Spelrum
| Giraffen | 1 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 1 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 404 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dunderbar - Ej medlem längre | 2008-11-11 18:20 | |
![]() | Jag tycker det är värre med den brist på empati mot andra människor som sprider sig mer och mer... | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-11-11 18:22 | |
![]() | Okej, mommes. Tack för inlägget ändå :) trashone: Nu skrev jag "saknar spärrar" vilket kanske gjorde att det framstod som om jag tycker att jag själv borde vara norm. Jag accepterar att folk har olika känslor och spärrar för vad de kan tänkas göra eftersom jag tror att våra spärrar lätt förflyttas, i krig t ex. Jag tror inte att det ena är mer friskt eller rätt än det andra. Däremot vill jag gärna se en förändring mot ett samhälle som är mer empatiskt mot djur och även tar hänsyn till djurens liv. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2008-11-11 18:28 | |
![]() | Budalv: Ah, kan läst lite fort där. Jag ser ingen anledning att slå min kossa innan den blir mat, jag välkomnar bättre levnadsvillkor för våra slaktdjur. Men att bli mer empatisk mot djur kan leda till felbehandlingar åt andra hållet. Mjäka med våra husdjur och övergöda dem eller inte träna dem kan vara förödande det med. | |
| Budalv - Ej medlem längre | 2008-11-11 18:34 | |
![]() | trashone: Nej, det var jag som uttryckte mig luddigt och klumpigt :) Ja, definitivt. Fast i den empatiska processen ingår väl ett rationellt överläggande... Man kanske kan säga att det är mer empatiskt att räkna ut hur djuren kommer att må på en bra foderstat än att låta dem äta glass varje dag för att de vill det. Samma sak med barn. Man får försöka bearbeta glassbehovet och sysselsätta på annat vis och erkänna djurets/barnets längtan efter glass så att de hela inte slutar i en ond spiral av matberoende istället för kärlek. Typ. | |
| Minta | 2008-11-11 19:23 | |
![]() | Budalv, jag också. Enda skälet till att vi inte erkänner djur som kännande, levande varelser som kan uppleva lidande och ångest är att vi inte vill och orkar göra det. Det forskas till exempel om grísars intelligens just för att grishanteringen ska bli "humanare", de är mycket intelligenta djur menar forskarna. Hundar också och det finns ingen anledning att tro att inte t ex kor också är det. | |
| livet_leker | 2008-11-12 06:39 | |
![]() | ordprofeten skrev2008-11-11 02:26: "SämstPåBeta, "Det skär i hjärtat när man ser Djurpolisen på Animal Planet i bland. Vi har säkert lagt ner över 100.000 kr på våra hundar för att de ska få ett så optimalt liv som möjligt." Personligen kan jag tycka att prioriteringen är lite skev när man slänger 100.000 kr på nåt som serveras med tilltugg på asiatisk grillbuffé... Hade jag haft så mycket pengar att kasta omkring mig hade jag nog gått hit: www.unicef.se/stod-o...te gorier/6" Att du orkar jaga honom och vara så dryg och rasistisk mot honom jämt. Du har personligt agg mot honom annars hade du inte sagt flaska om detta. Om han nu vill lägga 2 miljoner på sina hundar så är det väl hans ensak som du inte ska bry dig om. Och varför är det skevt att lägga 100.000 på sina djur? Vad tror du Hollywoodstjärnorna lägger i plastikoperationer? Men det kommenterar du inte, eller om ngn lackar sin bil för 80.000, eller bygger om garaget för 300.000, eller Carolina Gynnings konto för sina kläder på 30.000 per månad.... | |
| livet_leker | 2008-11-12 06:43 | |
![]() | Budalv 2008-11-11 03:25: "ordprofeten: Folk lägger ned väldigt stora summor på nya kök och bilbyten, åkgräsklippare och så vidare. Fattar inte varför man reagerar över att någon lägger ned detsamma på sina hundar." Det är personligt alven, hade nån annan skrivit det hade han inte sagt ngt. Följ trådarna så ser du. Personligen tycker jag det är väldigt trevligt gjort att bry sig så mycket om sina djur så man lägger ner mycket tid och pengar på dom. En travhäst är väl heller inte så billig att sköta? ordprofeten: Vet du vad det serveras mer på den asiatiaska buffén? Har nånsin varit i Asien och sett en buffé öht? | |
| livet_leker | 2008-11-12 06:43 | |
![]() | *Har DU nånsin varit....ska det stå | |
| livet_leker | 2008-11-12 06:49 | |
![]() | ordprofeten 2008-11-11 03:21: "SämstpåBeta, ni betalar 14400 per år till nåt som inte ger något? Ni kunde gått in på sidan jag länkade till och givit 720 barn fri skolgång istället..." Hur många barn har DU gett fri skolgång? | |
| livet_leker | 2008-11-12 07:00 | |
![]() | SylviaPlath 2008-11-11 03:28: "Om någon fick "dogging"-assoc iationer av mitt senaste inlägg så ber jag om ursäkt, men jag kan faktiskt inte helt ta ansvar för somligas livliga fantasi..." Det var nog bara du själv som fick det eftersom det bara är DU som nämnt det, och du gjorde inlägget efter oxo. Så vad du menar med "somligas livliga fantasi" får nog stå för dig själv där. Det blev lite poetisk mättat där va? ;) | |
| SämstpåBeta | 2008-11-12 08:00 | |
![]() | oj vilken support från ett helt oväntat håll. Men dessa två berör mig inte nämnvärt livet_leker. De är som Följa John, de följer så fint efter där jag går. Livet utanför Beta är så mycket viktigare, detta är bara en rolig förströelse på nätterna. Vi som är lyckligt lottade med tid och rum väcker säkert lite avundsjuka skulle jag tro. | |
| SämstpåBeta | 2008-11-12 08:03 | |
![]() | vart fel där....tid rum och utseende skulle det vara ju! *retas lite* | |
| livet_leker | 2008-11-12 08:28 | |
![]() | ordprofeten skrev: "Budalv, jag vänder mig mot att försöka rättfärdiga självisk lyxkonsumption genom att kasta lite pengar på svältande negrer i förbifarten, jag tycker det känns fel bara. Jag är väl överkänslig." ordprofeten skrev lite senare: "SämstpåBeta, Hatten av, ditt senaste inlägg bevisar att du behärskar tvärtomspråket på ett sätt som de flesta andra bara kan drömma om. Jag vet inte om det kan räknas som personangrepp att översätta det du skrev till svenska, så jag avstår från att försöka." PERSONANGREPP? Läs ditt egna först om negrer, som en pik till Beta. Lägg därtill hans hudfärg, lägg därtill det du skrev för några dagars sen om en chimpans just i en dispyt med Beta, lägg därtill vad rasister brukar likna färgade, precis som du skriver= DU skriver personangrepp och rasistiska saker och fattar inte att du orkar och inte lägger ner snart. Väx upp! ordprofeten skrev: "trashone, Jag klagar hur mycket jag vill, var jag vill och motiverar det i den mån jag tycker att jag måste." Herr ordbajjsare: Är du ägare av sajten? Det visste inte jag. För om du kan göra som du vill så måste du ju vara ägare då, eller? Vi andra får rätta oss efter regler, men inte du tydlgen. | |
| Minta | 2008-11-12 09:37 | |
![]() | Det är helt enkelt underbara människor som värderar sina hundar så högt att de gör vad kan för att de ska ha det bra och som har förmågan att känslomässigt relatera till djur. Det har absolut ingenting att göra med att människor svälter på jorden. | |
| ordprofeten - Ej medlem längre | 2008-11-12 09:44 | |
![]() | livet_leker, jag liknande hans författartalang med chimpansernas, inte hans utseende eller ursprung. Det är väldigt farligt att ropa "rasist" (vargen kommer) när så inte är fallet, det slutar med att man legitimerar rasism och gör det svårare att få folk att reagera när det verkligen behövs. I det här fallet är det genomgående självklart att det inte finns nån rasism i något av det jag skrivit så jag förstår inte riktigt poängen med ditt härjande. | |
| Minta | 2008-11-12 09:49 | |
![]() | Jag vill gärna se belägg för hur chimpanserna skriver. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2008-11-12 11:28 | |
![]() | Livet_leker - du är tamejfasen smart och uttrycker dig bra också. SämstpåBeta vill jag bara önska ett fortsatt lyckligt liv med sina hundar och sambo, det är inte alla här som har ett lyckligt liv. | |
| Mouche - Administratör | 2008-11-12 13:28 | |
![]() | Vissa dagar känner jag mig väldigt gammal och trött, som en slags "extrapappa" eller liknande... Förunderligt att se vuxna människor uppföra sig som vissa gjort i den här tråden. Jag har raderat en hög fjanterier och eftersom trådskaparen själv säger att hon lämnar tråden och också pga av att inga frågor fått några egentliga svar så stänger jag tråden. Tar mig en kopp kaffe och fortsätter att sucka sorgset... Mouche | |
Diskussionen är arkiverad och ej öppen för nya inlägg.
Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18