Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 19 172 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| kissed - Ej medlem längre | 2009-01-16 11:27 | |
![]() | Något som också är väldigt avtändande är bittra människor som gnäller för jämnan. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-01-16 11:44 | |
![]() | Man kan väl ändå inte "bjuda ut någon på restaurang" och sedan vänta på att den man "bjudit ut" ska betala sin del? Jag hade skämts ögonen ur mig i ett sådant läge. Bjuder jag så bjuder jag.. går vi ut och käkar utan att ha använt ordet "bjuder" - så är saken en helt annan. | |
| micro113 | 2009-01-16 11:47 | |
![]() | Eomin Jag förstår din poäng. Kirk Jag förväntar mig inte att en kille skall betala allting, det är skillnad på att gå ut och äta ihop -- och att bjuda ut någon på middag. I det första fallet är det väl självklart att var och en betalar för sig, i det senare är det för mig självklart att den som bjuder ut, också är den som betalar. | |
| micro113 | 2009-01-16 11:47 | |
![]() | beatha Exakt min åsikt. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-01-16 11:51 | |
![]() | Men det är en viss skillnad om man uppenbart har "bjudit" ut någon annan. Då är det ju självklart att det betyder att man blir bjuden. Det jag tänker på är mer om man går ut tillsammans och räknar kallt med att killen ska bjuda bara för att man lever i de "gamla reglerna". | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-01-16 11:54 | |
![]() | Det - är verkligen en helt annan sak. Att som kvinna räkna med att mannen betalar, är lika genant som att bjuda ut någon utan att själv stå för notan. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-01-16 11:57 | |
![]() | ..och jag tolkade micro som att det var så hon menade, inte att hon ville bromsa jämställdhetsprocessen. :) | |
| Morra - Ej medlem längre | 2009-01-16 12:12 | |
![]() | Jag betalade alltid nästan allt då jag levde med min förra man, eftersom min netttolön var stöttre än hans bruttolön. Med den nuvarande är det inte så, han tjänar mer än jag. Kan man inte bra få bjuda nån man tycker mycket om om vederbörande har det sämre ställt än man själv? Det är ju bara pengar, och sista svepningen har ändå inga fickor. Så länge ingen systematiskt utnyttjar eller tar för givet eller någon känner sig utnyttjad. | |
| Morra - Ej medlem längre | 2009-01-16 12:12 | |
![]() | bara få bjuda, ska det stå, kan tydligen inte stava.... :-)) | |
| Eomin | 2009-01-16 12:16 | |
![]() | Jag förstår hur ni menar, det är sant att det är skillnad på att bli utbjuden och att gå ut och äta. Det sistnämna vägrar jag, jag har nog lite av en fobi mot att bli bjuden just för att jag inte vill hamna i en slags skuldfälla. Det är som jag sa, det känns som att man åtminstone är tvungen hålla personen sällskap när man blivit bjuden. Fast sedan är det nog skillnad mellan mig och de som har förhållanden, har man förhållande jämnar det ju oftast ut sig i slutändan, då är det en annan sak. Men dejtar man vill jag kunna dra hem och lägga mig när jag vill och kunna komma på när som helst att det inte känns rätt. Det skulle jag inte kunna göra lika obehindrat om det känns som att jag fått betalt för sällskapet, jag känner mig nästan prostituerad av att bli bjuden. "Här får du mat mot att du håller mig sällskap". Känns inte som att det behövs om man gillar en person. Det värsta jag vet är när någon kvinnlig bekant på krogen har slut på drickbara substanser och går fram till någon kille vid bardisken och verkligen smörar järnet. "Hosthost. Liiite törstig. Guuuud vad synd att man inte har råd med en drink..." Det är så otroligt pinsamt att tillhöra det kvinnliga könet vid de tillfällena. Och ännu mer pinsamt att tillhöra arten människa när killen går på det. | |
| Eomin | 2009-01-16 12:17 | |
![]() | Jag menar det förstnämna... Äsch, ni fattar nog. Jag vill alltså gärna gå ut och äta men inte bli bjuden på middag. | |
| uisge beatha - Ej medlem längre | 2009-01-16 12:23 | |
![]() | Jag har också upplevt det lite jobbigt att bli bjuden.. men jag har tränat bort det där. Jag känner nämligen inte själv att om jag bjuder, så tvingar jag den andra att lida i mitt sällskap - denne är nämligen fri att lämna bord och sällskap närhelst denne önskar. Numera kan jag tycka det är trevligt att bli bjuden, om det är en person jag uppskattar så får jag ju kanske chansen att bjuda tillbaka! Om jag inte uppskattar personen, känns det ju inte som någon större mening att gå ut och äta alls? | |
| micro113 | 2009-01-16 12:28 | |
![]() | Jag kan säga att när det gäller mig och min man så är det ju aldrig fråga om att bjuda... Vi har ju sedan länge delad ekonomi, och alla pengar går in på ett konto ..... och därifrån betalas allt utan att någon räknar. | |
| Tamoshante | 2009-01-16 14:21 | |
![]() | Avtändande är när någon slänger upp mobilen framför sig vid en dejt. Har han dessutom fula skor är det tack och hej. | |
| PrinsCharmig | 2009-01-16 15:11 | |
![]() | jAG tycker det är otändande när jag inte får göra precis som jag vill vid frukostbordet, eller när jag inte får sticka in tops i min makes öra. | |
| Morra - Ej medlem längre | 2009-01-16 15:19 | |
![]() | Jag har aldrig haft delad ekonomi med någon man jag levt med. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-16 15:20 | |
![]() | Klart några män knorrar. Snåla saker :S | |
| PrinsCharmig | 2009-01-16 15:24 | |
![]() | Nej män är inte snåla, för flugor är ju trots allt blåsvarta. | |
| trashone - Ej medlem längre | 2009-01-16 15:25 | |
![]() | Nu vill jag se lite Eddie Izzard ju | |
| zorrro - Ej medlem längre | 2009-01-16 15:44 | |
![]() | jag säger bara; näshår som sticker ut. | |