Spelrum
| Giraffen | 27 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 14 |
| Inloggade | 41 |
Mobilspel
| Pågående | 19 358 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Dödmetallörn - Ej medlem längre | 2009-12-03 18:02 | |
![]() | Men Micro, det du gör när du försöker argumentera emot de som tycker att alla som vill kalla sig svenskar ska få göra det, och när de argument du använder utgår från att du som svensk måste få kalla dig svensk utan att bli kallad rasist, att du inte ska behöva böja rygg för de som inte tycker som du angående detta, att dina barn måste få känna sig trygga i sitt svenska ursprung samt kallar mig lögnare för att jag tycker som jag gör- då försöker du utesluta människor, baserat på dina egna subjektiva kriterier. Vad menar du förresten med att "uppfatta alla som svenskar" och vad är det som "hotar det du har"? Bara att använda ett så negativt laddat ord som "hot" är för mig ganska märkligt. Kort sagt: Själv blir jag stolt när någon som kommit hit från ett annat land vill kalla sig svensk, då blir jag än mer stolt över att komma från Sverige. | |
| micro113 | 2009-12-03 18:03 | |
![]() | Miss Yoco Om du går tillbaka i tråden så ser du att upprinnelsen till resonemanget var att jag kommenterade ett inlägg som L-G gjorde. Där jag konstaterade att hans och liknande argumentering är kontraproduktivt. Sen har det utvecklats i tråden. | |
| micro113 | 2009-12-03 18:05 | |
![]() | Dödmetallörn Var har jag argumenterat emot att de som vill skall få kalla sig svenskar? Hänvisa tack. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-03 18:08 | |
![]() | micro, jag har läst. OCH jag har till och med kommenterat din kommentar till L-G. Och dina förklaringar där ( tidigare i tråden ) , eller här ger ingen klarare bild alls, utan mina frågor kvarstår än: ÅTERIGEN micro, exakt vem eller vilka hotar din och dina barns trygghet? Vem eller vilka vill ta ifrån dig och dina barn rätten att få vara stolta över er svenskhet? Vilka exakt är det som hotar dig? Var? Hur? När? Vad är det för spöken du ser och upplever egentligen? | |
| micro113 | 2009-12-03 18:14 | |
![]() | Miss Yoco Var har jag skrivit hotar mina barns trygghet? Trygg i sin identitet -- i sitt ursprung -- blir väl en viss skillnad, eller hur? Gå tillbaka och läs igen tycker jag. Det jag skriver är just om de som reviderar historien, som förnekar att det finns en svensk befolkning, som förnekar eller förminskar svenska traditioner och svensk kultur. Ett exempel när det gäller kultur och traditioner har jag tagit upp i tråden - Mona Sahlin. Argumenten att vi inte skulle ha någon riktig svensk befolkning ser man ofta i diskussioner kring invandring. | |
| Miss Yoco - Ej medlem längre | 2009-12-03 18:24 | |
![]() | Vet du vad micro113, man kan verkligen bli gråhårig på dig, och dina vridningar. Jag bryr mig inte om dethär något mer just nu, så byebye. *tassar iväg....* | |
| Out on bail - Ej medlem längre | 2009-12-03 18:59 | |
![]() | Det handlar väl om det gamla nedärvda flockbeteendet. Vi är fortfarande rädda för inkräktare som skall komma och förstöra för vår flock. Rädda, ända tills det visar sig att rookien i truppen faktiskt tillför något och visar sig vara bra för flocken. Zlatan är bra för den svenska fårskocken, liksom Muhammed på jobbet... | |
| galvanized | 2009-12-03 19:36 | |
![]() | ""Är vi svenskar som nation så osäkra att vi till varje pris måste tjata och tjata om Zlatan? Jag tycker också han är grym, men detta ständiga tjöt om honom blir bara för mycket för mig. "" - Varför då starta denna meningslösa tråd? Är du efterbliven? | |
| Out on bail - Ej medlem längre | 2009-12-03 19:43 | |
![]() | Vi svenskar har alltid höjt våra idrottsstjärnor till skyarna (så är det för övrigt i nästan alla världens länder). Och nu när en av världens absolut bästa fotbollsspelare är svensk vore det väldigt konstigt om tidningarna INTE skrev spaltmeter efter spaltmeter om detta faktum. | |
| henrik_l | 2009-12-03 19:48 | |
![]() | Tja han är väl halv-svensk antar jag? | |
| åskarl | 2009-12-03 19:53 | |
![]() | så klart zlatan är svensk. han talar ju nästan lika bra svenska som drottningen.. | |
| Out on bail - Ej medlem längre | 2009-12-03 19:53 | |
![]() | Zlatan är inte populär i alla svenska läger, den saken är klar. Men personligen tycker jag det är bra at han spelar i svenska landslaget, så att vi åtminstone har EN lirare utan träben. | |
| Out on bail - Ej medlem längre | 2009-12-03 19:54 | |
![]() | Silvias skånska är under all kritik. | |
| Pingiskillen - Ej medlem längre | 2009-12-03 22:12 | |
![]() | Är inte Zlatan spanjor? Han bor, arbetar och betalar skatt i spanien. Dessutom så talar han spanska om än knackigt. | |
| caughtbock | 2009-12-03 22:16 | |
![]() | "Varför då starta denna meningslösa tråd? Är du efterbliven?" Inte mer än någon annan. Det som är meningslöst för dig är inte nödvändigtvis meningslöst för alla andra. Starta en tråd som känns viktig för dig och sluta hoppa på mig. | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2009-12-03 22:20 | |
![]() | Han ser åtminstone mer svensk ut sedan han fixade näsan och tänderna. Dom som känner mig förstår att jag skojar...vill bara säga det innan alla hat-mailen dyker in. | |
| Festina | 2009-12-05 20:31 | |
![]() | Jag är född och uppvuxen i ett annat land än Sverige och kom till Sverige i 20 års åldern. Jag skulle ALDRIG kallla mig för svensk, jag är INTE svensk och kommer ALDRIG att bli svensk. Fy satan för att vara svensk säger jag bara. | |
| On parole - Ej medlem längre | 2009-12-05 20:33 | |
![]() | Ja, fy Zlatan. | |
| caughtbock | 2009-12-05 20:35 | |
![]() | Som ts röstar jag att tråden tas bort. | |
| monew | 2009-12-05 20:47 | |
![]() | svenskar är ganska bra tycker jag zlatan tex | |