Antal inlägg: 460

Jag har som vana att alltid resonera som att alla jag träffar är ofräscha om händerna. Detta innebär att jag inte pillar mig i ansiktet, äter eller liknande efter att ha tagit i hand och utan att ha tvättat mig. Ser även till att tvätta mig efter t.ex. eget toabesök, när jag suttit vid bakteriehärden datorn och efter telefonsamtal. Så är jag heller aldrig (aldrig!) sjuk.

mommesfrites - Ej medlem längre2009-08-23 13:33

Jag har aldrig funderat så mycket på handhälsningar och gladeligen fikat samtidigt som jag suttit vid Arlandas hyrdator. Vi är också ytterst sällan sjuka i magåkommor, jag minns inte när jag sist spydde av virus/bakterier, bara av mediciner, sjösjuka och psykiska intryck.
Nu senast i Dalarna delade vi minst 14 pers på toa och handduk - ingen spydde, ingen dog.

UlfTjur2009-08-23 13:36
Antal inlägg: 807

säger som min mor sa... lite skit rensar magen

KaZr2009-08-23 13:38
Antal inlägg: 1

Man tvättar händerna alltid efter att ha varit på toa...annat e bara äckligt och allmänt ofräscht. Jag blir torr om händer, jag får eksem, jag blir röd, jag blir blå om händer, jag blir grön, om jag tvättar mig för mycket är bara strunt snack. Det finns mjukgörande krämer man kan köpa för inte allt för många kronor. Det säger sig självt avföring innehåller bakterier och även runt könsorganen därför ska man, om man är en vettig människa tvätta sig efter ett toabesök.

apbur2009-08-23 14:24
Antal inlägg: 9699

Jag vet att det har sagts innan men jag blir verkligen orolig över torktekniken när jag ser vad folk skriver.

Jag tror jag ändrar mig, tvätta händerna era klantar eller slipa på tekniken!

sina_shataz2009-08-23 14:28
Antal inlägg: 251

bakterierna fastnar på händerna även om man har en bra torkteknik, så tvätta händerna!

Egenskap - Ej medlem längre2009-08-23 14:29
Antal inlägg: 8331

Lyckad bump :)

Mora Xella - Ej medlem längre2009-08-23 15:02
Antal inlägg: 229

Förr då de flesta gick på utedass tvättade ingen händerna! Tack vare det har vi nedärvt ett bra immunförsvar. Våra barn har det inte lika förspänt pga renlighets-paranojan som orsakar allergier och sämre immunförsvar mot basilusker.

oddball63 - Ej medlem längre2009-08-23 15:07
Antal inlägg: 72

när jag är på ofentliga muggar tvättar ja jämnt händerna efteråt. de är ju en hel del som inte kan styra vart de pissar o skiter så det gör att man ä noga me tvättandet. hemma däremot brukar ja inte göra det iaf så länge ja inte fått sorgband under naglarna efter besöket ;)

Miss Yoco - Ej medlem längre2009-08-23 15:18

Hm...vi har fortfarande utedass i skärgårdsstugan, men visst tvättar vi händerna i samband med "sittningen" (jag är alltså uppvuxen i denna "dasskultur" och handtvätten har alltid ingått i proceduren).
Ordnat utrymme för vattenhinken, tvålkoppen, tvättfatet mm. Lätt som en plätt.

(alltså...nu börjar jag fnittra på allvar snart....sida upp och sida ner om alla dessa dass/toavanor...smart sätt att tillbringa tiden på en söndag eftermiddag :P....adjö för en stund nu :))

Wordlezz - Ej medlem längre2009-08-23 15:33
Antal inlägg: 1175

Jag tvättar alltid händerna efter toabesök. Men när jag bara har pinkat använder jag inte alltid tvål, ty jag inbillar mig att drulen inte är alltför smutsig. :-)
Intressant ämne förresten. ;-P

mommesfrites - Ej medlem längre2009-08-23 15:33

Från torrdassens tid under min uppväxt, samt vad äldre har berättat, brukade man tvätta händerna när man kom in i bostaden, särskilt noga den som skulle jobba i köket. Man lämnade skorna i farstun och hade särskilda ladgårdsstövlar+rock, som man lämnade i ladgårdsfarstun. Det är nog en urgammal sed att inte dra in dynga i bostaden.
Mamma och mormor brukade förresten ha en hink vatten och skopa på dass, att tvätta av underrede och händer, särskilt under mensen.
Dassen hölls också så rena som det möjligtvis gick och kunde prydas med blommor, kungabilder och andra klipp från tidningar.
Jag vet att före toapapperets tid och före tidningspappertets tid, användes extra fint ängshö att torka sig och gnida av händerna med. Mycket trevligare än nutidens solkiga vägtoaletter.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?