Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 27 |
| Inloggade | 72 |
Mobilspel
| Pågående | 18 834 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Intet | 2009-12-02 16:42 | |
![]() | Okej: så rätta mig om jag har förstått fel här nu då. Rätta mig helst bara om du vet svaret själv. :P 1. Ingen blötmat alls till katter, innehåller för mycket salt och de blir feta. 2. Välj ett torrfoder med mycket kött, lite spannmål och lite salt. 3. Ge bara katten den mängd som står på förpackningen, och ha alltså inte framme torrfodret jämt som jag har nu. Är det så? Finns det någon källa nånstans som visar på ett stort test av vilka märken som är bra då? Ex Coshidas torrfoder som säljs på Lidl ska vara bra enligt råd och röns test. Fast de hade ju bara testat sånt som säljs i vanliga affärer. Jag vill lära mig. Så lär mig! | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-12-02 16:55 | |
![]() | Det finns inget facit, Intet. Katter är lika individuella som människor. Så länge mina katter har fräscht vatten framme varje dag och går ute och fångar möss och fåglar och allt vad det nu kan vara, så får de bara torrfoder av mig. Och jag har valt ett som fått högt betyg av kattfolk. Du gör som du vill, som du själv tror är bäst för dina katter. Det är så du bäst lär dig. | |
| Intet | 2009-12-02 17:02 | |
![]() | Fast jag har ju trott att ex Friskies är ett bra torrfoder, fast det innehåller mest salt av alla torrfoder. Inte lätt att veta alla gånger. Vill inte vara en bidragande orsak till att min kisse får njursvikt eller urinsten (vilket hon förmodligen inte får ändå eftersom att hon är hona). Hmm. En portion burkmat om dagen får hon nu, bara för at hon tycker att det är så gott. Jag får fundera på det här. Coshidas torrfoder får det nog bli istället för Friskies iaf! | |
| katalias - Ej medlem längre | 2009-12-02 17:09 | |
![]() | Comeon, Coops på andra plats? Hur läser du då? | |
| nettan23 | 2009-12-02 18:26 | |
![]() | Jag vet att hon Marie Sallander har dissats på ett hundforum jag e med i, men när hon själv kommenterade så vågade ingen säga ngt efteråt. Hon VERKAR ju seriös iaf. Kan känna ibland att många speciellt hundägare är besserwissrar som bara måste tycka till om allt och självfallet är alltid dyrast bäst! En djurvårdare hos min vetrinär sa just det att spannmål inte är skadligt, visst det är utfyllnad, men vill man ge mat 2 ggr om dagen är det bra som föda. | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2009-12-02 18:55 | |
![]() | Sorry läste fel och för snabbt där katalias. Men kan ändå konstatera att coop har väldigt bra betyg om man jämför med kilopris och andra kända märken. | |
| Mamik | 2009-12-02 19:30 | |
![]() | Personligen ger jag mina tre katter, utekatter som är utmärkta jägare, IAMs kattmat. Jag hade tidigare en zooaffär och hade då läst in en massa kunskap som jag numera har glömt det mesta av. Både katter och hundar är främst köttätare i det vilda och foder med lågt kilopris har olika mkt vegetabilier som rent bulk foder. Det finns mkt få rent dåliga foder på marknaden och jag tror även Willys foder skulle få godkänt vid en närmare granskning. Jag vill tillägga att det är främst magnesiumhalten i torrfodret som ger urinsten. Om jag inte missminner mig ska halten ligga under 1 mg/100 g foder, lägsta jag sett var nog 0.6 mg på ett foder. Jag är lite osäker på om det verkligen räknades på mg/100 g, men siffrorna ska stämma. Tittar ni på en innehållsförteckning blir allt klarare. | |
| nystan1 | 2009-12-02 19:32 | |
![]() | Enligt det där testet kostar Hill's foder 110:-/kg, men vi köper en 15-kilossäck för ca 800:-. Ju större säck desto billigare blir det, plus att det är skönt att inte behöva köpa kattmat varje gång man storhandlar. | |
| caughtbock | 2009-12-02 19:37 | |
![]() | Jag önskar att min katt åt torrfoder... | |
| nystan1 | 2009-12-02 19:38 | |
![]() | Mina äter bara torrfoder, och räkor. Ger jag dem blötmat äter de bara upp såsen/gelén, och lämnar resten. Tråk-katter! Fast den lilla katten gillar makrill i tomatsås =P | |
| caughtbock | 2009-12-02 19:40 | |
![]() | De är lite roliga, katterna. :) | |
| teamgrens | 2009-12-02 20:06 | |
![]() | jag har inte läst alla inlägg men är det någon mer som har skeppskatter (hemmingway). Jag fick Doris i januari (hon var utslängd så vi tog henne) då var hon 3 år gammal och hon fick fyra söta bebisar i slutet av mars och jag har 2 av dem kvar. Elsa och Sören Vit. Alla niba tre katter har extra tår, ser ut som tummar på frambenen. | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2009-12-03 00:13 | |
![]() | En fråga igen till alla kattexperter från en nybörjare... Kan katten vara ute en hel natt när det är kallt ute? Han vill så ofta gå ut på kvällarna och jag vet inte om han klarar kylan? | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-12-03 00:31 | |
![]() | Jag är inte en katt en apa chewbacca2.... | |
| Public_Enemy - Ej medlem längre | 2009-12-03 00:38 | |
![]() | Jaha. Skriv i aptråden då. | |
| stormig | 2009-12-03 00:47 | |
![]() | En katt som vill gå ut över natten klarar kylan. Vill han/hon inte så vägrar dom att gå ut | |
| Mamik | 2009-12-03 00:53 | |
![]() | Svar till Comeon: Katter är av naturen nattdjur och katter som är vana att vara ute kan vara ute hela natten. Mina tre har lite olika knep för att jag ska släppa ut dem om nätterna, om de inte gått ut på redan på kvällen. De hittar på diverse hyss för att väcka mig, så att jag handgripligen slänger ut dem. Utekatter utvecklar så mkt underull i pälsen och lägger sig skyddat om de skall vara stilla, så de klarar många minusgrader. När det är som kallast under vintern brukar de dock välja att hålla sig lugna och inne, i större utsträckning. | |
| Comeon - Ej medlem längre | 2009-12-03 00:55 | |
![]() | Tack för svaret. Det är precis likadant nämligen med min katt att han lever rövare på natten för att väcka mej så jag kan inte sova. Han vet exakt vilka knep han ska ta till för att få mej ur sängen:-) | |
| stefanpb - Ej medlem längre | 2009-12-03 09:55 | |
![]() | Varför tar inte kattägare ansvar för sina katter. Grannarnas katter skiter och pissar överallt. | |
| Bitte - Administratör | 2009-12-03 09:58 | |
![]() | Så skönt att ha 3 innekatter inget som grannarna behöver störa sig på, sedan vad det gäller maten , ju dyrare mat desto minre tillsatser av skräp i den ,, och det syns om inte annat i kattlådan , de tillgodo gör sig maten och bajsar INTE bara ut den Bitte | |