Spelrum
Giraffen19
Krokodilen0
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
0
Grisen
Böjningslistan
3
Inloggade22
Mobilspel
Pågående19 235

Forumkategorier

Användare Inlägg  
lejonmix - Ej medlem längre2009-06-30 20:48
Antal inlägg: 2692

Sen håller jag med Mr R att jag blir INTE upphetsad av ett par bröst om det inte är i en sexuell stämning el miljö. Ser jag ett par på stranden så är det inte något jag tänker på el glor. Jag är där för att bada och busa med mina kompisar.

lusdrama - Ej medlem längre2009-06-30 20:48
Antal inlägg: 481

tt men avsexualisera? varför måste man avsexualisera allt? blir ju så tråkigt då:)

Heba2009-06-30 20:50
Antal inlägg: 14

inte avsexualisera - men att alla ska kunna välja när, var och på vilket sätt de vill vara sexiga. Att inte kvinnans kropp ska användas som sexigt objekt för att tjäna olika syften.

Safflor - Ej medlem längre2009-06-30 20:50
Antal inlägg: 832

Själv föddes jag självklart med bikinin på.

Sweeetiepie - Ej medlem längre2009-06-30 20:51
Antal inlägg: 93

Problemet är väl att det inte är någon hemlis Mr R - jag antar att du inte besöker badhuset för att i första hand få en sexuell upplevelse!? Så länge jag kan välja är jag nöjd. Bra så.

lejonmix - Ej medlem längre2009-06-30 20:52

LillaMumlan skriver"Det mest intressanta i den här tråden tycker jag är att det verkar som om det är fler killar än tjejer som tycker att det är helt ok!

Bara jag som ser ett mönster...?"

Jag svarar: var medveten om att många här inte orkat fylla i att man är av det kvinnliga könet och därför har "Herr Giraff" som avatar. Se tex Larvbrud.

Maskulinist2009-06-30 20:53
Antal inlägg: 536

Jag ställer mig helt klart bakom förslaget! Kan såklart uppstå problem om fula kvinnor hävdar sin rätt till att kasta överdelen. En lösning på det problemet vore förstås separata badhus för fula respektive snygga kroppar. Men hur lösa problemet på mindre orter? En inte helt okomplicerad fråga.

Malla132009-06-30 20:54
Antal inlägg: 1810

:Heba: Men en mans kropp kan väl oxå användas som ett sexigt objekt i samma utsträckning som en kvinnas. Det är ju bara det att vi har fått brösten extra som har blivit sexobjekt. En man som visar rumpan, eller snoppen är ju oxå ett sätt att visa sig sexig på. Då skulle vi vara helt på lika vilkor då och alla skulle bada helt nakna...Båda könen! Då hade bägge parter varit på lika vilkor.

Malla132009-06-30 20:55

Maskulinist: vem är det som kommer att avgöra vem som har fula respektiva fina kroppar då... Det är väl olika från person till person= en man kan tycka att en kraftig kvinna är vacker medan du kanske tycker det är fult..hur löser ni det då??

Heba2009-06-30 20:58
Antal inlägg: 14

en mans kropp kan användas som sexigt objekt - men gör det inte i samma utsträcking Det är bara att titta på antalet reklamaffischer, porrtidningar med mera. Eller titta på kvinnor och mäns roller i t.ex. filmer och böcker och vilken roll de spelar. eller kolla på statistik över hur ofta kvinnor respektive män får höra nedsättande eller sexistiska kommentarer över hur de ser ut - listan kan göras lång.

Personligen har jag nog inget emot nakenbad, men för mig är det en annan fråga. Brösten är inte en del av könsorganet varken för män eller kvinnor, men för kvinnorna sammankopplas den med hennes könsorgan.

Man skulle även kunna argumentera för att även män ska skyla sina bröst istället, för att på så sätt sexualisera mannen lika mycket som kvinnan, men det kändes konstigt att lobba för att öka sexualiseringen för att skapa jämställdhet - men visst är det också en möjlighet om man nu vill "hålla saker hemligt".

lejonmix - Ej medlem längre2009-06-30 20:58

lusdrama - självklart ska inte allt avsexualiseras. Jag tänker mer så här:
Ser jag en kvinnas anklar, ben, händer el tex hennes långa fina hår på stadens torg och gator tänker jag inte nämnvärt på det. Men i Sängen tillsammans med en "partner" ( vilket ord eg) så uppmärksammar jag allt och blir helt sjkut tänd på alla kroppsdelar. Jag menar att stämningen avgör mkt för mig.
Sen skulle jag ljuga om jag sa att en vacker klyfta inte kan vara helt magisk att råka se.

Men jag tittar mer på påklädda tjejer än någon som valt att sola topless, just för att det är ett val som den kvinnan säkerligen inte tagit för att få blickar mot sig.

lejonmix - Ej medlem längre2009-06-30 20:59

Malla jag tror inte du ska behöva känna att du måste svara på saker som skrivs om fula vs snygga kvinnor. Det är bara för att enkelt provocera.

Maskulinist2009-06-30 21:00

Malla13: Jag sa ju att det är komplicerat! Men instinktivt säger jag att man skulle lösa det hela på demokratisk väg. Kanske genom att på varje ort utse en enväldig smakdomare ("bakdomare")?

Safflor - Ej medlem längre2009-06-30 21:03

Eller så kanske du kan få ett eget badhus, Maskulinist, så har vi löst det lilla problemet.

Malla132009-06-30 21:04

Hmmm Låter mer än komplicerat!!! Bättre att gå på din tråd safflor!!

Maskulinist2009-06-30 21:09

Safflor: Det löser problemet för mig, men problematiken är väl större än så?

Safflor - Ej medlem längre2009-06-30 21:10

Med fula brudar? Det tror jag inte. De flesta män med normal intelligens klarar av att räkna ut att de kan välja att titta åt ett annat håll.

lejonmix - Ej medlem längre2009-06-30 21:18

safflor nu rockar du!

Maskulinist2009-06-30 21:43

Safflor: Nu förenklar du. Om man tittar åt ett annat håll, vad har man för garanti för att det inte står ett ännu fulare åbäke där? Och menar du att de som inte är normalbegåvade skall behöva få ögonen skållade för att de inte är smarta nog att titta bort? Elitistiskt.

Gimp2 - Ej medlem längre2009-06-30 21:44
Antal inlägg: 2385

mask: var är sylvie?

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?