Spelrum
| Giraffen | 2 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 1 |
| Inloggade | 3 |
Mobilspel
| Pågående | 19 329 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 22:54 | |
![]() | aj då. inte meningen att göra dig upprörd. kommer dock aldrig att göra avbön för åsikter som är genomtänkta och äkta. det blir nog ditt problem inte mitt. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-18 22:54 | |
![]() | några slutar och äta och dör ,det tror jag dom skulle göra ändå utan media ,dom är sjuka | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-18 22:56 | |
![]() | ja ,jag har dysleksi,men du förstår nog ändå | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 22:56 | |
![]() | det borde vara mer provocerande med långa ben kontra korta mot normalvikt kontra fetma. kanske är problemet m korta ben mindre än fetma, det talas iaf mindre om det. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-18 22:58 | |
![]() | varför är inte alla ska vara fula partiet bildat | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-18 22:59 | |
![]() | Då ber jag om ursäkt titti. | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-09-18 23:01 | |
![]() | Kan vi inte bara avrätta alla människor? För ärligt talat, dessa problem kommer aldrig försvinna. Inget kommer att förändras. | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-09-18 23:01 | |
![]() | Kan vi liksom inte... bara ta oss en köpp? | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2010-09-18 23:02 | |
![]() | En mugg sprit tack | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-18 23:02 | |
![]() | jo, det skulle utrota den illa dolda avundsjukan iaf. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-18 23:06 | |
![]() | Det är ingen fara Delicious,jag är van,bara 1 på 11har ärvt det | |
| Nerösktji - Ej medlem längre | 2010-09-18 23:08 | |
![]() | Jag menar, vi håller ju redan på med globalt självmord. Är det inte utsläpp så är det krig, om inte krig är det mord. Om inte mord så är det psykologiska mord. Om inte det är det fel mat, socker på socker på socker. Fettma. Det är ju numera tillåtet med häxjakt på människor som är overimportant. Jag menar, borde vi inte bara göra moder jord en tjänst? Självklart vill man ju inte dö. Men ärligt talat, så länge människan finns, kommer idioti att finnas. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2010-09-18 23:22 | |
![]() | människor och fästingar är ganska onödiga men fins ändå | |
| F I S T O - Ej medlem längre | 2010-09-18 23:39 | |
![]() | @Nerösktji Den här tråden verkar ha ballat ur fullständigt. Är det fullmånen som spökar. | |
| El Choco | 2010-09-18 23:42 | |
![]() | Men orka dividera? Vems ideal skall uppnås? Har folk fått en vettig fostran så skiter de högaktningsfullt i vad Calle, 23 eller Asta, 87 tycker oavsett om de är smala, tjocka eller något däremellan. Om jag är fet och min kropp orkar med det så låt det vara så. När det börjar göra ont i knäna får jag väl göra något åt det. Likväl som om jag är mager. Blir sällskapet gnälligt för att jag är benig och sticks så får jag väl göra något åt det. OM JAG VILL! | |
| MissyElliott | 2010-09-18 23:46 | |
![]() | ramsay, du skriver "det borde vara mer provocerande med långa ben kontra korta mot normalvikt kontra fetma. " men det som är provocerande är ju inte normalvikt!!!! provocerande att de ser undernärda ut och dagens ungdomar följer denna utseendefixering alltför mkt, och deras idoler är kate moss som startade denna heroin-chic utseendet i modellbranschen eller varför inte ha revbens-nicole richie som förebild? sunt? hade det varit normalvikt på modellerna hade nog inte denna debatt funnits. ingen som påstår att det måste ändras så att feta modellar för kläder istället...en sund smal kropp är vackert att se på, men blir lite fel signaler med undernärda o ordentligt retuscherade tjejer överallt. och främst är ju detta just för att, trots uppbackning fr sina föräldrar om att de duger precis som det är, så är inte ungdomar ofta så starka i sitt självförtroende som man kunde önska. vuxna är ju mer skyddade iom livserfarenhet som förhoppningsvis gett dem större tro på sig själv och slutat bry sig om att vara alltför ytlig. | |
| Gautama | 2010-09-19 00:06 | |
![]() | Här har det hänt grejer när man utgick för en film och mys med mannen:-) Att diskutera långa, korta ben eller om det är snyggast, hälsosammast att vara smal, mullig eller tjock var inte riktigt meningen med tråden. Det handlar om utseendefixeringen i samhället och att många, framförallt unga människor lägger ut halvnakna bilder på sig själva i en sexig pose på nätet. Det handlar inte bara om uppfostran eftersom barnen inte sitter fast med oss föräldrar hela tiden. De tar intryck från sin omgivning givetvis. De flesta i denna tråd verkar i allafall överens om att det är ett osunt ideal som florerar i samhället. Det är ju ingen nyhet direkt heller, det diskuteras ju ofta i media av olika slag. Sen att det finns de som tycker det är helt ok att våra unga flickor ska vara som undernärda playboymodeller är ju skrämmande. Sen till sist så tycker jag det är så fasligt tråkigt och löjligt att se en viss person hela tiden kommentera en annan personens utseende, åsikter och tror sig veta exakt hur personen är. Men man kan ju inte vänta sig annat med den attityden som visas upp i detta forum hela tiden. Note to my self: Öppna inga trådar mer i detta forum. | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-19 00:08 | |
![]() | hmm, jag har själv jobbat internationellt som modell många år (bla m kate moss) och jag menar - ärligt- att en bra modell är inte undenärd hon är mkt mkt smal och har extremt långa ben, armar etc. detta översätts som undervikt i mångas ögon. h hur många ícke modeller har proportioner som en modell? är man 178 med extremt långa ben smal så blir man "undernärd" i allmänhetens ögon. jag tror verkligen att detta provocerar folk mer än dom tror själva. alla kan banta, men en god modfell har proportioner som ingen kan banta sig till. inte heller behövde merparten av oss hålla igen. vi såg ut så. du skriver att modellidealet inte behöver ändras (vilket jag håller med om). vad är det då du egentligen tycker är problematiskt? | |
| ramsay - Ej medlem längre | 2010-09-19 00:12 | |
![]() | off topic- ben väger inte i närheten så mkt som bål/överkropp. det är därför en modell kan vara 178 och väga 50 utan att vara underviktig. den genomsnittliga modellen (på topnivå) har en överkropp motsvarande en "vanlig" tjej på 160. max. | |
| Gautama | 2010-09-19 00:14 | |
![]() | Snälla ramsay vilken värld lever du i? Har du missat att en massa modeller självsvälter sig, går på droger och mår allmänt skit? Öppna ögonen! | |