Spelrum
Giraffen | 45 |
Krokodilen | 0 |
Elefanten | 0 |
Musen Böjningslistan | 0 |
Grisen Böjningslistan | 34 |
Inloggade | 79 |
Mobilspel
Pågående | 19 891 |
Forumkategorier
Användare | Inlägg | |
---|---|---|
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-08 15:13 | |
![]() | Tycker det är synd att salt är så svartmålat. Väljer man rätt salt är det ingen större fara att salta enligt smak (vilket säkert folk gör ändå) och vi behöver salter. | |
minigrisena | 2010-12-08 15:16 | |
![]() | tycker att det är lite provocerande att ni använder begreppet kolhydrater som en stor bov. kolhydrater är ett samlingsnamn och alla kolhydrater ser inte likadana ut. | |
Yonderboy - Ej medlem längre | 2010-12-08 15:30 | |
![]() | varför ska det vara så svårt att röra på sig, skippa glass och kakor i veckorna äta tills man blir mätt och sedan vara nöjd och lycklig. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-08 15:31 | |
![]() | För oss är alla självklara kolhydrater utom de som växer ovan jord bovar eftersom vi inte behöver dom i vår kost. | |
Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-12-08 15:31 | |
![]() | Höhö Yonder, sådana som du é kul. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-08 15:31 | |
![]() | Yonderboy: Varför ska det vara så svårt att dricka lagom med alkohol för vissa? | |
Osthyvlad - Ej medlem längre | 2010-12-08 15:32 | |
![]() | Sånna som er Nerö är också roligt, visserligen är mobnings-tv på väg att dö ut. Men feta svin som motionerar har en viss charm. | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-08 15:34 | |
![]() | Nämen, en ny liten provokatör på beta :) | |
Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-12-08 15:34 | |
![]() | Jaså, är jag mobbare eller vad menar du? | |
Osthyvlad - Ej medlem längre | 2010-12-08 15:36 | |
![]() | "ny, liten" åhhh tack:) *jeteglad* Nerö, japp. | |
Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-12-08 15:39 | |
![]() | Jadu osthyvlad. Om det är din åsikt är det väl det, stoppa mig? | |
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-12-08 15:40 | |
![]() | Delicious, kan du förklara det där med ovan och under jord? :) | |
Delicious - Ej medlem längre | 2010-12-08 15:44 | |
![]() | Larvbrud: Exempel; En morot växer under jord medan blomkål växer ovan :) Lök är ju också en underjordisk sak men den är ju mest smaksättare. Tomat och paprika har lite mer kolhydrater i sig än blomkål dock. | |
EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2010-12-08 16:06 | |
![]() | Minigrisena - alla kolhydrater har nog det gemensamt att dom höjer blodsockret(olika snabbt, men ändå), triggar insulinutsöndringen som i sin tur bromsar fettets förbränning och det lägger sej i.st. runt ex.vis min kagge och så vill vi inte ha det, eller hur? Fruktsockret är riktigt lömskt! | |
Larvbrud - Ej medlem längre | 2010-12-08 16:12 | |
![]() | Men vafan :) Varför är det underjordiska dåligt?Har det med Bibeln eller evolutionen att göra? | |
EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2010-12-08 16:12 | |
![]() | Delicious och Yonderboy - Varför ska det vara så svårt att äta lagom med choklad för vissa? (Mitt missbruk!) | |
Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-12-08 16:16 | |
![]() | För det handlar inte bara om karaktär. | |
EpsilonNoll - Ej medlem längre | 2010-12-08 16:19 | |
![]() | Larvbrud- Dåligt, tja: Rotfrukterna innehåller mer kolhydrater som vi västvärldsnissar inte behöver särskilt mkt av. I USA-producerade TV-shower ser man än i dag att dom pratar om "healthy eating" etc som om det fanns en etablerad definition på normalkost. Här får vi vara glada att LCHF har blivit så pass inne att det går att prata om det, i USA - det land som äter kanske minst fett i väst och ändå/därför ökar medelvikten - är det fortfarande okänt! | |
Osthyvlad - Ej medlem längre | 2010-12-08 16:19 | |
![]() | Även medfödda begär. | |
apbur | 2010-12-08 20:49 | |
![]() | Delicious, jag tycker det är konstigt eftersom jag inte kan förstå vad i fibrerna som skulle vara allergiframkallande eller framkalla nån överkänslighetsreaktion. Såvitt jag vet beter sig fibrer på samma sätt i alla magar, det binder till sig vätska, avföringen får större volym vilket ökar tarmverksamheten. Visst förstår jag att detta kan vara besvärligt för någon som redan har en orolig och irriterad mage. Hur menar du att bordssalt är viktigt för oss? Mer än för smaken då. | |