Spelrum
Giraffen40
Krokodilen2
Elefanten0
Musen
Böjningslistan
1
Grisen
Böjningslistan
22
Inloggade65
Mobilspel
Pågående18 812

Forumkategorier

Användare Inlägg  
pion ekrot2010-10-15 16:18
Antal inlägg: 3340

1 - Erkänn att du inte kan förklara grejen istället, därför att ingen VET exakt hur det kommer sig. Varför är det så svårt..? Ännu ett mysterium. ;)

le-lou2010-10-15 16:24
Antal inlägg: 17500

diskussioner kring detta är intressant. men det krävs ju att folk som tror på det motsatta vill föra argument kring hur de tänker, annars stannar det vid att "terry evans kan visst, han visste vilket fönster som var öppet " eller så blir nån sur för att man vill diskutera olika synsätt (är det förbjudet?) men de ger ingen input alls över hur de själva tänker. Terry Evans är en husgud och nåde den som försöker analysera karln. Ni uppmanar oss till att vidga vyerna och öppna sinnen - får jag föreslå lite logiskt och framförallt kritiskt tänkande?

Jag lyssnar gärna till hur man för resonemang kring det. Tycker mig mer märka dock att en del blir rent av sura för att man vill diskutera ämnet, ingen vill vackla i sin s.k mediala förmåga..lite masspsykos som nån skrev tidigare kanske?
Det är bara personliga upplevelser som får delas - men att diskutera själva upplevelsen ur andra perspektiv får man inte göra tydligen.
Jag har upplevt men förklarar saken på andra sätt och då är jag inte välkommen. Undrar vilka det är som är trångsynta egentligen :D ?

LisaLong2010-10-15 16:37
Antal inlägg: 2725

945LTT Nä denna "kärringen" tänker inte ens svara. Men ja jag vet en hel del men tänker inte diskutera det med dig

945LTT - Ej medlem längre2010-10-15 16:39
Antal inlägg: 234

De flesta har svårt att inse att man (inklusive "själen") en dag kommer att upphöra existera, både på jorden och i det "andliga".

Resurrection - Ej medlem längre2010-10-15 16:39
Antal inlägg: 11463

Ett "pilutta dig" hade varit på sin plats.

LisaLong2010-10-15 16:40

LL nä det är inte absurt alls. Sen skrev jag ju faktiskt själv att volvon givetvis inte har en själ. Jag anser inte att en hjärndöd person bara är en kropp. Det finns mer till allt det här "than meats the eye"...Det finns även ett medvetande på ett helt annat plan än den "vanliga" medvetenheten

LisaLong2010-10-15 16:43

945LTT och det kan du bevisa??

Resurrection - Ej medlem längre2010-10-15 16:43
Antal inlägg: 11463

Alla som har sett "Herbie" vet att bilar har själ.

LisaLong2010-10-15 16:45

LL jag är beredd att diskutera, men när du kommer med påstående som absurt etc utan att ens (i min mening) veta vad du talar om. Och säga att det brast i det och det....istället för att försöka lyssna till det även jag säger är det ju inte mycket idé.

LisaLong2010-10-15 16:46

LL sen en fråga du ställde jag inte hajja..vadå om dementa blir andar? Varför skulle dom inte bli det.....det är en fysiskt sjukdom

945LTT - Ej medlem längre2010-10-15 16:50
Antal inlägg: 234

Om det handlar om en psykisk sjukdom då?

Går det då åt helvete med själen?

LisaLong2010-10-15 16:52

945LTT utveckla din frågeställning.

LisaLong2010-10-15 16:52

För att prata i barnspråk så finns det inga sjukdomar på andra sidan

dracena2010-10-15 16:57
Antal inlägg: 459

Leopardhonan skrev:

Under seansens gång vände han sig till just Linda och gav henne informationen att hennes morfar var där och ville prata med henne. "Han hälsar att du måste laga fönstret på vinden". Hon hade då försökt stänga fönstret på vinden varje dag i en längre tid..

Jag kan inte förklara det, men att Terry skulle kunna gissa sig till plats i huset, just ett fönster och att just veta att Lindas morfar, som för övrigt precis gått bort innan denna seans, är död. Hur undrar jag om han skulle vara en bluffare..

--------------------

För det första, terry gör det alla andra coldreaders gör; han säger något i stil med "just nu vill en man som har gått bort ta kontakt, jag dras till den här sidan (av publiken), det är en äldre man, är den någon av er som har förlorat en äldre man" etc.
Alla som är där har ju förlorat någon och chansen att någon har förlorat en äldre man är stor för de flesta dör när de är äldre och det finns bara 2 kön att välja på. Han kanske ser att din kompis reagerar, coldreaders vet hur man läser ansiktsuttryck, hon är ung så han chansar och säger grandfather, och hon fyller i med morfar.

Poängen med fönstret är att just det stämde, om det inte hade stämt så hade han sagt "check it" eller ändrat det till något av följande; att din kompis har problem med något annat fönster, någon annan i hennes familj har problem med ett fönster, antingen att stänga fönstret eller något annat, om hon inte känner igen det så säger han "check it".
Det är så coldreading och kvalificerade gissningar fungerar.

Terry använder sig också av "hotreading", han observerar publiken innan seansen börjar och lägger märke till detaljer som han sedan använder sig av.
Det vidrigaste exemplen på hotreading är de som använts av bl.a. John Edwards och Benny Hinn, den förstnämnde hade dolda mikrofoner väntrummet. De som pratade detaljerat med andra deltagare om sina döda och sig själva var de som sen blev "upplysta" av John att just deras släktingar och vänner var på besök från andra sidan. Benny Hinn tog upplysningar om publiken innan de kom till hans föreställning, han blev sedan matad information från ett kontroll rum via en mikrofon. Jag ska senare lägga in youtube videon där den vidrige lille Benny blir avslöjad av James Randi.

Så leopardhonan, sa terry något annat till din kompis? Något som hon inte kände igen? Sa han sen "check it"? Är du sur på mig nu för jag har tagit bort den där mysiga känslan av att känna sig speciell och utvald?
Svälj det och lär dig kritiskt tänkande, eller slå bort och låtsas som att du aldrig har läst det här inlägget. Det faktum att alla ni som skriver att ni bara vet utifrån de händelser ni skildrar, utan att berätta om hur er kritiska tanke process har kommit fram till det, säger mig en sak: ni har inte brytt er om att lära er kritiskt tänkande. Det är okej att vara ignorant, jag är själv ignorant ang. en massa saker, alla människor är det. Men säg istället "jag vet inte" när det faktiskt är så.

dracena2010-10-15 17:34
Antal inlägg: 459

Jaha, minnet är opålitligt, det var Peter Popoff videon jag tänkte på när jag ovan skrev "Jag ska senare lägga in youtube videon där den vidrige lille Benny blir avslöjad av James Randi."

James Randi exposes:
Peter Popoff www.youtube.com/watc...7B QKu0YP8Y

Benny Hinn false miracles and greediness www.youtube.com/watc...hv FScYQR_c

Lite humor för oss skeptiker:
Benny Hinn parody www.youtube.com/watc...Yo qoxN_nGI

Sound of Science www.youtube.com/watc...TZ kKylFHDo

llloyden2010-10-15 18:19
Antal inlägg: 758

Intressant! Har någon läst boken "Slumpen är ingen tillfällighet"?

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-15 18:33
Antal inlägg: 181

Jag tycker att Bim1964 sammanfattar det hela riktigt bra här;
2010-10-15 11:09
"Äh det är så svårt att förklara.
Låter säkert flummigt för en del här *S*.
Men det tar jag med en klackspark för jag vet vad jag upplevde och det kan ingen ta ifrån mig...."

Precis så; "...för jag vet vad jag upplevde och det kan ingen ta ifrån mig...."

Sen finns det några aspekter till, en av dom är, att de som har upplevt något andligt (eller vad man nu vill kalla det för) värdesätter det i regel väldigt högt, och det är många gånger starka upplevelser.
OCH det ska rätt mycket till innan man överhuvudtaget är villig att dela mig sig av dessa upplevelser till andra, och blir man då bemött av alla dessa gulliga tvivlare på det sättet som här i tråden exempelvis, såå..........känns det nog ganska så trist.

- Och samtidigt kan jag ändå roas av tvivlarna, för JAG TROR faktiskt att NI i själva verket är ganska så intresserade av allt det som många här redan har upplevt.
Ni är nyfikna.
Jag kunde till och med tänka mig att tvivlarna kan ha nån sån där lite små-pervers fascination för ämnet, eftersom de har så svårt att hålla sig härifrån. ;)
DE är väl i denna tråd i majoritet? (måste ta och räkna lite)

bj-olle2010-10-15 18:33
Antal inlägg: 3350

jaha så nu måste man öppna sina sinnen också? herregud, får man aldrig vila, duger man aldrig?

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-15 18:40

Det här inlägget var så intressant, så det tycker jag är värt att klistra hit igen;

EpsilonNoll 2010-10-15 10:52
"En förf., Moody skrev för ett par decennier sen om näradödenupplevelser och kom fram till att berättelserna om dem i en del fall förändrades i karaktär efter bara ett par dagar om händelsen i sig gjort ett skrämmande intryck, dvs uppstod en sorts bortträngning av det negativa och detta i så hög grad att patienten helt enkelt inte mindes att hon/han redogjort för ngt fruktansvärt. Även i Sverige finns en del forskning men tyvärr har man där i stort sett utelämnat just detta med att man lämnat sin kropp och i flera fall kan redogöra för samtal som förts i rum utan anslutning till patienten! Vetenskapssynen idag har en tendens att bortse från "otroliga" företeelser och i.st.f. att bara objektivt redogöra för dem stryker man dem från protokollet och detta i sin tur tyder väl på att man har en utdaterad kunskapssyn som närmast betecknas av att vi idag känner till alla de fält som omger oss och att vi då tryggt kan avfärda det som tyder på ngt annat."

Tompas syrra - Ej medlem längre2010-10-15 18:46

Resurrection 2010-10-15 10:23
"Jag skrev "andra sidan är ni klara" här i tråden, men än så länge står stolarna i köket där de ska och mina tavlor har inte ens flyttat sig tre millimeter. Inte ens ett "jajamensan fattas bara!" Äh, jag tror inte på det där."

*fniss* :)
Resurrection, din tönnis. ;)

Erkänn att du är nyfiken? ;)

Visar sida: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55
Inloggning
Logga in
Betapet är gratis!
Vill du bli medlem?