Spelrum
| Giraffen | 43 |
| Krokodilen | 2 |
| Elefanten | 2 |
| Musen Böjningslistan | 2 |
| Grisen Böjningslistan | 31 |
| Inloggade | 80 |
Mobilspel
| Pågående | 19 257 |
Forumkategorier
| Användare | Inlägg | |
|---|---|---|
| Bitte - Administratör | 2011-08-16 23:58 | |
![]() | Jag har vägt 85 och då var jag tränad . även vis en betydligt högre vikt så hade jag inga problem med att röra mig eller göra det jag ville, på den tiden så tävlingspimplade När man haft en övervikt så kan tom 85 kilo vara lite allt beror på vad man jämför med Bitte | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-17 00:00 | |
![]() | Det är jobbigt att känna sig ur form det kan jag hålla med om. Dock är våra kroppar rätt tåliga. ånga sitter för mkt, äter för mycket och rör sig för lite. Stenålderskosten ÄR faktiskt guld. En vän berättade att man åldras mindre under svält. Jag börjar tro det är sant. hehe "hälsosam svält" dårå | |
| le-lou | 2011-08-17 00:00 | |
![]() | tack promenad! | |
| le-lou | 2011-08-17 00:01 | |
![]() | promenad, trodde du var vegetarian: hur kan du tycka stenålderskosten är guld? | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-17 00:01 | |
![]() | lol Bitte "tävlingspimplade" låter som alkoholrejs. Man jag antar jag missuppfattat | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-17 00:02 | |
![]() | lelou: man behöver inte äta kött för det men nötter o frön lite bark och nån lax ibland | |
| le-lou | 2011-08-17 00:04 | |
![]() | hm...stenåldersmat är ju typ 50 % vilt (kött), rotfrukter vilt, fisk, rötter och nötter. | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-17 00:05 | |
![]() | ja, vi har väl olika preferenser Jag kanske levde i afrika på stenåldern | |
| Delicious - Ej medlem längre | 2011-08-17 00:20 | |
![]() | "En vän berättade att man åldras mindre under svält. Jag börjar tro det är sant." Kanske för att man dör tidigare eller kan få hjärnskador för livet. | |
| kaffeflicka - Ej medlem längre | 2011-08-17 00:31 | |
![]() | Vaddå för bark? Jag har gott om bark här ute men tänderna går ju sönder och munnen klibbar igen av kådan. | |
| RåzaMåln | 2011-08-17 01:10 | |
![]() | @ Delicious: Mat kan precis som droger missbrukas och socker kan fungera precis som en drog för många. Att jämföra droger med mat är alltså inte att helt vara ute och cykla. Du säger att du bör få bestämma själv över din kropp- så varför ska inte drogbrukaren också få göra det? Att bruka eller missbruka droger skadar i första hand brukaren/missbrukaren. Detsamma gäller att bruka eller missbruka mat. Sedan kan både mat och droger påverka andra indirekt och inkludera vidriga industrier (ta t.ex. tobaksindustrin och köttindustrin som exempel att jämföra från båda håll, d.v.s. både droghållet och mathållet), men i första hand skadar det bara brukaren/missbrukaren. Alltså ser jag inte varför det skulle vara så himla logiskt att du gör som du vill när det gäller mat, men ologiskt att den som röker en joppe gör som den vill. Folk bör få göra som de vill med sina kroppar och liv så länge de inte direkt skadar någon annan, detta inkluderar även mat, och jag sympatiserar inte på något sätt med straffskatt för överviktiga eller den negativa syn som finns på överviktiga- MEN jag förstår varför folk tänker som de gör kring saken. Fastän jag inte håller med dem. Och att diskutera vem som skadar miljön och människorna mest har aldrig varit min avsikt. Jag vet inte var du får det ifrån, för det enda jag ville var att visa på att allt inte är svart eller vitt. | |
| RåzaMåln | 2011-08-17 01:18 | |
![]() | "Är man fet så betyder det inte att man är en kass föräldrer Apbur, men är man en drogpåverkad förälder så är man definitivt en kass sådan." Inte alltid. Alla droger för alla personer gör inte att man tappar omdömet helt och hållet. Ett glas vin (JAPP, alkohol är också en drog!) till maten gör en inte nödvändigtvis till en usel förälder även om man för en kort stund blir lätt rusig inombords och de flesta som är påverkade av cannabis är lugna och trevliga under tiden (det är snarare utan cannabis i kroppen de kan vara vidriga). Jag har aldrig träffat en otrevlig, skrikig, våldsam och allmänt jobbig cannabisbrukare. Cannabis har inga sådana allmänna rus-effekter. Och jo, en fet förälder kan nog i vissa fall vara lite kass av sig, i alla fall om hen överför sina eventuella dåliga kostvanor på sina barn. Jag har stött på feta föräldrar som ger sina feta barn glass, chips och godis till middag varje dag. Vad är det om inte en form av barnmisshandel? Så nej, allt är verkligen inte så svart och vitt som du tycks vilja påskina. | |
| RåzaMåln | 2011-08-17 01:24 | |
![]() | metal_elliot: "Berendeframkallande droger som dessutom är svinigt dyra leder nog till en hel del mer skit än att just bara individen skadar sig själv. En matfrossande "tjockis" går knappast ut och rånar,stjäl och lever rövare för att få tag i dagens chipspåse." Alkohol kan också vara beroendeframkallande. Jag hoppas att du tog med det i beräkningen! Oavsett du gjorde det eller ej, så är de flesta droger dyra p.g.a. att de är olagliga. Med en statlig kontrollerad marknad skulle priserna kunna sjunka och folk skulle därmed inte behöva stjäla och råna i lika stor utsträckning, för att finansiera sitt bruk eller missbruk (antar att det sistnämnda oftast är fallet om man stjäl för att ha råd med droger). Och jorå, tjockisar stjäl också. Eller snatteri heter det väl oftast. Jag och många med mig som lider av eller har lidit av hetsätningsstörning och/eller bulimi har snattat vårt hetskäk. Så tyvärr, men när du hävdar att tjockisar inte stjäl för att frossa är du ute och cyklar. (Jag säger alltså inte att ALLA matfrossande tjockisar stjäl- det enda jag säger är att det finns de som gör det. Precis som när det gäller att finansiera droger eller shoppingberoende.) | |
| RåzaMåln | 2011-08-17 01:31 | |
![]() | @ Fispropp: "Att jämföra matmissbruk med drogmissbruk är väl lite "så där", framförallt när normalviktiga personer pratar om överviktiga. Vi tjockisar eller fd tjockisar blir lite putt då så passa er :)" Tråkigt att du tror att du kan prata för alla tjockisar. Som att det skulle vara en homogen grupp där alla fungerar exakt likadant. Som f.d. tjockis (som fortfarande har kvar en del av tjockisbeteendet då jag inte är fullständigt frisk från hetsätningen) tar jag inte åt mig ett dugg eller blir det minsta putt av att läsa att någon jämför drogmissbruk med matmissbruk. Tvärtom tycker jag att det är en fullkomligt rimlig jämförelse, även om droger och mat inte är exakt samma sak. | |
| Tjattefackap | 2011-08-17 01:52 | |
![]() | Det var ingen djupgående uppsats från min sida...bara ett litet snabbinlägg för att göra en jämförelse;) Min poäng var att en horsepundare är snäppet mer benägen att göra vad som helst för att få tag i dagens fix än nån med ätstörningar. Jag har aldrig blivit hotad av en "tjockis" som vill ha deg till en chokladkaka, och jag tvivlar på att nån på det här forumet har blivit det. Däremot har jag hamnat i några hyfsat obehagliga situationer med pundare som försökt råna mig. Skit samma jag tycker man bör få göra vad man vill med sin kropp sålänge man inte skadar andra (som tex att sprida sina vanor till barnen etc). Däremot så har jag full förståelse för lagar mot tex heroin och andra direkt skadliga och beroendeframkallande droger...sen finns det vissa droger jag inte ser nån som helst logik i att förbjuda. Men det är som sagt en helt annan diskussion=) | |
| promenad - Ej medlem längre | 2011-08-17 07:03 | |
![]() | kaffeflicka: 'bark' var lite av ett skämt. Men ändå deli: När kroppen förbränner all den energi du har gett den och sedan fyller på med ny, kommer kroppen ta vara på alla näringsämnen bättre än om du äter en stor måltid avslutar med efterrätt och lite snacks på det. Då går det rakt igenom som en avfallskvarn. Men det handlar om vilken kroppstyp. Jag vet att om jag äter en avocado så tar min kropp hand om all energi i avokadon. Om jag äter NÄR JAG ÄR HUNGRIG och inte för att det är gott så kommer den naturliga balansen igång Många äter pga andra behov: känslomässigt uttråkad tex. | |
| silverbjälke - Ej medlem längre | 2011-08-17 07:29 | |
![]() | jag har svårt för tjocka som beklagar sig, gnäller, tröstäter etc. jag har inte svårt för tjocka som trivs och är glada, lyckliga och har självinsikt. jag har svårt för tjocka som anställda. vi har bla både jordbruk, djurhållning och ett litet byggföretag. att gå försiktigt på tak, göra arbeten i små utrymmen eller på knä etc blir alltid frustrerande långsamt och klumpigt utfört. att arbeta fysiskt på gård med djur och lantbruk flåsas och beklagas det om och sånt är jävligt irriterande. ska man ge en fet person lägre lön? de presterar ju sämre resultat eller samma resultat men i lägre tempo. är det en fet person som sökt sig till denna typen av arbete för att "komma igång" och samtidigt tänker på sin kost och levnadsstil har denna personen mitt fulla stöd, men hade tex nyligen en som vägde kring 140 kilo och åt skitmat 4 gånger om dagen bara på jobbet och det flåsades för minsta lilla. det funkar inte. | |
| Fispropp - Ej medlem längre | 2011-08-17 08:05 | |
![]() | silverbjälke: Du måste förstå att för att er anställde är på det viset så betyder det inte att alla tjocka är på det viset. För det finns tjockisar som kan jobba på bra, det har jag själv sett :) | |
| miss evelyne | 2011-08-17 09:32 | |
![]() | Jag är en tjockis och har under sommaren haft 3 jobb pågående samtidigt, Var inte ledig från mitten juni till en vecka in i Augusti. På mina arbeten är jag enligt cheferna den som lägger ner mest engagemang och minst slöande med tiden. Fast.... jag kanske är undantaget som bekräftar regeln? =P | |
| Helt_kass | 2011-08-17 09:35 | |
![]() | Fet enligt mig är man när frisyren inte längre räcker runt huvudet, när man fortfarande har torra fötter efter man duschat och när man är på båda sidor av sängen när man klivit upp... Skämt och sido så är man väl fet när det blir tungt för kroppen att fungera normalt. Dagens ideal är inte direkt hälsosamt. Jag anser att jag lika gärna hade kunnat se ett gäng galgar köras in på modevisningen eftersom avmagrade modeller vars mål är att se ut som att ha kommit från ett koncentrationsläger knappast bär upp kläderna mer än vad en galge gör. | |