Spelrum
| Giraffen | 21 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 17 |
| Inloggade | 38 |
Mobilspel
| Pågående | 18 642 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| reson - Ej medlem längre | 2010-08-12 17:41 | |
![]() | Barn med kolik bör ha medicin för det!! | |
| Megaherz | 2010-08-12 17:41 | |
![]() | ...så ja, jag kan förstå barnfria flyg (eller barnfria delar i plan) även om jag inte skulle boka det själv. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-08-12 17:58 | |
![]() | Reson: "Barn med kolik bör ha medicin för det!!" Att du inte vet tillräckligt om kolik är helt uppenbart. Det finns medel att köpa på Apoteket som kan, observera _kan_mildra och _ibland_helt hjälpa vid kolik. Det finns dock spädbarn som har så svår kolik att dessa medel inte hjälper. Jag har själv haft barn som hade kolik som riktigt små så jag vet. | |
| MayBley | 2010-08-12 18:17 | |
![]() | jag tycker att folk inte ska dra hit och dit med sina ungar bara för att de själva gillar ställena eller aktiviteterna. kan man inte bara lämna ungarna hos någon där det är mer lämpligt för en missnöjd unge att vara på? ungar mår uppenbarligen inte bra av att vara på vuxenaktiviteter så varför dra med dem? | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-08-12 18:37 | |
![]() | MayBley, det finns enormt många i Sverige idag som har stora delar av sina familjer utomlands, men även inom Sveriges gränser och ändå så långt att ska man få tid till varandra så flyger man. Har en bekant i Norrland som har släktingar i Skåne, man tar inte bilen då.... Dessutom så ser jag inte varför det ska vara något fel i att låta barnen följa med på semestrar utanför Sverige. Dessutom så handlar det väl inte om att "dra hit och dit" med sina barn. Barnen man skaffar är en del av familjen och familjer brukar göra saker tillsammans, vi i min familj gör iaf det. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-08-12 18:42 | |
![]() | Och btw, jag "drog hit och dit" med mina barn i somras för att dom skulle få komma till djurparker, nöjesfält och andra saker dom gillar. Fy så hemskt av mig. Vad gäller utlandsresor så älskar mina barn det. Sen att dom om 7 år kanske inte minns så mycket av det spelar väl ingen roll. May Bley, anser du att utlandsresor tillhör strikta "vuxenaktiviteter"? | |
| MayBley | 2010-08-12 19:25 | |
![]() | Ja, det tycker jag att dem är om barnen är väldigt små. Bebisar är känsligare än vuxna när det gäller extrem värme, miljöombyten, långa resor och oroligheter. Jag tycker det är synd om bebisarna man ser bäras runt i t.ex. kaosartade Bangkok. Vissa saker tycker jag att man inte bör utsätta småbarn för. Om man inte har möjligheten att lämna småbarnen hos mor/farföräldrar tycker jag att man ska vänta med utlandsresor. Djurpark och nöjesfält är väldigt inriktade och välanpassade för små barn och jag menar inte att dessa är sk "vuxenaktiviteter". | |
| Louloulou | 2010-08-12 19:56 | |
![]() | Jag tycker precis som du, Maybley! Självklart ska man umgås med sina barn, men att resa utomlands med när barn är små kan vara en stor påfrestning för dem. Det blir jobbigt både för barnen och föräldrarna. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-08-12 23:01 | |
![]() | Alla reser inte till destinationer där det är + 35 grader. Och vad är det för något med en resa utomlands som är en så "stor påfrestning" på barnet att det skulle vara ohälsosamt? De flesta barn jag har erfarenhet av(mina egna och vänners)tycker tvärtom att det är kul att åka utomlands, om dom åker 40 mil(3 timmar i bil)till djurpark/nöjesfält eller flyger(2-4 timmar)till ett resmål utomlands är ingen skillnad vad gäller "påfrestningar", varken för barn eller vuxen... nja, skillnaden är ju vid flygresa att vi bägge vuxna kan koncentrera oss helt på barnen då ingen kör.... Då får jag nog säga att jag personligen finner det mer påfrestande att storhandla med barnen med mig, särskilt en fredagseftermiddag när det är hur mycket folk som helst i affärerna. Mina föräldrar reste mycket när jag var liten och jag fick följa med, efter vad jag dels fått berättat för mig samt det jag själv minns så var det enkom positiva reaktioner från min sida. Min personliga erfarenhet är också att barn får enormt mycket positivt bemötande utomlands, barn behandlas på de flesta ställen som små prinsar & prinsessor och som förälder så har man mycket mer av inte bara tid men energi att pyssla, leka, busa och överhuvudtaget orka mer då man är på semester och inte behöver diska, tvätta, städa, laga mat mm.... När det gäller riktigt små barn så är det viktigaste att barnet i nya miljöer får vara riktigt nära mamma eller pappa, särskilt om det då är en "stökigare" miljö... så som tex Bangkok eller ÅHLENS i en storstad hemma, tvivlar starkt på att en liten har någon uppfattning om huruvida den befinner sig på Drottninggatan i Stockholm i 25-30 graders värme eller någon annan storstad utomlands. | |
| slånbär | 2010-08-12 23:22 | |
![]() | n nu kom vi väl ändå från ämnet.....Det handlade ju om barnfria flyg och inte om det var bra eller dåligt att resa med barn. Ta det i en annan tråd. | |
| grönöga - Ej medlem längre | 2010-08-12 23:25 | |
![]() | Slånbär: "Ta det i en annan tråd." Det spårade ur och jag kunde inte låta bli att svara på det.... Barn bör tydligen inte tillåtas flyga alls enligt vissa... | |
| slånbär | 2010-08-12 23:28 | |
![]() | jag fattar grönöga men ville bara få tråden på rätt spår igen | |
| anneli72 - Ej medlem längre | 2010-08-12 23:30 | |
![]() | Linda Thelenius gillar barnfritt. | |
| cokki | 2010-08-12 23:46 | |
![]() | ja me` | |
| blue_moon | 2010-08-13 08:16 | |
![]() | Grönögas inlägg är både relevant och intressant! Några tidigare debattörer ifrågasatte ju att barn överhuvudtaget ska följa med på utlandsresor. | |
| smulgubbe | 2010-08-13 10:28 | |
![]() | Kan nog vara skönt att resa utan barn. Men när det gäller små barn så är det nog jobbigare både för föräldrarna och barnen att skiljas åt. Föräldrarna mår bättre av att ha sina små med sig och barnen mår bäst hos sina föräldrar när de är små. Under så lång tid som en vecka eller mer. | |
| lycopersicon | 2010-08-13 19:33 | |
![]() | "Föräldrarna mår bättre av att ha sina små med sig och barnen mår bäst hos sina föräldrar när de är små. Under så lång tid som en vecka eller mer." smulgubbe: Hur vet du det? | |
| munsterfrass | 2010-08-14 00:40 | |
![]() | :) .. Jag flög precis med mitt Barnbarn till Canada via Frankfurt :) .. Hon är 7 månader och verkligen en av de "mindre högljudda" ombord :) ... så neeeee igen och igen :) , inga barnfria flyg pour moi :) | |
| munsterfrass | 2010-08-14 00:43 | |
![]() | Fast Herre min Je , finns det plats och utbud (och fulla flyg ) för både ock , så må det vara så , men oavsett kommer jag ALDRIG att välja det barnfria alternativet (det verkar i mina ögon och öron så förbannat stiff ) | |
| beritlind78 | 2010-08-14 01:00 | |
![]() | :)...och då tycker du inte valmöjligheten ska finnas för de som så önskar? :)....:).....:) | |