Spelrum
| Giraffen | 5 |
| Krokodilen | 0 |
| Elefanten | 0 |
| Musen Böjningslistan | 0 |
| Grisen Böjningslistan | 0 |
| Inloggade | 5 |
Mobilspel
| Pågående | 18 986 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-09-22 12:56 | |
![]() | AMF,hur gör man när man gömmer sig bakom en Gudstro?och på vilket sätt klarar inte vi kristna av verkligheten? | |
| Emma200 | 2011-09-22 15:44 | |
![]() | Jag tror att vissa folk behöver veta varför dom finns till, därför finns de religioner. Eller kanske kom på de för pengarnas skull..(Kristna te.x) Allt sitter uppe i hjärnan.. Men de du ser när du kollar upp på himmelen, på månen, på stjärnorna, de alla andra i världen ser, de är verklighet, de är vetenskap. Gud skapade inte månen.. | |
| Emma200 | 2011-09-22 15:51 | |
![]() | skriver bara vad jag tror. Hoppas ingen tar illa upp | |
| Mockba83 | 2011-09-23 02:29 | |
![]() | så du tycker ett nyfött barn som fått aids har gjort nått fel? varför gjorde gud människan om han är så dålig? | |
| difkepan | 2011-09-23 02:51 | |
![]() | "Klart att han inte gör! Att tro på gud är bara en feghet att inte klara av verkligheten. Det är så enkelt att gömma sej bakom en gudstro." Det var väl inte så jag kände inför mitt beslut, jag tycker det är enklare att gömma sig bakom olika ursäkter att inte söka Gud. | |
| difkepan | 2011-09-23 02:54 | |
![]() | "de alla andra i världen ser" Fina ord, men jag har en invändning - de flesta av jordens befolkning har en religiös och filosofisk syn på världen också, och den utesluter inte alls t.ex. det naturvetenskapliga perspektivet. | |
| mikenomad - Ej medlem längre | 2011-09-23 02:57 | |
![]() | Nä, Gud försvann i en rökpuff för ett tag sedan. Ni som inte tror det kan läsa "Liftarens guide till galaxen", det sanna rättesnöret. | |
| Bias84 | 2011-09-23 08:31 | |
![]() | Jag tror inte på sägner och jag tror inte på skrock Och jag tror inte på nån jävla religion och gudar Eller något annat väsen som kan styra våra liv Det enda som det medför är krig Jag tror inte på sägner eller sagor om fred Jag tror inte på reinkarnation Men jag tror på döden och på våldet Som vi ser på TV-n efter att maten ätits upp Find More lyrics at www.sweetslyrics.com Ja vi skapar ingen värld av att be Det räcker inte att knäppa sina händer För man måste öppna sina ögon för att se Vad som händer i guds alla länder Jag tror inte på freden med vapen och med våld Jag tror inte på fredsbevarande styrkor Men jag tror på freden med kärlek och respekt Utan några jävla religioner - Coca Carola Hej gud nu ska du höra, här finns de saker att göra, Om du nu finns, så sätt dig ner o lyssna. Hur många ska du mörda, hur många böner blir hörda, Hur många ska leka gud för sitt höga nöjes skull? Hur många fader vår? Hur många svåra år? Hur mycket pengar på banken? Det som skrämmer mig på riktigt, De som får håret att resa sig I nacken, É vetskapen om att de finns dom som vill Tro på va pastorn säger. [ Lyrics from: www.lyricsmode.com/l...er _vr.html ] Hej gud nu har du lyckats se på teven när mänskor styckas, De gör ingenting, för vi é redan för många. Här gud finns barn som lider, lyckan har sina mörka sidor. Be för ditt liv o hoppas att nån lyssnar. Hur många fader vår? Hur många svåra år? Hur mycket pengar på banken? För det som skrämmer mig på riktigt, Det som får håret att resa sig I nacken, É vetskapen om att de finns dom som vill, Tro på va pastorn säger. Jag vill säga till alla er, att de finns många fler, Som inte tror på era gudar. Jag vill säga till er. Att det som skrämmer mig på riktigt, Det som får håret att resa sig I nacken, É vetskapen om att de finns dom som vill, Tro på va pastorn, Det som skrämmer mig på riktigt, Det som får håret att resa sig I nacken, É vetskapen om att de finns dom som vill, Tro på va pastorn säger! - Coca Carola | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-09-23 08:32 | |
![]() | det vet nog numsan. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-09-23 15:35 | |
![]() | Vi har alla fått en fri vilja av Gud det är en gåva,vad vi gör med våra liv är våran gåva tillbaka till Gud,han älskar oss så mycket han har skapat oss som en avbild av sig själv,och Jesus har dött för oss han tog all skuld på sig,vi är förlåtna,Jesus har tagit skulden för allt ont vi gjort,Jesus är sanningen vägen och livet och ingen kommer till fadern förutom genom Jesus | |
| SkySpy_ | 2011-09-23 15:37 | |
![]() | De andra då? Som tror på andra goda saker. Vad händer med dom? | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-09-23 15:41 | |
![]() | det finns bara ett sätt att komma till himlen och det är genom Jesus,det räcker inte med andra bra saker,Jesus säger själv att alla som tror på honom har evigt liv | |
| SkySpy_ | 2011-09-23 15:46 | |
![]() | Jag är skeptisk. Är det meningen att man ska komma till himmelen? Låter lite som skrämsel propaganda. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-09-23 15:51 | |
![]() | ja,så kan det låta men det är sanningen,för mig är det meningen,ett evigt liv,Joh 3:16 så älskade Gud värden att han gav sin ende son,och ingen kommer till himlen förutom genom mig, | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-09-23 15:56 | |
![]() | så många människor som det blir fel för denna helg löning och barnbidrag,en helg full av alkohol,slagsmål,och gråt,det var inte tanken,Gud har blåst sin ande in i oss och vi har en Guds längtan,det fattas någonting...folk försöker fylla tomrummen med alkohol och andra eländen,när det bara är Jesus som fattas | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-09-23 15:57 | |
![]() | inga väsen kan styra våra liv,vi styr själva vi har själva kontrollen,och du är helt fri att säga ja eller nej till Jesus | |
| SkySpy_ | 2011-09-23 16:03 | |
![]() | Alla religionskrig då? Man kriga pga av religioner. Tänk så mkt lidanden som det har åstadkommit. Bara för att man inte tror på gud så behöver man inte vara en dålig människa. | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-09-23 16:04 | |
![]() | Strunt i himmelen. Om det där stället finns är det nog bara bräkande får där. Om Gud finns måste han både se och höra väldigt dåligt och ha konstig humor. Jag litade för mycket en gång på både människor och gud, men ju mer jag lär mig och ju mer jag ser av världen desto mera tvivlar jag på det religiösa snacket. Det där eviga livet och yttersta dagen har de förresten väntat på i tusentals år och alla som lever nu lär få dö utan att se paradiset. | |
| ullis1164 - Ej medlem längre | 2011-09-23 16:10 | |
![]() | Ja var och en får ha sin tro men jag förstår det ändå inte. Hur kan man tro på en gud i denna usla värld? Var skulle han (hon) finnas? Alla vet ju att det inte finns någon himmel däruppe, bara en tom oändlighet. | |
| ttiittii - Ej medlem längre | 2011-09-23 16:26 | |
![]() | människor kan kriga det är deras val,jesus säger du ska inte döda någon,om alla levde efter Jesus fans inga krig,men människor går sin egen väg,då blir det fel,du ska inga andra Gudar hava | |