Spelrum
Giraffen24
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
17
Inloggade41
Mobilspel
Pågående19 871

Forumkategorier

Användare Inlägg  
apbur2010-02-10 22:17
Antal inlägg: 9699

Liftactiv, det kan ju inte jag svara på men jag tror de allra flesta kulturer gör väldigt stor skillnad på ett barn och någon som kommit in i puberteten. Kanske inte någon direkt åldersgräns som vi är vana vid men har svårt att tro att det är accepterat att ha sex med en åttaåring. Bortgifte av en åttaåring innebär väl mer en överenskommelse mellan föräldrarna om ett framtida äktenskap. Inte att hon ska fungera som en hustru, med allt vad det innebär, trots att hon bara är åtta.

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-02-10 22:54
Antal inlägg: 31064

Hårklyverier. Jag och de flesta av oss betraktar tolv-trettonåringar som barn - möjligen undantaget pedofiler som försöker legitimera sina handlingar.

SylviaPlath - Ej medlem längre2010-02-10 23:03
Antal inlägg: 31064

Fattar dock hur du menar, apbur. Minns inte om man inom den stammen tog hänsyn till barnets utvecklingsnivå. Kan ha varit så att man initierar flickan vid tidpunkten för exempelvis första menstruation el. dyl, och då stämmer din tes. Jag tror som du att kulturen inrättar sig efter det naturen tycker är rimligt. Tyvärr minns jag inte exakt. Dock - socialt accepterad sex med barn (i ordets kulturella bemärkelse) existerar, det vet vi nu.

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?