Spelrum
| Giraffen | 37 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 21 |
| Inloggade | 58 |
Mobilspel
| Pågående | 19 790 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Egenskap - Ej medlem längre | 2009-07-09 00:52 | |
![]() | "VARFÖR ska jag, eller någon annan, acceptera att bli örfilad?" "För att du varit en jävla bitch?" Haha! Apbur <3 | |
| Tess 08 | 2009-07-09 00:54 | |
![]() | Nej, jag skrev bara att jag inte skulle vara så bitchig att jag förtjänade en örfil, för för mig finns det INGET som gör att det är accepterat att slå (läs tidigare inlägg). Tycker däremot att du skrev ditt inlägg rätt elakt mot Kermis... Jag skriver inte alls för att framhäva hur snäll jag är, jag menar bara att JAG har en nolltolerans mot våld oavsett typen av våld. Jag slår inte och accepterar inte att bli slagen!!! Vad jag menar är att i min värld kan man inte vara så elak att man förtjänar att bli slagen. Knappt ens om man slagit själv.. Så det har inte med min snällhet att göra utan med motståndet mot slag att göra. | |
| kermis | 2009-07-09 00:54 | |
![]() | Det verkar som att det är skitsaker man behöver göra för att förtjäna en örfil från apbur. | |
| apbur | 2009-07-09 00:55 | |
![]() | Jag skrev inte att kermis hade varit en bitch utan att det förmodligen skulle motivera en örfil. Det var ju det hon frågade. | |
| kermis | 2009-07-09 00:56 | |
![]() | Jag skriver under på allt i andra stycket i Tess 08s inlägg. | |
| apbur | 2009-07-09 01:00 | |
![]() | Men ser ni det tycker inte jag. Det är väldigt märkligt att kvinnor som blivit misshandlade ändå säger att det är det psysiska våldet som skapar djupast sår. Men här sitter ni ändå och hävdar att ALLT är bättre än att slå, INGENTING kan motivera ett slag. Verbalt våld är inte alls lika farligt, DET VÄRSTA ÄR JU ÄNDÅ ÖRFILEN!!!! Buhuuu. Att ni inte skäms. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-07-09 01:01 | |
![]() | Jag tycker både verbalt och fysiskt våld är lika illa. | |
| Lill-IT | 2009-07-09 01:03 | |
![]() | Fruktansvärt respektlöst att slå någon. Om du uppför dig som en bitch Apbur, så hoppas vi att den du är elak emot är mogen nog att vända på klacken och låta ditt humör rinna av dig innan ni talar med varandra igen. Jag tycker inte det är okej att vare sig uppföra sig verbalt illa eller att bruka fysiskt våld. | |
| apbur | 2009-07-09 01:03 | |
![]() | Jag tycker verbala kränkningar som kastas ut allt för att trycka ned en person är värre än en örfil. Men om jag ger någon en örfil efter en sådan kränkning är jag en usel människa för jag tog till VÅLD. Hör och häpna. Ni är så skenheliga att jag snart kastar upp. | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-07-09 01:04 | |
![]() | Å skäms tänker jag banne mej inte göra för att jag inte accepterar våld! | |
| kissed - Ej medlem längre | 2009-07-09 01:06 | |
![]() | Det trillar inte ner nån tjugofemöring apbur när du ser att INGEN håller med dej? Jag skulle i alla fall tänka över mina uttalande, du ligger i minioritet. Det kanske är du som ska skämmas! | |
| apbur | 2009-07-09 01:07 | |
![]() | Det är mycket jag inte accepterar men att kalla det för nolltolerans och inte kunna fantisera ihop ett scenario där jag kanske får rucka på mina principer är ju bara dumt. | |
| Lill-IT | 2009-07-09 01:08 | |
![]() | Verbalt våld ger ärr på insidan och fysiskt våld både på in och utsida, det är riktigt illa vilket som. | |
| kermis | 2009-07-09 01:11 | |
![]() | Nu behöver jag en definition av "verbalt våld". Pratar vi kränkningar till någon man känner ansikte mot ansikte? någon man inte känner? över nätet? forum...? vem har sagt att verbalt våld inte är lika illa? eller var det någon som utövade sådant? | |
| apbur | 2009-07-09 01:12 | |
![]() | Ok, jag förespråkar inte misshandel, har aldrig någonsin gjort. Jag reagerar mot den rådande nolltoleransen där det inte finns något som helst utrymme för nyanser. Jag tycker att det är kränkande i sig och har vissa likheter med vad en misshandlare brukar använda sig av för metoder. Intolerans utan några gråzoner. | |
| fåntrattis | 2009-07-09 01:12 | |
![]() | Hmm... Mitt inlägg om mina föräldrar fick inte den effekt jag förväntade mig, jag försöker en gång till. Ni som säger er ha nolltolerans emot alla typer av våld, vad tycker ni att min pappa skulle ha gjort när min mamma gav honom en örfil? Vad är nolltolerans för er? | |
| Ässät | 2009-07-09 01:12 | |
![]() | Jag har blivit misshandlad både verbalt och med slag av min dotters pappa.. det gjorde minst lika ont av det han sa till mig som slagen jag fick.. det sitter i än idag efter 21 år! | |
| Zizzzi | 2009-07-09 01:13 | |
![]() | JAG håller faktiskt med apbur här. Jag är inte kapabel att formulera något vettigt inlägg själv just nu, så jag återkommer. | |
| Lill-IT | 2009-07-09 01:14 | |
![]() | Det känns som om du bara är ute efter att provocera Apbur. Jag väljer därför att inte fortsätta någon vidare diskussion här. Lev väl, ta hand om varandra.. och gör världen en aning ljusare genom att vara goa mot de människor ni möter. Är man stor och stark, måste man vara snäll <3 www.youtube.com/watc...vV stV7BtUA | |
| apbur | 2009-07-09 01:16 | |
![]() | Lill-IT, det räcker med att jag säger PIP så har jag hela betaskenheligeliten efter mig. | |