Spelrum
| Giraffen | 54 |
| Krokodilen | 1 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 44 |
| Inloggade | 101 |
Mobilspel
| Pågående | 19 874 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Minta | 2009-04-08 17:29 | |
![]() | Jag hörde någon säga att hon kanske fått 5 år i SVerige. | |
| micro113 | 2009-04-08 17:31 | |
![]() | Arklöv, Olsson och Axelsson fick bevisligen inte fem år i sverige. | |
| Minta | 2009-04-08 17:32 | |
![]() | Nej, det är sant. | |
| emman | 2009-04-08 17:33 | |
![]() | Om deras uppsåt inte var att döda så ja kanske, fast kanske inte när det gäller polismord. sv.wikipedia.org/wik...do mefallet Kanske kunnat komma undan med att skylla på pojkvännen? | |
| Ordgräwaren - Ej medlem längre | 2009-04-08 17:33 | |
![]() | Minta, svenskar = 20 miljoner stycken amerikaner = 350 miljoner eller nåt... Fyll gärna i svaret på frågorna nedan: Svenska åsikter bör i en demokratisk värld trumfa USAs rättsystem för att __________ Svenska kvällstidningar utgör ett bättre moraliskt och rättsligt rättesnöre än en av världens äldsta grundlagar på grund av ___________ | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-08 17:33 | |
![]() | Självklart hade hon inte fått fem års fängelse i sverige. Det är ett absurt påstående. Sverige är i princip emot dödsstraff. Vi har inget att invända mot andra nationer som tillämpar hårdare straff än oss för mord. Det är ingen logisk prioritering med A.Ö | |
| micro113 | 2009-04-08 17:34 | |
![]() | emman Det fungerade inte för Arklöv och kompani, på grund av en lagändring efter lindomefallet. | |
| Ordgräwaren - Ej medlem längre | 2009-04-08 17:37 | |
![]() | dudeniro, Sverige har invändningar mot dödsstraff, och dödsstraff är väl det enda straff som kan sägas vara värre än livstids fängelse (som vi har i Sverige)? Visst faller tortyr och lemlästning in under kategorin "värre" men så vitt jag vet är det bara socialdemokraterna som tillåtit att länder utfört sånt på svenska medborgare. Det är ingen nationell policy. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-08 17:42 | |
![]() | Ja, ordgräwaren. Precis vad jag menade. Det finns principiella skäl för UD att agera för svenskar som riskerar dödsstraff, tortyr eller annan hantering som strider mot mänskliga rättigheter eller grundläggande (rättsstatliga) principer. Livstidsstraff, något som jag i princip personligen motsätter mig (det är i vissa aspekter mer inhumant än dödsstraff tycker jag) är dock ingen fråga som föranleder upprördhet från svenska statsmakten. Vi tillämpar det ju själva som du påpekar, formellt sett. | |
| Minta | 2009-04-08 17:42 | |
![]() | Ja, det var Grunewald som drig till med en gissning. | |
| Minta | 2009-04-08 17:42 | |
![]() | drog | |
| Minta | 2009-04-08 18:04 | |
![]() | A.Ö.: s mamma tror att hon släppts för att Kalifornien är bankrutt. De har släppt massor av fångar enligt henne. | |
| dudeniro - Ej medlem längre | 2009-04-08 18:08 | |
![]() | Det verkar stämma. Hittade en artikel i San Francisco Chronicle. Det bör dock noteras att "early release" handlar om: "The decision to give an early release to inmates whose offenses are "nonviolent, nonserious and not sexually related" was simply a matter of money, said Aaron McLear, a spokesman for Schwarzenegger." Frågan torde således inte berört A.Ö: fall ett jota. Det handlar om icke-våldsbrottslingar, och A.Ö räknas knappast dit. www.sfgate.com/cgi-b...PU DVP4.DTL | |
| Snoosy | 2009-04-08 19:47 | |
![]() | dedeniro, så du anser att hon skulle fått sitta där tills hon dör då med andra ord ? Jag är inte mer påläst än andra svenskar som följt henne via dokumentärer genom åren. Hon höll inte i vapnet när skottet sköts. Därför kan jag inte kalla henne en mördare. Delaktig. Ja måhända. Men sitta livstid tycker jag inte är rätt. En polis är inte mer värd än någon annan. Så deras lagar i usa är så befängda. Någon som funderat på vad som hände med Juhas flickvän ? Hon var i exakt samma situation som Annika Östberg. Är hon en mördare idag ? Har hon visat sig vara det ? Nä, hon valde att umgås med fel kille. Precis som Annika! I Sverige hade hon inte suttit i så många år. Lagarna i usa är så sjuka. De tror att bara för att man medverkande i ett mord så ska man straffas livet ut. Det finns ingen tanke bakom alls. Varför det hände ? Le-lou,, du har helt rätt. Killen som avlossade hade säkert en hemsk uppväxt och därav hände mordet på polisen. | |
| Ulle65 | 2009-04-08 19:51 | |
![]() | Kan bara hålla med snoosy! I Usa är poliserna värda 1000% mer än andra amerikaner glöm aldrig det! | |
| JaapConrad - Ej medlem längre | 2009-04-08 19:56 | |
![]() | "Någon som funderat på vad som hände med Juhas flickvän ? " Vem faan är det? | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-04-08 19:57 | |
![]() | Snoosy! BRA tänkt tycker jag med | |
| kickazzes | 2009-04-08 19:59 | |
![]() | skicka tillbaks'na - hennes mamma snackar om allt svenksa räkor och humrar hon vill ha - nä fy fan jag mår illa | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-04-08 20:01 | |
![]() | Ultimata gott/ont logiken. Inte att någon var påverkad av knark och en kille och att man kan förändra sig på 28 år. Knark är ingen ursäkt och hon skulle självklart sitta i fängelset, men hur vissa resonerar är ganska indelat svartvitt och färdigt liksom. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-04-08 20:02 | |
![]() | svenska räkor | |