Spelrum
| Giraffen | 4 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 4 |
Mobilspel
| Pågående | 19 712 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Miss_jk | 2009-04-02 22:44 | |
![]() | Ja, men du säger att det ska löna sig att hålla sig frisk. Då var min fråga: Hur ska jag hålla mig frisk då? Och hur ska min syster hålla sig frisk? Det ska ju löna sig att göra det, så jag vore väldigt tacksam för svar. Och en till fråga: Ska man bli straffad för att man är sjuk, eller gäller det bara om man röker och blir sjuk? | |
| Blåstång | 2009-04-02 22:46 | |
![]() | Och vem bryr sig Dana? Hellre är jag dummare, fattigare, blahbalahblajblaj... än hysterisk och fylld av hat som du. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-02 22:46 | |
![]() | Jag har drabbats av muskelinflammation i min ena arm..men det får jag väl skylla mig själv för? Undermedvetet måste jag nog bara velat vara hemma och lata mig...för man blir ju rik på sjukpenning. Förstår inte att alla hellre är hemma och är sjuka.. | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-04-02 22:47 | |
![]() | Ja och speciellt till Dana..Hur mycket kan man kräva att en person ska vara mogen till att ta beslut vid kanske 14-15 års åldern eller tidigare, när många börjar röka. Man tänker inte speciellt långt i den åldern och att då fastna i något är mest bara tragiskt. Det har inget att göra med stark eller svag, smart eller inte, utan mer tillfälligheter. Osmart är det däremot om man ser på människor på det sätt att man ställer krav på att en 14-15 åring ska ha fattat vad den gjorde när den började röka och därigenom verkligen tycker att en person får skylla sig själv som vuxen. Det tycker jag är otroligt "kort" tänkt.. Du får ursäkta.. | |
| Satyra | 2009-04-02 22:47 | |
![]() | Dana, är du vänlig och tar fram den rena faktan om att rökare skulle vara dummare, skulle vara intressant att se, tack. | |
| Miss_jk | 2009-04-02 22:47 | |
![]() | Ond: Såna som du borde utrotas. Du har taskiga gener och det är INTE OK! Punga upp eller dö. | |
| mommesfrites - Ej medlem längre | 2009-04-02 22:48 | |
![]() | 100% av alla drunkningsolyckor beror på vatten. | |
| Dana Point - Ej medlem längre | 2009-04-02 22:50 | |
![]() | Miss:jk: Teckna en försäkring sa jag ju! | |
| sophistry - Ej medlem längre | 2009-04-02 22:51 | |
![]() | Innehav och förbruk av nikotin borde vara lika förbjudet som innehav och förbruk av andra droger. | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-02 22:52 | |
![]() | Dana, vad tycker du skattepengarna ska gå till om inte bla sjukvård? Kungahuset? | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-04-02 22:52 | |
![]() | "Dana Point" Ring doktorn o fråga om det står rätt till pls..... | |
| Polly Juice | 2009-04-02 22:52 | |
![]() | Dana, om jag sträcker mig det längsta jag kan så kan jag bara hålla med om att det är korkat av en del människor att betala för något som de vet är skadligt. Däremot kan jag inte påstå att rökare överlag skulle vara ointelligenta - min kompis M är en av de smartaste människor jag känner. Jag anser att jag själv är rätt smart, men jag har tyvärr ovanan att äta för mycket skräpmat och för mycket sötsaker, vilket inte alls är bra för hälsan, vilket jag mycket väl vet. Smarta människor gör dumma saker ibland. Men det som jag tycker är viktigt är att man inte låter sina dåliga vanor orsaka lidande för andra människor. Jag slänger inte godispapper på marken. Min kompis går några meter bort när hon ska röka. Om folk visade hänsyn till varann och inte bara tänkte på sig själva, så skulle vi inte behöva reta oss så väldigt på varandras ovanor, och det är vad jag tycker att den här trådens sens moral är. | |
| Dana Point - Ej medlem längre | 2009-04-02 22:52 | |
![]() | Man ska inte betala skatt! | |
| belugavis - Ej medlem längre | 2009-04-02 22:53 | |
![]() | Du får gärna länka till en studie om att rökare är dummare än andra. Man hittar ingenting när man googlar. Att rökare får skador är ju inte dirket något du behöver länka till. Underutvecklade barn tror jag inte stämmer. Underviktiga barn har jag hört. | |
| Blåstång | 2009-04-02 22:53 | |
![]() | Nej. | |
| Blåstång | 2009-04-02 22:53 | |
![]() | Nejet där var till sophistry. | |
| krutmarie | 2009-04-02 22:53 | |
![]() | Miss-jk, varför hoppar du på Kaninen? Beklagar att du och din syster är sjuka. Att Dana sen skriver om dåliga gener är gräsligt tycker jag. Om han hade frågat om era föräldrar röker så hade det inte förvånat, för då hade det ju varit rökningens fel så klart. Satyra, ja den statistiken om att rökare är dummare och dessutom fattigare skulle jag också vilja att Dana kunde presentera. | |
| Chewbacca2 - Ej medlem längre | 2009-04-02 22:53 | |
![]() | "sophistry" Ska du förbjuda sex missrukare för att ha sex då med ...... | |
| Ond_Kanin_ - Ej medlem längre | 2009-04-02 22:54 | |
![]() | Nu vet jag att du skämtar, dana..var det inte du som var så stolt skattebetalare? | |
| Miss_jk | 2009-04-02 22:55 | |
![]() | Krutmarie: Jag var ironisk och jag är HELT övertygad om att Ond Kanin fattade det... | |